You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?

aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?

Posting Freak
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
Ehlibeyt yazdı:Bu yazıyı paylaşmak istedim sizle,kimileri Hz.Ali namaz kılmıyormuydu,Hz Ali camide şehit edildi bu yüzden camiye gitmiyoruz vs.. bir çok ses çıkıyor.Aslında sanki bir çok insanında hala bu konuda kafası karışık.çünkü Zöhre anayı tanımayan ve böle özünü araştırarak öğrenmeye çalışanlar malesef aleviliği bu şekilde öğreniyor.Keşke Zöhre anamızın bu konudaki gerçekleri bütün bu kitlelere ulaşsa ve herkez gerçeği öğrense.

Sevgili Ehlibeyt dediğim gibi sorun anlaşılamama.

Ama çözülemeyecek sorun değil. Lütfen kişisel polemiğe girmeden konu hakkında tartışmaya devam edelim. Uyarıları her zaman için forum düzenine yönelik algılarsanız sevinirim.

Vermiş olduğun yazının kaynağını da belirtirsen sevinirim. Bunlar kimin görüşleridir?

Yukarıda konu hakkında yaptığın yorumu alıntıladım. Ama bu bana kalırsa açmış olduğun konuya değil de genele ilişkin bu durum. Bir durum tespiti.

Yani yukarıdaki yazından benim anladığım; eğer bir konu hakkında gerçeği bilmiyor isek o konuda söylenen yalanlar ya da yanlışlar bizim gerçeğimiz olur.

Daha önce belirtmiştim Forumumuzun amaçları arasında son cümlende geçen

"Keşke Zöhre anamızın bu konudaki gerçekleri bütün bu kitlelere ulaşsa ve herkez gerçeği öğrense."

vurgusu var. Alevilik içerisindeki bu gibi yanlış ya da eksik uygulamaları aslından öğrenerek aktarmak. Burda sıkıntı yok. Sıkıntı biraz da bunu halihazırda bilmesi gereken sevgili canlarımıza devamlı surette hatırlatmak.

Konu hakkında kendi görüşlerimi bildirmem gerekirse:

Neden camiye gitmiyorum? Çünkü benim ibadet yerim cemevi. Camiyi ziyarete gidebilirim. Gezmeye gidebilirim. Bir arkadaşımın daveti üzerine görmeye de gidebilirim. Ama benim soyuma, inançlarıma küfürler edilen, benim ibadet yerimin devşirilmesiyle oluşturulan, içinde bana düşman bireyler yetiştirilen bir yere ibadet etmeye gitmem. Hz. Ali camide değil dam evinde (sonrdan cemevi olmuştır) şehit edilmiştir. Cami Ehlibeyt katledildikten sonra ortaya çıkarılmıştır.


Günümüzde bazı Alevi yörelerinde Halka namazı vardır. Cemlerde dem niyetine alkol almak da vardır mesela. Ama Hz. Ali'nin kıldığı namaz halka namazı değil; Hakka ikrar vermek anlamına gelen namazdır.

Alevilerin cemi namaz değil, cemdir. Bunu gerçekten anlamadım. Cem cemdir, namaz namazdır. Ayrı ibadetlerdir.
[size=7]"Benim Testim Kerbela Suyudur..."[/size]

[size=7]Zöhre Ana[/size]
Posting Freak
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
öncelikle teşekkür ediyorum düşüncelerini paylaştığın için ve gerçek bir paylaşım ortamı yarattığınız için.kişilleştirme yaratıp kimseyle polimiğe girme amacında değilim,beni yanlış anlayıp haksız tepkilere maruz kaldığım için mecbur bunun bir çok kez açıklmasını yaptım,yapmak zorunda kaldım.

neyse gerçek konumuza gelirsek,öncelikle bu kaynağı bir hayli okuyucusu ve üyesi olan bir forumdan aldım,bir çok forumdada birçok insan aynı görüşte ve izlenimlerin sonunda bu yazıdaki inanca sahip birçok kişi yani gerçekten birçok alevi bizim namazım cem diyor.benim düşüncelerimde sizinkinden farksız,ebu süfyan soyundan herkez başta muaviye olmak üzere ehlibeyt düşmanları mescitlerde ali ve soyuna hakaretler yağdırırmış,ali dostları bu yüzden mescit değil evlerinde yada toplandıkları bir ortamda yaparmış ibadetlerini.hep ehli sünnet ve kimi doğudan kimide gizliden ehlibeyt düşmanıydı hükümetler.

Namaz konusu ise,ciddi ve büyük bir mevzu aslında,alevi toplumunda (caferi ve şii'ler hariç ve bazı balkanlardaki bektaşi kesim hariç) namaz kılan çok fazla kişi yok.çünkü bizimde tartıştımız konuda cem'in namaz olarak görülmesi bir çok kesim tarafından,çevremizde kaçtane namaz kılan alevi var mesela.Belkide namaz deyince birçok insanın aklına cami geldiğindenmi acaba.Pirimiz Zöhre Anamızın bildirdiği namazı nasıl bu çoğunluk kesime anlatmalı ve cem'in namaz olmadığını anlatmalıyız canlar.
[SIZE="5"]Dört Kapıda da Ali'yi Gördüm. [SIZE="4"](Pirim Zöhre Ana)
Zöhre Ana Pirimiz, Yolundayız Hepimiz.
Bitmeyen yas
Posting Freak
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
Ehlibeyt yazdı:Namaz konusu ise,ciddi ve büyük bir mevzu aslında,alevi toplumunda (caferi ve şii'ler hariç ve bazı balkanlardaki bektaşi kesim hariç) namaz kılan çok fazla kişi yok.çünkü bizimde tartıştımız konuda cem'in namaz olarak görülmesi bir çok kesim tarafından,çevremizde kaçtane namaz kılan alevi var mesela.Belkide namaz deyince birçok insanın aklına cami geldiğindenmi acaba.Pirimiz Zöhre Anamızın bildirdiği namazı nasıl bu çoğunluk kesime anlatmalı ve cem'in namaz olmadığını anlatmalıyız canlar.

Bu söylediğiniz bilgiler Zöhre Ana'nın 3. kitabında mevcut. 3. kitapta yer alan başlıkları görebilmek için http://www.zohreana.com 'u ziyaret edebilirsiniz.

Kitap henüz yayınlanmadı, yayınlandığında bu ve benzer soruların cevaplarını bulabileceğiz hep beraber...
[size=7]"Benim Testim Kerbela Suyudur..."[/size]

[size=7]Zöhre Ana[/size]
Junior Member
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
Kuran-ı kerim e uzanan eller kırılsın
Arkadaşlar en büyük alevilerden Hacı Bektaş-ı Veli hazretleri de hem namzını kılıp
Hemde cem ini yaparmış.
Ben bektaşi alevilerinin bilinçli bi mensubu olraka namazımı kılıyorum...
Bu arada alevilik için bu sitede hizmet veren herkese binlerce kez tebrik ve teşekür ederim.
Posting Freak
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
cnycl yazdı:Kuran-ı kerim e uzanan eller kırılsın
Arkadaşlar en büyük alevilerden Hacı Bektaş-ı Veli hazretleri de hem namzını kılıp
Hemde cem ini yaparmış.
Ben bektaşi alevilerinin bilinçli bi mensubu olraka namazımı kılıyorum...
Bu arada alevilik için bu sitede hizmet veren herkese binlerce kez tebrik ve teşekür ederim.


Kardesim sen hangi kurandan söz ediyorsun ? simdiki ömerin kitabini
diyiyorsan? korkma bizler ne El uzatiyoruz, nede elimize Aliyoruz.

ne de karsiyiz. Okuyan okusun, inanan inansin, Elimiz kirilmasin diye
sizin kutsal kitabimizdan uzak duruyoruz. cünki 1500 yildan Berri
Ehlibeyintin basina ve onun soyuna ne geldiyse O yüzden Geldi.

Kerbelä Zamaninda Yanliz sizin kuran yok du .sonradan ömer tarafindan
yazidigi bütün tarih kiaplari yaziyor.

Eyer gercekleri ögyrenmek istersen simdiye kadar bildiklerin bir kenara
Birak. ve yeniden gercekleri ögyren. sana büyük basarilar.:ok:
Senior Member
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
cnycl yazdı:Kuran-ı kerim e uzanan eller kırılsın
Arkadaşlar en büyük alevilerden Hacı Bektaş-ı Veli hazretleri de hem namzını kılıp
Hemde cem ini yaparmış.
Ben bektaşi alevilerinin bilinçli bi mensubu olraka namazımı kılıyorum...
Bu arada alevilik için bu sitede hizmet veren herkese binlerce kez tebrik ve teşekür ederim.
Sevgili cnycl,
Öncelikle sitemize hoşgeldiniz...

Evet bir Alevi olarak, dedelerimizden, atalarımızdan gelen söze dayalı bilgilere göre Pir Hacı Bektaş-ı Veli efendimizin darı çeç üstünde namaz kıldığı doğru olarak bilinir. Ancak namazın içeriğiyle ilgili Muhammed-Ali'den kalma olan "ehli beyt namazı" olması dışında (ki ehl-i beyt'in yoluna can, baş koymuş ermişlerin "ehl-i beyt namazı" dışında bir namaz kılmaları düşünülemez) bir bilgi verilse de bu önemli bilgi maalesef günümüze dek ulaşamamıştır...

Evliyaların hiçbirinde sünni bir kökene dayanma olmadığına göre ("dedelik", "ocakzadelik" yalnızca alevilere özgü ünvanlardır) yine Alevi olan Pir Hacı Bektaş-ı Veli efendimizin de diğer Alevi Pirleri gibi cem yaptığı dahası bulunduğu cemi yürüttüğü de doğrudur...

"Kuran'ı Kerim'e uzanan eller kırılsın" diyorsunuz...
Ben yıllardır bu ülkede yaşıyorum. Türkiye'de yaşayan, onca yıllık Türk olan, Allah-Muhammed-Ali'ye gönülden inanan onca yıllık bir müslüman olarak bu ülkede kimsenin Kuran-ı Kerim'e bir el uzattığını ne duydum, ne de böyle bir olaya şahit oldum...

Bu ülkede insanlar yıllardır Yüce Atatürk sayesinde ve Yüce dahinin getirdiği "laiklik ilkesi" sayesinde dinlerini "özgürce" yaşayabiliyor, şu anda var olan dini kitaplarını yobaz hacı hocaların uyduruk tasfirleri, dayatmaları olmadan rahatça okuyup yorumlayabiliyorlar. Başka bir deyişle, laiklik sayesinde herkes dinini özgürce (tabi ki "özgürlük"ten kastımız diğerlerinin "özgürlüğü"nü engellemeden edinilen özgürlüktür...) yaşıyabiliyor. Özgür bir ortamda da diğerinin dini kitabına "el uzatma" gibi ilkel, saldırgan tutumlar ortadan kalkıyor...

Ayrıca yine sizin yukarıdaki yazınızda fark ederek ya da fark etmeyerek kullandığınız söz, özellikle "dinci çevre" tarafından da çok sık kullanılan bir söz olduğu için şu "Kuran-ı Kerim'e uzanan eller kırılsın" sözünüze tekrar gelecek olursak...

Efendim...


Diyelim ki Kuran’ı Kerim’e biri el uzatmak istedi…

Birincisi, % 90'ı Müslüman olan bir ülkede, hangi aklıselim böyle bir eylem yapmak istesin? "Kuran'ı Kerim'e uzanan el"in sahibi eğer "aklıselim" değil ise o zaman zihinden bir sorunu olduğuna ve Tanrı bile aklı yerinde olmayan insanları sorgu sualden men ettiğine göre biz "aklıselim" insanlar olarak nasıl bu "aklıselim" olmayan insanların "ellerini kırabiliyoruz"?

İkincisi, şayet "Kuran-ı Kerim'e uzanan el"in sahibi bir "aklıselim" kişi ise bu durum o kişinin ya İslamiyeti, Kuran'ı iyi tanımadığını ya da tanıdığını ama bilimsel yani psikolojik anlamda bakıldığında sağlıklı olmadığını, kendiyle ilgili içsel sorunlar yaşadığını gösterir. Çünkü bilimsel (psikolojik) anlamda bakıldığında "sağlıklı bireyler" kendilerinden, yaşamlarından, seçimlerinden hoşnut olduklarından başkalarının dini ya da sosyal alandaki seçimlerine saygı duyar, onlara zarar vermeyi ya da onların seçimlerine “el uzatmayı” aklının ucundan dahi geçirmezler… Bu kişi bir de Kuran’ı, İslamiyeti tanımadan Kuran’a saygısızlık yapmışsa, Müslümanlar olarak bizim görevimiz o kişiye davranışlarımızla örnek olmak, ona örnek olarak İslamiyeti, Kuran’ı anlatmak değil midir? Peygamber efendimiz bizden onun Kuran’a uzanan ellerini kırmamızı mı isterdi yoksa o kişinin Kuran’a uzanan ellerini Kuran okumak amacıyla Kuran sayfalarını çevirmeye yöneltmemizi mi isterdi?

Bir başka seçenek de "Kuran-ı Kerim'e uzanan el"in sahibi "aklıselim" kişinin, Kuran'ı ve İslamiyeti tanıyan ya da tanıdığını zanneden bir çevrede yetişmiş olmasıdır. Bu durumda Kuran'a ve İslama inanan insanların, İslami bir çevrede yetiştiği halde nasıl olur da "Kuran'a inanmaz", "el uzatır" deyip o kişinin ellerini kırması mı yoksa "onun Kuran'ı bu kadar "itmesine" neden olan etmenler neydi de bu insan Kuran'dan, dinden, imandan bu kadar soğudu" diyerek külahını önüne alıp düşünmesi ve o insana yeniden din, iman kazandırmaya çalışması mı gerekir?

Peygamberimiz hangisini isterdi?
İslamiyet hoşgörü diniyse eğer hangi hoşgörü ellerin kırılmasını içinde barındırır?

Dinci çevrelerin anlayamadıkları ya da çıkarları uğruna anlamak istemedikleri şeye geliyoruz yine; baskıyla hiçbir güzelliğe ulaşılamayacağı gerçeğine... Allah'a gerçek kullar yetiştirmek istiyorsak insanlara "özgürlükçü" bir ortam yaratmamız ve onların zihinlerini dini korkulara boğmamız değil, bilim ve sanatla eğitmemiz gerektiği, bilim ve sanatın Tanrı tarafından boşuna yaratılmadığı gerçeğine...

Baskıyla hiçbir güzelliğe ulaşılamayacağı gerçeğini günümüzden 85 yıl önce anlayan DAHİ Atatürk'ün "laiklik ilkesi" ile Peygamberimiz Hz. Muhammed'e, yani Allah yoluna herkesden daha çok hizmet ettiği gerçeğine ulaşıyoruz yine...
"Tarih yazmak, tarih yapmak kadar önemlidir. Yazan yapana sadık kalmazsa değişmeyen hakikat insanı şaşırtacak bir nitelik alır."

Mustafa Kemal ATATÜRK


Ali Rıza Bey babam ise
O Zübeyde anam ise
Al bayrağım kanım ise
Koymam ahtını Zöhre Ana
M. K. ATATÜRK

İlim ilim bilmektir
İlim kendin bilmektir
Sen kendini bilmezsin
Ya nice okumaktır
Yunus Emre
Son Düzenleme: 12/05/2008, 00:29, Düzenleyen: Bilim.
Posting Freak
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
Lütfen karsinizdaki insanin kim oldugunu bilmden, Kitap dolusu Cevap vermek ne kadar dogru bilemem ? ama Sahte sez sanatcilarin Alevileri

nasil kandirarak Köseyi dönüyorlarsa, internet de ayni oyunlar oynaniliyor.Kendilerini Alevi göztererek . Bizleri kullanmak veya icimizde
huzursuzluk yaratark piz ebellerine ulasmak isteyenler oluyor .
Dikkatli olalim.Yoksa bu siteye zarar verenler cikabilir. ??? :o

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.