You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

SvmDoğan' ın Bloğu

SvmDoğan' ın Bloğu

Senior Member
SvmDoğan' ın Bloğu
bloğun harika olmuş hayırlı olsun SmileSmileSmile
Ali Pir'imdir, Yolu Bizimdir.
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
hayırlı olsun canım ablacım SmileSmile
Bir ismi Ali’dir bir ismi Veli
Onlar nurdan dogdu nurudur nebi
Eveli ahiri yaratan Ali
Simdi de geziyo Zöhre Ana dili
Pir Zöhre Ana
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
SvmDoğan yazdı:MATEMATİKSEL GERÇEKLER


Y =28
A = 1
L =15
A = 1
K =14
A = 1
L =15
I =11
K =14
Yalakalik = 100% BaŞari
———————————–
T =24
O =18
R =21
P =20
İ =12
L =15
Torpİl = 110% BaŞari
Yaaaa.. İŞte Hayatin GerÇeklerİ….


Aslında benim aklımda şöle bişey var abla,

Madem torpil bu kadar aşikar, ayyuka çıkmış, neden bir meslek olarak yapılmıyor ki?

Gizli kalacağına istihdam yaratılsın...

Büyünce ne olacaksın?

Torpil Big Grin
[size=7]"Benim Testim Kerbela Suyudur..."[/size]

[size=7]Zöhre Ana[/size]
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
Huzurun İlacı Ve Tek Sahibi...
Bazen esen rüzgarlar
Seni yorduğunu düşünürsün
Adım atacak mecalin kalmaz
Öylece olduğun yere çökmek
Gözlerini kapatıp
Sessizliği dinlemek istersin
Yorulmuş bedenin
İncinmiş yüreğin
Hırpalanmış ruhunla
Kalırsın olduğun yerde
Çökersin hiç düşünmeden
Dinlendirmek istersin ruhunu
Ama çok zordur…
Bazen mevsimler yetmez
Yorgunluğu sorgularsın
Huzur arayışına koyulursun
Senle beslenip büyüdüğünü
Fark edersin zaman geçmeden
Beyninde üretir
Tüm ruhuna dağıtırsın
Huzurun ilacı ve tek sahibi sensindir çünkü…

İzabell Tchavdarova
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Mustafa Kemal Atatürk
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
THOMAS ALVA EDİSON

Dünyanın en büyük mucitlerinden biri olan Edison ABD’nin Ohio eyaletindeki Milan’da dünyaya geldi. Geniş bir düş gücü olan çok meraklı bir çocuktu. Öğretmeni onun bitmek bilmeyen sorularını aptallık belirtisi olarak gördüğünden okuyamayacağına karar vererek üç ay sonra okuldan uzaklaştırdı. O yıllarda kimyaya büyük ilgi duyan Edison bu konuda bulabildiği her şeyi okudu ve daha on yaşındayken kendi eliyle sebze yetiştirip satarak kazandığı parayla evlerinin kilerinde kimya deneyleri yapmaya başladı. 12 yaşındayken bir tirende dergi ve meyve satıyor, bir yandan da tirenin yük vagonunu yerleştirdiği küçük bir baskı makinesi ile haftalık bir gazete basıyordu. Ama bir gün içinde kimyasal madde bulunan şeylerden biri kırılıp vagonda yangın çıkınca Edison hem tirendeki işinden oldu hem de ömür boyu ağır işitmesine yol açacak biçimde yaralandı. Daha sonra telgrafçılık öğrenmeye karar veren Edison 1863-1868 arasında ABD ve Kanada da birkaç telgrafhanede çalıştı. 1868 de bir atölye kurdu ama yaptığı elektrikli kayıt aygıtının patentini satamayınca bir yıl sonra parasız ve borçlu olara Boston dan New York ‘a gitti. Altın borsasındaki telgraf aygıtının bozulduğu bir sırada rastlantıyla orada bulunması bir şans oldu. Edison aygıtı ustalıkla onardı ve başarısı telgraf şirketinde iş bulmasına yol açtı. Edison daha sonra kayıt yapabilen ve borsadaki fiyatların duyurulmasında kullanılan bir telgraf aygıtı geliştirdi ve patentini iyi bir fiyatla sattı. Sattığı patentlerden kazandığı parayla bir atölye kurdu ve kendi buluşlarının yapımına girişti. Edison ilk başarılı yazı makinesinin yapılmasına da katkıda bulundu. Bir telgraf teli üzerinde aynı anda 6 mesajın birbirine karışmadan gönderilmesinin yolunu buldu. Edison 1877 de sesi kaydedip tekrarlayabilen gramofonu icad etti. Bu ona büyük bir sevinç verdi. İlk başarılı gramofon denemesinde aygıtta “ Mary’nin küçük bir kuzusu vardı” şiirini okuduktan sonra gramofonu ikinci kez çalıştığında aynı sözcükler cızırtılı ama oldukça net bir biçimde duyulmuştu. O zaman fonograf adı verilen bu ilk gramofonun huniye benzer bir hoparlörü vardı. Ve mumdan yapılmış silindir biçimde plaklar kullanılıyordu. Edison un öbür buluşları arasında telefon ağızlığı ( verici) elektrik ampulü, demir nikelli akümülatör, elektrikli oy kayıt makinesi, diktafon da vardır.. günümüzde kullanılan film makinelerinin öncüsü olan kinetoskopu ticari amaçla kullanılabilecek biçimde geliştiren de Edison dur. Edison elektrik ampulü üzerinde çalışırken bir rastlantı sonucunda “ Edison Etkisi “ olarak bilinen olayı buldu. Ampulün filamanında ki karbon taneciklerinin zamanla buharlaşarak lambanın yüzeyinde biriktiği bu termoiyonik salım olayı sonradan radyo lambalarının temelini oluşturmuştur. Edison birinci dünya savaşı sırasında elde edilmesi güç olan kimyasal maddelerin yerini tutacak yeni maddeler yapmanın yolunu aradı. Başarısını zekadan çok sıkı çalışmaya borçlu olduğunu söyleyen Edison yemek ve dinlenmeye zaman ayırmayı çok görür kimi zaman laboratuarında ki masalardan birinin üzerinde giyinik olarak uyurdu .
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Mustafa Kemal Atatürk
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
Dün akşam ailece başımızdan geçen ilginç ve çok komik bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Akşam evde oturmuş ailece sohbet ediyorduk birden zil çaldı,kapı merceğinden baktık ama kimseyi göremedik merdiven otomatiği de yanmadığı için hemen hırsızdır dedik.Olay böylece başladı biz hırsız mı değil mi derken karşı binadan birisi "sizin binadan üç kişi arkası açık bir arabaya eşya yükledi gitti hırsıza benziyorlardı,plakasını aldık polis çağıralım"dediler.Biz iyice telaşlandık en çokta annem "eyvah sığınakta halılarım,salamura yaprağım,konservelerim vardı çalındı" diye ortalığı birbirine kattı.Yani mal canın yongasıymış demek ki.Babam hemen karşı komşuya haber vermeye gitti.Tam durumu anlatırken kız ne dese beğenirsiniz "Amca o hırsız değildi biz akrabamıza eski eşyalarımızı verdik" der demez bizim evde bir kahkaha tufanı koptu.Peki ozaman karanlıkta kapımızı çalıp sessizce giden kimdi??
Neyse ertesi gün ortanca kardeşim Tülay amcaoğluyla msn'de yazışırken amcaoğlu "dün akşam kapınızda bekle bekle ağaç oldum kapıyı niye açmadınız size sürpriz yapayım diye saklanmıştım kapıyı açınca ben geldim diyecektim"yazısını görür görmez hepimiz koptuk. o kapıyı çalıp sessiz kalan"hırsız" da amca oğluymuş.Yani senaristlerin konu aramasına gerek yok.Bize başvurabilirler.Okuyunca ne kedar komiktir bilemiyorum ama biz halen çok gülüyoruz.
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Mustafa Kemal Atatürk
Senior Member
SvmDoğan' ın Bloğu
SvmDoğan yazdı:Dün akşam ailece başımızdan geçen ilginç ve çok komik bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Akşam evde oturmuş ailece sohbet ediyorduk birden zil çaldı,kapı merceğinden baktık ama kimseyi göremedik merdiven otomatiği de yanmadığı için hemen hırsızdır dedik.Olay böylece başladı biz hırsız mı değil mi derken karşı binadan birisi "sizin binadan üç kişi arkası açık bir arabaya eşya yükledi gitti hırsıza benziyorlardı,plakasını aldık polis çağıralım"dediler.Biz iyice telaşlandık en çokta annem "eyvah sığınakta halılarım,salamura yaprağım,konservelerim vardı çalındı" diye ortalığı birbirine kattı.Yani mal canın yongasıymış demek ki.Babam hemen karşı komşuya haber vermeye gitti.Tam durumu anlatırken kız ne dese beğenirsiniz "Amca o hırsız değildi biz akrabamıza eski eşyalarımızı verdik" der demez bizim evde bir kahkaha tufanı koptu.Peki ozaman karanlıkta kapımızı çalıp sessizce giden kimdi??
Neyse ertesi gün ortanca kardeşim Tülay amcaoğluyla msn'de yazışırken amcaoğlu "dün akşam kapınızda bekle bekle ağaç oldum kapıyı niye açmadınız size sürpriz yapayım diye saklanmıştım kapıyı açınca ben geldim diyecektim"yazısını görür görmez hepimiz koptuk. o kapıyı çalıp sessiz kalan"hırsız" da amca oğluymuş.Yani senaristlerin konu aramasına gerek yok.Bize başvurabilirler.Okuyunca ne kedar komiktir bilemiyorum ama biz halen çok gülüyoruz.


Gerçekten komik bir olaymış ...SmileSmileBig GrinBig Grin
[SIZE="4"][COLOR="Red"]İlkbaharda açar bizim gülümüz
Hakka doğru gider bizim yolumuz
Oniki imam söyler bizim dilimiz
Allah Muhammet Ali diyenlerdeniz
[/COLOR]

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.