You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Kadın Evliya Var mıdır?

Kadın Evliya Var mıdır?

Posting Freak
Kadın Evliya Var mıdır?
' yazdı:Dört büyük kutsal kitabin muhatabi insandir ve de insanlardir. Ama bu muhatap olan birinci kisi yani Peygamberler bildigim kadariyla erkeklerdir. Neden dünyaya Allah tarafindan bir kadin gönderilmemistir. Bunun sebebi neler olabilir. Erkekler kadinlardan dahadami kutsaldir yoksa. Bu kutsallik neden kadinlara saglanmamistir. Mesela bu aynen Alevilikte de vardir ve hic bir tane kadin Alevi dedesi yoktur. Yanlis hatirlamiyorsam Hristiyanliktada ve özellikle katoliklerde de bu aynen gecerlidir. Bütün papalar erkektir. Bunlari siralamak mümkündür. Gecen düsündüm ve aklima geldi bunuda sizlerle paylasmak istedim.
sizler ne dersiniz bu konuda acaba....



Alıntıdır
Babam Seninle Dogdum Seninle Ölecegim Varsın Bana Ölüm Senin Yolunda Senin Işıgında Gelsin Grurumsun Pirimsin Atamsın Örnek Aldıgım Tek Lidersin BABAM
Atatürk
Posting Freak
Kadın Evliya Var mıdır?
ben üye olsaydım o siteye yazmak isterdim pirimi ama kendini bilmez biri laf ederde dayanamam diye yazmadım
Babam Seninle Dogdum Seninle Ölecegim Varsın Bana Ölüm Senin Yolunda Senin Işıgında Gelsin Grurumsun Pirimsin Atamsın Örnek Aldıgım Tek Lidersin BABAM
Atatürk
Posting Freak
Kadın Evliya Var mıdır?
Dedenin ocağına kurban olayımda Acaba anamkadar Cem yürüte bilirmi dede aramanıza gerek yoktur hemi dede hemi hünkar hemi ŞAHI MERDAN hemi Güzel Pirlerin PİR,i dedeyi evliyayı kim doğuruyor kim dünyaya getiriyor kim sütünü veriyor kim bakıyor.
Bizim hristiyanla katoluklerlede işimizyoktur Biz bizi ilgilendiririz Erkek,in başına tuğ dikilmiyor kimse kimseyi küçümsemesin önemli olan insanlara gerçekleri anlatmaktır anlayana kadar.
Allah aşkına erkek dahamı iyi anlatıyor Güzel ALLAH,ım erkekleremi verdi bu bilgileri aynı akıl aynı fikir bir insanın kapıya çıkarken şunu şunu yapacak diyorsa O insanda o düşünceyi yapıyorsa Gidip O Erenin Evliyanın eli dursun ayağını öperim.
Geçmişimizi anlatıyor doğruluğu dürüstlüğü anlatıyor hakkapısına yakışanı anlatıyor söylüyor daha ne yapsın bu Mubarek.
Cezalı Üye
Kadın Evliya Var mıdır?
Evliya sözcüğü "veliler" anlamına gelmektedi. Veli ise "Allah'a yakın" demektir. Türkçede "eren" olarak geçer.

Kendini bilen Allahına yakındır.

Allah yalnız insana değil her şeye yakındır. Lakin cahiller bunu bilmez.
Posting Freak
Kadın Evliya Var mıdır?
Gelen bütün peygamberler erkektir,doğru ama bu kadınların kutsal olmadığı anlamına gelmez,zira peygamberleri doğuranlar ANA'larıdır.
Kadın evliya var mıdır sorusunu soran kişi öyle zannediyorumki hayatında hiç kadın evliya ismi duymamış ki bu saçma soruyu sorabiliyor.
Kimileri haşa kadından evliya mı olur derken kimileri de olanların farkına varamıyor.
En başta herkesin bildiği peygemberimizin kızları Fatıma Ana'yı ,Zöhre Ana'yıda mı duymamış bu kişi.Nişanı Adila Ana, Meryem Ana,Kadıncık Ana,herkes bilmese de Şahsultan Ana,Didar Ana ve isimlerini sayamayacağımız yüzlerce kadın evliya bu dünyadan gelip göçmüş gayba girmişlerdir.

Ve son olarak da Yaşayan Alevi Pir'i Şahımerdan Ali'nin binbir dondan(sıfattan)başgösteren yaşamı olan ZÖHRE ANA gelmiştir.
Kelimelerim sistem hatasından yanlış yerden ayrılıyor...

“Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.”
[Resim: imza3cp.gif]


Özü bitmiş, gümanı pak olmamış,şeytana tapmış, nefsi çıkarı için arayıpta birşey bulamamış, kuyruk acısı varsa,Derviş Muhammed'in de dediği gibi" bir kılını çektiyse" Zöhre Ana, onu değerlendirmek ister aklısüre.Ehlibeyt'in meyvası bitmez, dalı budağı kurumaz,sen ne kadar kezzap dökersen dök, O'nun Zemzem çeşmesi ALİ'dir

Derviş'in HAK kelamını can kulağıyla dinliyebliyorsan yeter,firdevs bağından bir gül alabiliyor musun,O'nun ibadetine,saldığı yola,yaşatmak istediği güzelliğe canı gönülden yürüyebiliyorsan en büyük mutluluk budur.
(Pir Zöhre Ana)
Posting Freak
Kadın Evliya Var mıdır?
Heyder yazdı:Evliya sözcüğü "veliler" anlamına gelmektedi. Veli ise "Allah'a yakın" demektir. Türkçede "eren" olarak geçer.

Kendini bilen Allahına yakındır.

Allah yalnız insana değil her şeye yakındır. Lakin cahiller bunu bilmez.

Sevgili arkadaşım,
Doğrudur evliyalar Allah'a yakın demektir. Ancak bir olaya nasıl bakarsan öyle görürsün. Sen eğer Allah'a yakın olmayı iyi bir insan olmaya çalışarak Allah'a kendini yakın hissetmek olarak görürsen dediklerin doğrudur. Aynı şekilde Allah'ın da her insana şah damarından daha yakın olduğu da doğrudur. Bu konuda senin bakış açından baktığımızda hemfikiriz...

Ancak olaylara biraz daha geniş bir çerçeveden bakalım. Allah'a yakın hisetmek dışında bir de Allah'la aynı ortamlara girip, Allah ile aynı ortamları yaşamak, Allah ile dilleşmek vardır. İşte bu kısımda sen biraz eksik kalıyorsun. Bu da normaldir. Bizler de Zöhre Ana'yı tanımadan önce aynı eksikliğe sahiptik...

Evliyalar bizim yaşadığımız zahiri alemde Allah'a yakın olmaları dışında bir de bizim göremediğimiz yanlızca can gözü açık olan bütün evliyaların görebildiği batın alemi dediğimiz alemde Allah ile yakınlaşmaları vardır. Bu alemde Evliyalar Allah ile buluşur ve muhabbet kurarlar. Tabi onların muhabbeti bizim bildiğimiz manada muhabbetler değildir. Evliyaların muhabbeti Allah aşkı ile kendilerinden geçmeleri, Hocaları olan Hz. Ali ile Allah'ın ilim deryasında yüzüp, Allah'ın yüceliğine bizzat şahit olmalarıdır...

Evliyaların gördüklerini biz sıradan insanlar göremediğimiz için bizim Allah'a yakınlığımız ancak duygusal manada olabilir. Ancak duygusal manada da olsa senin dediğin gibi Allah'a yakınlaşmak için önce insanın kendini bilmesi lazım...
Mustafa dediler benim adıma
Bir sıfatı Ali bindi atıma
Şimdi de ZÖHRE ANA geldi sıfata
Duyulsun şanımız Yüce Allah' a

(PİR ZÖHRE ANA)
Cezalı Üye
Kadın Evliya Var mıdır?
Alıntı:Ancak olaylara biraz daha geniş bir çerçeveden bakalım. Allah'a yakın hisetmek dışında bir de Allah'la aynı ortamlara girip, Allah ile aynı ortamları yaşamak, Allah ile dilleşmek vardır.

Allah'ı seyretmek

Allahtan seyretmek

Allahla seyretmek

Her şey Hakikatin bir parçasıdır. "Hakk dan gayrı nesne yok" idir. Elbette ki buradaki "yakınlık" bir manidir. Yakınlıktan kasıt "Allah her şey" idir.

"Har içinde açan gonca güle minnet eylemem"

İnsan ruhundaki dikenleri toplayınca asıl ruhuna yani "perdesiz" olarak Hakk'a erişir. Yani Âli'ye yani insan-ı kamile ererler.
Alıntı:İşte bu kısımda sen biraz eksik kalıyorsun.

Doğrudur..

"Eksiklik kendi özümde..."

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.