Konuya başlamadan önce Öncelikle Başöğretmenimiz Ulu Önder Atatürk olmak üzere tüm öğretmenlerin bu özel günlerini yürekten kutluyorum. Atatürk'ün aydınlık yolunda nice yıllara.
Eskiden öğretmene "Muallim" öğretmen yetiştiren okula da "Muallim Mektebi" denirdi. Ülkemizde öğretmen okulu ilk kez 16 Mart 1848'de açıldı.
Osmanlı İmparatorluğu döneminde eğitime ve öğretime önem verilmiyordu. Az sayıda okul vardı cumhuriyetin ilanıyla birlikte yurdumuzun her yanına yeni yeni okullar açıldı. Okul çağında olanlar bu okullarda okumaya başladı.
Atatürk eğitimin öğretimin yayılmasından yaygınlaşmasından yanaydı. 1928 yılında Arap harflerinin kaldırılıp yerine bugün kullanmakta olduğumuz Türk harflerinin kabulü tüm yurtta sevinç yarattı. Halkın yeni harfleri kısa sürede öğrenip daha çok yurttaşın okur - yazar olmasını sağlamak amacıyla yoğun bir çalışma başladı. Okuma - yazmayı yaygınlaştırmak için okul çağı dışındaki yurttaşlara okuma - yazma öğreten okullar açıldı. Bunlara Millet Mektepleri adı verildi.
Atatürk Ulus Okulları dediğimiz Millet Mektepleri'nde yazı tahtasının başına geçerek dersler verdi. Bakanlar kurulu 11.11.1928 günü yaptığı toplantıda Ata'ya Ulus Okullar Başöğretmenliği sanını verdi. 24 Kasım Atatürk'ün Millet Mektepleri Başöğretmenliğini kabul ettiği gündür.
Öğrencileri öğretmenleri okulu çok seven Atatürk yurt gezilerinde okullara uğrardı. Sınıflara girer sıralara oturur ders dinlerdi. Öğrencilere sorular sorardı. Öğretmenlerle konuşur her yerde öğretmenliğin üstün bir meslek olduğunu anlatırdı.
Atatürk öğretmenlerin Ulusal Kurtuluş Savaşı'nda nasıl canla başla çalıştıklarını yakından izlemiştir. Yurdumuzun düşman tarafından paylaşıldığı sırada öğretmenler Öğüt Kurulları oluşturarak halka ulusal bağımsızlık Ulusal Kurtuluş Savaşı düşüncelerini yayıyordu. Öğüt Kurulları dışında öğretmenler 14 eğitim kuruluşu ile birlikte Milli Kongre Cephesini kurdular. Milli Kongre Cephesi düşmanların İzmir'i işgal ettikleri günlerde Sultanahmet Mitingini hazırladı. Bu mitingin konuşmacılarından çoğu öğretmenlerdi.
Başöğretmen Atatürk öğretmenlerin Ulusal Kurtuluş Savaşı'nda gösterdikleri etkinliği hep övmüştür. Atatürk yeni Türkiye'nin yaratılmasında öğretmenlere büyük görevler düştüğü inancındaydı. Çağdaş bir ulus olmamız için eğitimin yaygınlaşması gereğine inanıyordu. Bu nedenle Atatürk "Ulusları kurtaracak olan yalnız ve ancak öğretmenlerdir." Sözleriyle öğretmene verdiği önemi ve duyduğu saygıyı en güzel biçimde belirtmiştir.
Atatürk'ün 100. Doğum yıldönümü olan 1981 yılında 24 Kasımın her yıl Öğretmenler Günü olarak kutlanması kararlaştırıldı.
Öğretmen; yapıcı ve yaratıcıdır. İnsan haklarına saygılıdır. Öğretmen özverili çevreye güven ve inanç veren içi insan sevgisiyle dolu bir kişidir. Atatürk; "Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır." demekle öğretmene yüklediği sorumluluğu ve değeri anlatmıştır.
Öğretmenler sevgi dağıtır. İçimizi aydınlatır. Bizi doğruya yöneltir. Bilgili kişiler olmamız için çaba gösterir. Dünyayı tanıtır. Öğretmen her alanda yeniliği yenileşmeyi savunur. Gerçekleri anlatır. Beceri ve yeteneklerimizin gelişmesine yardımcı olur. Kısaca analar doğurur öğretmenler yetiştirir.
Bir milletin milli ahlâki ve kültürel yönden güçlü ve medeniyet bakımından kalkınmış olması öğretmenlerinin üstün çalışmalarına bağlıdır. Milli birlik ve beraberliğimizin teminatı öğretmenlerdir.
Bizleri ham bir madde olarak ele alan öğretmenler üzerimizde titizdikkatli ve sabırlı çalışmalar yaparak bizi şekillendirirler. Duygularımıza ruhumuza fikirlerimize ve hayata bakışımıza en güzel desenleri verirler.
Bize doğruyu güzeli iyiyi mertliği milli duyguları ve Atatürk ilkelerine bağlılığı öğreten öğretmenlerimizdir. Biz onların eseriyiz. Sıhhatini nefesini enerjisini gençlik yıllarının hepsini bizim için harcar.
Donanma44'ün Bloğuna Hoşgeldiniz
Konu Sahibi / Yazar
donanma44
Kategori / Forum
Üye Blogları (Günlükler)
Yorumlar / Cevaplar
70
Okunma / Görüntüleme
85162
Donanma44'ün Bloğuna Hoşgeldiniz
Donanma44'ün Bloğuna Hoşgeldiniz
Atatürk'ün 100. Doğum yıldönümü olan 1981 yılında 24 Kasımın her yıl Öğretmenler Günü olarak kutlanması kararlaştırıldı .
Atatürk'ün dünya durdukça devam eden doğum günlerinde de Öğretmenlerimiz unutulmasın, aydınlık yarınları,Cumhuriyet gençliğini yetiştirmeye devam etsinler...
Başta Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm öğretmenlerimize şükranlarımı sunuyorum.
Atatürk'ün dünya durdukça devam eden doğum günlerinde de Öğretmenlerimiz unutulmasın, aydınlık yarınları,Cumhuriyet gençliğini yetiştirmeye devam etsinler...
Başta Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm öğretmenlerimize şükranlarımı sunuyorum.
Kelimelerim sistem hatasından yanlış yerden ayrılıyor...
ÂÇalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.Â
![[Resim: imza3cp.gif]](http://img29.exs.cx/img29/203/imza3cp.gif)
Özü bitmiş, gümanı pak olmamış,şeytana tapmış, nefsi çıkarı için arayıpta birşey bulamamış, kuyruk acısı varsa,Derviş Muhammed'in de dediği gibi" bir kılını çektiyse" Zöhre Ana, onu değerlendirmek ister aklısüre.Ehlibeyt'in meyvası bitmez, dalı budağı kurumaz,sen ne kadar kezzap dökersen dök, O'nun Zemzem çeşmesi ALİ'dir
Derviş'in HAK kelamını can kulağıyla dinliyebliyorsan yeter,firdevs bağından bir gül alabiliyor musun,O'nun ibadetine,saldığı yola,yaşatmak istediği güzelliğe canı gönülden yürüyebiliyorsan en büyük mutluluk budur.
(Pir Zöhre Ana)
ÂÇalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.Â
![[Resim: imza3cp.gif]](http://img29.exs.cx/img29/203/imza3cp.gif)
Özü bitmiş, gümanı pak olmamış,şeytana tapmış, nefsi çıkarı için arayıpta birşey bulamamış, kuyruk acısı varsa,Derviş Muhammed'in de dediği gibi" bir kılını çektiyse" Zöhre Ana, onu değerlendirmek ister aklısüre.Ehlibeyt'in meyvası bitmez, dalı budağı kurumaz,sen ne kadar kezzap dökersen dök, O'nun Zemzem çeşmesi ALİ'dir
Derviş'in HAK kelamını can kulağıyla dinliyebliyorsan yeter,firdevs bağından bir gül alabiliyor musun,O'nun ibadetine,saldığı yola,yaşatmak istediği güzelliğe canı gönülden yürüyebiliyorsan en büyük mutluluk budur.
(Pir Zöhre Ana)
Donanma44'ün Bloğuna Hoşgeldiniz
![[Resim: images6549780.jpg]](http://img513.imageshack.us/img513/2171/images6549780.jpg)
Türkiye Büyük Millet Meclisi 23. Dönem Yalova Milletvekili
Muharrem İnce, 4 Mayıs 1964'de Yalova Elmalık köyünde doğdu. Babasının adı Şerif, annesinin adı Zekiye'dir. Fizik Öğretmeni; Uludağ Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fizik-Kimya Öğretmenliği Bölümü'nü bitirdi. Değişik liselerde ve dershanelerde fizik öğretmenliği ve müdürlük yaptı. Yalovaspor Basın Sözcülüğü görevini yürüttü. Atatürkçü Düşünce Derneği Başkanlığı görevinde bulundu. 22. Dönem Yalova Milletvekili. İnce, Evli ve 1 çocuk babasıdır.
iletişim: [email protected]
İmzası Bulunan Kanun Teklifleri
Sahibi Olduğu Sözlü Soru Önergeleri
Sahibi Olduğu Yazılı Soru Önergeleri
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi