You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?

aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?

Junior Member
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
aleviler neden camiye gitmezler neden namaz kılmazlar HZ ALİ NAMAZINDA NIYAZINDAYMİŞbunu bircogumuz bilmekteyiz emınım bizim camiyle namazla bir sorunumuz olmamiş ne varki HZ ALİ allahın aslanı HZ MUHANMETIN damadı ve yegenıymiş dorumu evet odönem de böyle bir sorun yokmuş daki HZ ALİ sade secdeye vardıgında ALLAH AŞKIYLA dolar ve bir kuş kadar hafıf hıssedermiş ve düşmani yanı kulesıne bunu bildırmişler ancak namazda onu öldüre bilirsin cünkü namazdakken sadece HZ HASAN VE HZ HÜSEYIN COCUK KEN YANINA GELDIKLERINDE SADECE ARA VERİRMİŞ cünkü evlatları sevgılı BEYKANBERIMİZ HZ MUHANMEDIN TORUNLARI ONLAR bundandirki onun haricinde secceden dogrulmazmiş ve camıde kafıl avlanmiştır ne acıkı namazımız niyaz olundu denmiş ve camiye gidilmemiştir oldukca dogaldır ne yanı biz camiden vaz gecdıysek ibadettende vazgecmedık ya cem evımiz var derkahlarımız var biz camiye gitseydık iyimi olurdu tezitlerle safmi tutacaktık aynı ortamda asla canlar
Akıllı; şehvetten uzaklaşan, ahıreti dünya ile değişmeyendir. Akıllı, yalnız ihtiyacı kadar ve delille konuşur, sadece ahıretinin ıslahı için çalışır. Akıllı, günahlardan sakınır, ayıplardan uzak durur. Cömertlik günahları siler, kalblere sevgi eker.
Posting Freak
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
rıfat aylak yazdı:selam baçım öncelikle namaz saattinden özür tilerim babam saat lerini karıstırmıs yaslı oldugu için uyartıyın için tesekkür ben demek iştetim namazımızı kıralım nasıl ceme elimize belimize dilimize sahip çıkıpda giriyorsak namazımızıta öyle kıralım alevilerede bu yakısır onlar bütün pisliyi ve seytanlıgı yapıyorlar camiye gitiyorlar allahım bizi affet bite tiyorlarki aleviler böyle aliviler söyle alevi demek dürüşlük demek yazdılarımdan bir yanlısım varsa şizlerden özür tilerim ilk okul mezundan bu kadar ben anama kurban oluyum bize aleviliyin dogru yolunu gösderti

]Merhaba rıfat aylak;Özür dilenecek bir durum yok.Ben Ana'nın bize aktardığı bir bilgiyi size yardımcı olması amacıyla paylaşmak istedim.Bunun da bir hizmet olduğuna inandığım için.Babanıza saygılarımı iletin Allah kabul etsin ibadetlerini.
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Mustafa Kemal Atatürk
Member
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
Alivilerin camie neden.gitmedikleri açıkve secik meydandadır hz.ali ve hz.muhammed den zöhre anama gelene kadar gelen tüm gerçeklerin. Ibadet yeri ve namaz kıldıgı yer hz.ali divanı ve ehlibeyt okulu oldugundan başımızda bulunan şahali sultan zöhre anam ali divanında bizlere ibadetimizi. Ve namazımızı önümüzde bizzat bulunarak kıldırmaktadır . Namazın ve inancın ehlibeyt okulu hariç kılınan namazların camilerde hiçbir gecerliligi yoktur kılınan namaz alevilerde allah muhammed ya ali ehlibeyt on ikimam aşkınadır . Ilk namazı kılan hz.ali hz.muhammed ve ehlibeyt ali divanında kılmışlardır, alevilerin camiye soguk bakmaları ve gitmemeleri ehlibeytin ve şahımerdanın ışıgının olmamasından saygılarımla selver polat
Junior Member
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
Hakikatı bilen bir insan her daim hakkın insana özel kıldığı camii içerisinde bulunmasından dolayı kul eliyle yapılan taştan binalara yani; camilerde, dua kılma ihtiyacı duymaz.
Administrator
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
Aleviler neden camiye gitmez?
Aleviler namaz kılmaz mı?
Alevilerin namazı cem mi?


Tabiri caizse baba sorular daha doğrusu gündelik hayatta yediden yetmişe tüm Alevilerin karşılaştıkları, "yargılandıkları" sorular...

Dün Cuma olması münasebetiyle Sunni kardeşlerimizin dini hassasiyetlerinin yine yoğun olduğu bir gündü ve yukarıda ki sorulara, sorgulamalara maruz kaldım. Şikayetçi değilim çünkü gerçekleri onlara öğretecek bir fırsat,onlar için de hakikatleri duymaları için önemli bir an ama onlar hiç birşeyin farkında değiller Smile

Sunni canlara, namaza, camiye karşı değilim değiliz. Ama bir şartla ! Onlar da bizim inançlarımıza, ibadethanemize saygılı olacaklar ve kabul edecekler gerçeklerimizi ...

-On beş kişinin içinde yüksek bir ses tonuyla direk beni hedef alarak " Bak Ezan okunuyor, hadi yerini ayırtım"
- Birader,önce seni Cem evimizde görelim sonra iadeyi ziyarete gelirim
-Ama siz namaz kılmıyorsunuz ki !..
-Biz Ehlibeyt namazı kılıyoruz.
-Cevap yok...

Tahsil görmüş bir kişinin dahi bakış açısı bu .

Yazık çünkü namazı bir gösteriş aracı olarak toplum içinde bak ben namaz kılıyorum hadi sen de gel demek suretiyle daha karşısındaki insanın namaz kılıp kılmadığını bilmeden böyle havalara giren bir "karakterin" namazını Allah'a haval ediyorum.

Bu yazıyı okuyan tüm canlar bilsin ki Alevilerin namazı vardır ve Pirimiz Zöhre Ana'nın mürşidliğinde biz bu Ehlibeyt namazlarımı öğrendik ve elimizden geldiği kadar kılmaya çalışıyoruz. Başındaki duaların dışında tamamen Türkçe'dir. Günde 3 vakittir ve toplamda 6 rekattır. Perşembe günleri Öğlen namazlarında bir rekat ta Hz.Muhammed Mustafa için kılınmaktadır.

Cumayı kılıyor Ali'yi bilmez.
Kör olmuş gözleri gerceği görmez
Şeytana uyanlar yolundan dönmez
İkrarı Muhammet secdeye inmez
Posting Freak
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
Aleviler , bağlı oldukları , yüce peygamber kabul ettikleri Hz.Muhammed Mustafa'nın da Cem yaptığını bildikleri için Cem ve semahı kutsal sayarlar....

Ayrıca Hz.Muhammed Mustafa ve Hz.Ali Ehlibeyt namazını nasıl kılıyorsa aynı şekilde namazlarını kılarlar....

Alevilere göre camiler , Hz.Muhammed ve Hz.Ali'den sonra yapılmış, mescidler inşaa edilmiş, imamlar tayin edilmiş, Kur'an Arapçaya çevrilmiş ve özelliklede bugün hala Şam'da bulunan Emevi Camii'nde Hz.Ali'yi ve Ehlibeyt'i sevenlere küfürler ettirilmiş, hakaretler yağdırılmıştır.

Bu yüzden camiler kutsal yerler değildir sadece taş yapılardır, o mekanın kutsal olması için içinde bir evliyanın sesinin çıkması gerekir.

Her yerde islam olup Ali sesinin, Ali nefesinin olmadığı gibi...

İnsanların ibadetlerine saygı duyarız, ibadet yerlerine saygı duyarız ama aynı saygıyı onlardan da bekleriz.

Hiç bir kul diğerinden üstün değildir, herkes dinine göre değil ameline göre sorgulanacaktır...

Allah, herkese iyi bir amelle huzuruna çıkmayı nasip etsin..

Yüzümüzün karasıyla HAK Divanına göndermesin..

İnsanın ibadet yeri ister cami ister Cemevi ister Havra veya Kilise olsun önemli değil yeterki insan "insan" olsun...
Kelimelerim sistem hatasından yanlış yerden ayrılıyor...

“Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.”
[Resim: imza3cp.gif]


Özü bitmiş, gümanı pak olmamış,şeytana tapmış, nefsi çıkarı için arayıpta birşey bulamamış, kuyruk acısı varsa,Derviş Muhammed'in de dediği gibi" bir kılını çektiyse" Zöhre Ana, onu değerlendirmek ister aklısüre.Ehlibeyt'in meyvası bitmez, dalı budağı kurumaz,sen ne kadar kezzap dökersen dök, O'nun Zemzem çeşmesi ALİ'dir

Derviş'in HAK kelamını can kulağıyla dinliyebliyorsan yeter,firdevs bağından bir gül alabiliyor musun,O'nun ibadetine,saldığı yola,yaşatmak istediği güzelliğe canı gönülden yürüyebiliyorsan en büyük mutluluk budur.
(Pir Zöhre Ana)
Posting Freak
aleviler neden camiye gitmez? aleviler namaz kılmazmı? alevilerin namazı cem'mi?
70 milyonluk nüfusta, 25 milyon olan Alevi nüfusu çıkarırsak , geriye kalan 45 milyon sünni vatandaşımız gidiyor mu camiye?
Kelimelerim sistem hatasından yanlış yerden ayrılıyor...

“Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.”
[Resim: imza3cp.gif]


Özü bitmiş, gümanı pak olmamış,şeytana tapmış, nefsi çıkarı için arayıpta birşey bulamamış, kuyruk acısı varsa,Derviş Muhammed'in de dediği gibi" bir kılını çektiyse" Zöhre Ana, onu değerlendirmek ister aklısüre.Ehlibeyt'in meyvası bitmez, dalı budağı kurumaz,sen ne kadar kezzap dökersen dök, O'nun Zemzem çeşmesi ALİ'dir

Derviş'in HAK kelamını can kulağıyla dinliyebliyorsan yeter,firdevs bağından bir gül alabiliyor musun,O'nun ibadetine,saldığı yola,yaşatmak istediği güzelliğe canı gönülden yürüyebiliyorsan en büyük mutluluk budur.
(Pir Zöhre Ana)

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.