Son yıllarda Aleviliğe zarar veren ve gerçek dışı olan bir çok söylemle beraber, Hz. Hüseyin`in en büyük devrimci olduğu söylenildi. Ne hikmetse bir çok Aleviyim diyen insan aynı anda devrimciyim diyebiliyor.
Genelde devrim diye tarihe geçmiş tüm olaylar kan ile yazılmıştır ve çok kısa zaman içerisinde bir düzenin bir başka düzene geçişini gösterir. Devrim kökden degişiklikler getirir. Yani devrimde şiddet vardır, insan kanı dökmek vardır, zor uygulamak vardır. Örnek vermek gerekirse: Fransız Devrimi, Sovyet Devrimi, Küba Devrimi. Bu sayılan devrimlerde binlerce hatta yüzbinlerce insan canını teslim etmişdir, yani kan dökülmüştür. Rejim değişikliği çok kısa zaman içerisinde gelir. Devrimin bu anlayış şekli genelde yapılan devrimin anlamı açıklamasına tam olarak uymaktadır.
Alevilige gelince, Alevilik barışcıdır. Alevilik insanlığı kucaklar. Aleviliği benimsemiş hiç bir insan kan dökmez ve dökmemelidir, çünkü insanı inancının merkezine koymuşdur. Hz. Hüseyin, yanında birçok insanla öldürülmüşdür ve halen yası tutulur. Ama Hz. Hüseyin ne bir rejimin önderliğini yapmışdır ne de –belki nefs-i müdafa dışında- kan dökmüşdür.
Ozaman şunu sonuç olarak diyebiliriz:
Hz. Hüseyin devrimci olamaz, çünkü devrimciler yeni bir rejim için kan döker yada dökmek ister. Bizim Hz. Hüseyin`imiz ise barışın simgesidir! Devrimci ve Alevi olmak isteyenler ne yazıkki ne Aleviligi ne de Devrimciligi anlamışlardır.
Hz. Hüseyin Devrimci mi?
Konu Sahibi / Yazar
GAMZE
Kategori / Forum
Tartışmalar
Yorumlar / Cevaplar
6
Okunma / Görüntüleme
6936
Hz. Hüseyin Devrimci mi?
Hz. Hüseyin Devrimci mi?
Yok Daha Neler.. Ya Pir Sen Bizi Bağışla
Nefsi ÂPirÂin gölgesinden başka hiçbir şey öldüremez; o Ânefs öldürenÂin eteğini sımsıkı tut.
''HZ MEVLANA''
ÜSEYİN'in Aşkına Şahitsen, Bu Şahadet Kutlu Olsun... Sen ÜSEYİN'in Aşkı ile Her Dem Diri Kalanlardansın, Ve Sen
'' Aşkın Şehidi'sin!..''
Ben HZ. ÜSEYİN'DEN NASIL YAŞAMAYI VE NASIL ÖLMEYİ ÖĞRENDİM
ÇELEBİ
Ben HZ. ÜSEYİN'DEN NASIL YAŞAMAYI VE NASIL ÖLMEYİ ÖĞRENDİM
ÇELEBİ
Hz. Hüseyin Devrimci mi?
düşünceme göre devrimci demelerinin nedeni;hani devrimciler halkın yanındadır,yardımseverdir,haklının yanındadır,emekçinin yanındadır vs.bu nedenle dediklernin sanıyorum.atatürk te devrim yapmıştır.hani bu nedenle demişlerdir.pir sultan abdal da halkın yanındaydı,işte bu nedenlerle söylemişlerdir.tabi bu benim düşüncem.pirlerin asla kan dökmekle işi olmaz.onlar barış içindir.eğer yanlış birşeyler söylediysem affedin.
sevgi ve saygılarımla...
sevgi ve saygılarımla...
[COLOR="Green"][SIZE="5"]Bütün dünya bilir Türk Ordusunu
Egemenlik kurdum yurt ulusunu
Dillerde söylenir Allah doğrusu
Cihana getirdim barışı sulhu
Gökyüzünde uçar turna katarı
Türkiye unutma güzel Atanı
Memleket kurtaran bunca vatanı
Her gelen gerçeğe çamur atanı[/COLOR]
Egemenlik kurdum yurt ulusunu
Dillerde söylenir Allah doğrusu
Cihana getirdim barışı sulhu
Gökyüzünde uçar turna katarı
Türkiye unutma güzel Atanı
Memleket kurtaran bunca vatanı
Her gelen gerçeğe çamur atanı[/COLOR]
Hz. Hüseyin Devrimci mi?
Yakın çevremdeki izlenimlerime göre Evliyalara genelde bu tür söylemleri yakıştıranlar devrimci ve sosyalist geçinen insanlardır.
İnanç babında bu tür insanlar Pir Sultan Abdal'ı evliya olarak değilde genelde devrimci halk kahramanı olarak lanse etmektedirler.
İmam Hüseyin'ide bu sıfatla lanse etmelerini son derece yanlış buluyorum.
İmam Hüseyin hiçbir zaman için kan dökmemiştir,aynı şekilde babası Hz.Ali'de.
Bize hep daha önceleri Hz. Ali'nin Zülfikarla nasıl insan öldürdüğü anlatılırdı.Ama bunun böyle olmadığını Ana sayesinde öğrendik.
Hz. Ali'nin enbüyük silahı diliydi O'nun sohbetleri nice düşmanları ve inançsız insanları yola getirmiştir diye bahseder Zöhre Ana herzaman.
Önemli olan insanları kılıçla zorbalıkla yola getirmek değildir. Zaten zorla yola gelende her zaman yoldan çıkmaya hazırdır.
O mübarekler insanları daima kendi yaşantı inanç ve ibadetleriyla kendilerine imrendirerek Hak yoluna davet etmişlerdir.
İnanç babında bu tür insanlar Pir Sultan Abdal'ı evliya olarak değilde genelde devrimci halk kahramanı olarak lanse etmektedirler.
İmam Hüseyin'ide bu sıfatla lanse etmelerini son derece yanlış buluyorum.
İmam Hüseyin hiçbir zaman için kan dökmemiştir,aynı şekilde babası Hz.Ali'de.
Bize hep daha önceleri Hz. Ali'nin Zülfikarla nasıl insan öldürdüğü anlatılırdı.Ama bunun böyle olmadığını Ana sayesinde öğrendik.
Hz. Ali'nin enbüyük silahı diliydi O'nun sohbetleri nice düşmanları ve inançsız insanları yola getirmiştir diye bahseder Zöhre Ana herzaman.
Önemli olan insanları kılıçla zorbalıkla yola getirmek değildir. Zaten zorla yola gelende her zaman yoldan çıkmaya hazırdır.
O mübarekler insanları daima kendi yaşantı inanç ve ibadetleriyla kendilerine imrendirerek Hak yoluna davet etmişlerdir.
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.
Mustafa Kemal Atatürk
Mustafa Kemal Atatürk
Hz. Hüseyin Devrimci mi?
SvmDoğan yazdı: Yakın çevremdeki izlenimlerime göre Evliyalara genelde bu tür söylemleri yakıştıranlar devrimci ve sosyalist geçinen insanlardır.
İnanç babında bu tür insanlar Pir Sultan Abdal'ı evliya olarak değilde genelde devrimci halk kahramanı olarak lanse etmektedirler.
İmam Hüseyin'ide bu sıfatla lanse etmelerini son derece yanlış buluyorum.
İmam Hüseyin hiçbir zaman için kan dökmemiştir,aynı şekilde babası Hz.Ali'de.
Bize hep daha önceleri Hz. Ali'nin Zülfikarla nasıl insan öldürdüğü anlatılırdı.Ama bunun böyle olmadığını Ana sayesinde öğrendik.
Hz. Ali'nin enbüyük silahı diliydi O'nun sohbetleri nice düşmanları ve inançsız insanları yola getirmiştir diye bahseder Zöhre Ana herzaman.
Önemli olan insanları kılıçla zorbalıkla yola getirmek değildir. Zaten zorla yola gelende her zaman yoldan çıkmaya hazırdır.
O mübarekler insanları daima kendi yaşantı inanç ve ibadetleriyla kendilerine imrendirerek Hak yoluna davet etmişlerdir.
sevgli canlar. hz. imam hüseyin vede pirsultan. veya oteki biizim pirlerimiz . allah dostlarımızın. evliyalarımız. devrimcilikle nassıl bağdaşdıra bilinir?
onlar kendilerine yakın birilerini örnek göstermek isteye bilirlerde. ama çok yanlış bir örneklerdir. bunlar. benim düşünceme göre. manaviyet dolu insnalar. karıncayı bile incitmeyen bir allah dostları nasıl olunurda devrimci diye adlandırıla bilinir anlamış değilim. devrimcilerin nasıl devrim yapdıklarını dünyada örnekleri. fazlasıyla var diye düşünüyom. vede nasıl devrim yapılırın içeriğide ap açık oratda.
sevgiler can dostlar.
Hz. Hüseyin Devrimci mi?
Sevgili gamze devrimci olmak, inkılapçı olmak demektir. Devrimciler aynı zamanda Atatürk askerleri yani onun izinde yürüyenlerdir. Bunun mücadelesini verenler yani Atatürk savunucuları ve Atatürk sevenler, Amerikan emparyalizmine karşı olanlar malesef katledildiler. Devrimci olmak savaşmak kan dökmek demek değildir.Alevilikle devrimcilik kıyaslaması bana göre yanlış. Alevi olan aynı zamanda devrimci de olabilir. Örnek Hüseyin İnan.
Ancak Hz Hüseyin'in devrimci olduğu söylevleri hakkında yorum yapamam konuyu araştırmak irdelemek gerekir. SEVGİLER...
Ancak Hz Hüseyin'in devrimci olduğu söylevleri hakkında yorum yapamam konuyu araştırmak irdelemek gerekir. SEVGİLER...
Hz. Hüseyin Devrimci mi?
Bu konuyu açan arkadaş güzel bir yere değinmiş sağ olsun...
Devrim yenilik demek...
Ama HZ. HÜSEYİN efendimizin davası babası ve dedesinin davasıydı. İnsanlığın davasıydı. Buna ne devrim nede yenilik dedi. Bu sözü söyleyenlerde zaten Efendimizi anlayamamış insanlar.
Devrimci kavramı ülkemizde devrimciyim diyenlerin bile anlamadığı bir kavram.. Yeni dünya düzeninde insanları kutuplaştırmak için renklere boyamışlar buda onlardan bir tanesi. Çünkü nasıl bir devrim yapacaklarını kestiremiyorlar. Eğer komünizm diyeceklerse o zaman devrim değil rejim değişikliği isteniyor demektir.
En iyi devrimi Atatürk gerçekleştirmiş diyorum o kadar.
Devrim yenilik demek...
Ama HZ. HÜSEYİN efendimizin davası babası ve dedesinin davasıydı. İnsanlığın davasıydı. Buna ne devrim nede yenilik dedi. Bu sözü söyleyenlerde zaten Efendimizi anlayamamış insanlar.
Devrimci kavramı ülkemizde devrimciyim diyenlerin bile anlamadığı bir kavram.. Yeni dünya düzeninde insanları kutuplaştırmak için renklere boyamışlar buda onlardan bir tanesi. Çünkü nasıl bir devrim yapacaklarını kestiremiyorlar. Eğer komünizm diyeceklerse o zaman devrim değil rejim değişikliği isteniyor demektir.
En iyi devrimi Atatürk gerçekleştirmiş diyorum o kadar.
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi