You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

SvmDoğan' ın Bloğu

SvmDoğan' ın Bloğu

Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
DOMATES NİÇİN MEYVEDİR????



Genellikle meyveler çiğ olarak (tabii yıkandıktan sonra), sebzeler ise pişirildikten sonra yenilir. Bu da bazı yiyeceklerin meyve mi, yoksa sebze mi olduklarına dair karışıklıklara yol açar. Örneğin domates salatada çiğ olarak yenilebilir, bunun yanında tencere yemeği olarak dolması da yapılır. Bu durumda domates meyve midir, yoksa sebze mi? Genel kanının ikincisi olmasına rağmen aslında domates bir meyvedir.

Çarşı, pazar anlayışına göre, tabiatta bulunduğu şekilde yenilen ve tadı tatlı olan yiyecekler meyvedir. Çarşıda, pazarda, marketlerde elma, çilek, üzüm ve muz meyve olarak kabul edilirlerken, taze fasulye, domates, kabak ve patates, sebze reyonlarında bulunur.

Ancak bilim insanları, yani botanistler, sebze-meyve ayırımını böyle yapmıyorlar. Onlara göre meyve, içinde etli veya kuru, çoğunluğunu çekirdek diye adlandırdığımız, kendi tohumu veya tohumları bulunan yiyecektir. Bu tanıma göre kayısı, şeftali, üzüm, taze fasulye, domates, salatalık (hıyar) ve benzeri gıda maddeleri teknik olarak meyvedir. Yani kısaca çekirdeği olan tüm yiyecekler meyvedir. Geriye kalanlar, yani patates, havuç, şalgam, soğan, sarımsak gibi bitki kökleri, lahana, marul gibi bitki yaprakları, hatta aslında bir çiçek olan karnabahar bile birer sebzedir.

Bu arada belirtmekte fayda var; biz bitkilerin değişik kısımlarını yeriz. Örneğin, maydanoz yetiştiği bitkinin yaprak kısmı iken, karabiber ağacın meyvesi, tarçın kabuğu, susam ise bitkisinin tohumudur.
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Mustafa Kemal Atatürk
Son Düzenleme: 20/07/2008, 17:07, Düzenleyen: SvmDoğan.
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
EFLATUN'A İKİ SORU SORMUŞLAR

Eflatun'a iki soru sormuşlar:
Birincisi; "İnsanoğlunun sizi en çok şaşırtan davranışları nelerdir?
Eflatun tek tek sıralamış:
"Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler.
Ne var ki çocukluklarını özlerler.
Para kazanmak için sağlıklarını yitirirler.
Ama sağlıklarını geri almak için para öderler.
Yarından endişe ederken bu günü unuturlar.
Dolayısıyla ne bu günü ne de yarını yaşarlar.
Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşarlar.
Ancak hiç yaşamamış gibi ölürler."

Sıra gelmiş ikinci soruya;
"Peki sen ne öneriyorsun?"
Bilge yine sıralamış:
"Kimseye kendinizi sevdirmeye kalkmayın.
Yapılması gereken tek şey sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır.

ÖNEMLİ OLAN; HAYATTA EN ÇOK ŞEYE SAHİP
OLMAK DEĞİL, EN AZ ŞEYE İHTİYAÇ DUYMAKTIR."
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
BİLGİ VE DÜŞÜNCE HAKKINDA

Doğru düşünce bilgidir.
Bilginin elde edilmesi, bizi iyiye ulaştıracaktır.
Mutluluk bilgi ile kazanılır.
Boş bir kafa, şeytanın çalışma odasıdır.
Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar.
Cesaret, tehlike karşısında akıl ve zekanın kullanılmasıdır.
Düşünmek, ruhun kendi kendine konuşmasıdır.
Bir insan tanrıların varlığına hiç inanmasa da, eğer aynı zamanda dürüst bir mizacı varsa, böyle kişiler insanlardaki kötülükten nefret eder; yanlışlıklara karşı olan nefretleri, onları yanlış işler yapmaktan uzaklaştırır; haksızlıktan kaçınırlar ve namuslu yaşarlar.
Karanlıktan korkan bir çocuğu kolaylıkla affedebiliriz. Hayattaki gerçek trajedi yetişkinlerin aydınlıktan korkmasıdır.
Bilirken susmak, bilmezken söylemek kadar kötüdür.
İnsanın kendini fethetmesi zaferlerin en büyüğüdür.
Kendini bilmek ruhunu bilmektir.
Gözlemle,dinle,sus,az yargıla,çok sor!
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Mustafa Kemal Atatürk
Junior Member
SvmDoğan' ın Bloğu
SvmDoğan yazdı:Dün akşam ailece başımızdan geçen ilginç ve çok komik bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Akşam evde oturmuş ailece sohbet ediyorduk birden zil çaldı,kapı merceğinden baktık ama kimseyi göremedik merdiven otomatiği de yanmadığı için hemen hırsızdır dedik.Olay böylece başladı biz hırsız mı değil mi derken karşı binadan birisi "sizin binadan üç kişi arkası açık bir arabaya eşya yükledi gitti hırsıza benziyorlardı,plakasını aldık polis çağıralım"dediler.Biz iyice telaşlandık en çokta annem "eyvah sığınakta halılarım,salamura yaprağım,konservelerim vardı çalındı" diye ortalığı birbirine kattı.Yani mal canın yongasıymış demek ki.Babam hemen karşı komşuya haber vermeye gitti.Tam durumu anlatırken kız ne dese beğenirsiniz "Amca o hırsız değildi biz akrabamıza eski eşyalarımızı verdik" der demez bizim evde bir kahkaha tufanı koptu.Peki ozaman karanlıkta kapımızı çalıp sessizce giden kimdi??
Neyse ertesi gün ortanca kardeşim Tülay amcaoğluyla msn'de yazışırken amcaoğlu "dün akşam kapınızda bekle bekle ağaç oldum kapıyı niye açmadınız size sürpriz yapayım diye saklanmıştım kapıyı açınca ben geldim diyecektim"yazısını görür görmez hepimiz koptuk. o kapıyı çalıp sessiz kalan"hırsız" da amca oğluymuş.Yani senaristlerin konu aramasına gerek yok.Bize başvurabilirler.Okuyunca ne kedar komiktir bilemiyorum ama biz halen çok gülüyoruz.


ÇOK KOMİK YAAA.. OKURKEN HALA KENDİMİ TUTAMIYORUM.

BEN MERAK ETTİM BU HIRSIZ KİM ACABAA?? BEN OLABİLRMİYİM? hıh
...DİBİ DELİK KABA HAKKIN SUYUNU TAŞIYIP
YORULMA,
DOLDURAMAZSIN...
(DERVİŞ ALİ)
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
olabilir...............
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Mustafa Kemal Atatürk
Posting Freak
SvmDoğan' ın Bloğu
SvmDoğan yazdı:olabilir...............


Ben dedim hirsiz yolda Big Grin
ON İKİ  İMAMLAR
*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
  1. İmam ALİ
  2. İmam CAFER
  3. İmam ZEYNEL
  4. İmam BAKIR
  5. İmam RIZA
  6. İmam CAFERİ SADIK
  7. İmam HASAN
  8. İmam TAĞI NAĞI
  9. İmam MEHDİYE HÜDA
10. İmam HÜSEYİN,İ DEŞTİ KERBELA
11. İmam CAFER -İ ZÖHRE YE HİBA
12. KIRKLAR DERGAHA


*** *** *** *** **** *** *** *** **** ***
Senior Member
SvmDoğan' ın Bloğu
ATASEVER yazdı:Ben dedim hirsiz yolda Big Grin
Abi sen de olmasan... Big GrinBig Grin
Ali Rıza Bey babam ise
O Zübeyde anam ise
Al bayrağım kanım ise
Koymam ahtını Zöhre Ana...

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.