![[Resim: cft11172136032401zg7.jpg]](http://img216.imageshack.us/img216/4053/cft11172136032401zg7.jpg)
Sevgili canlar ben yaklaşık 10 yıllık ekonomi deneyimim özellikle Yatırım arçalarının değerlendirilmesi konusunda...
bu anlamdaki fikirlerimi paylaşmak istiyorum..
bildiğiniz gibi borsamız son yaşanan krizle birlikte ]58.000 li fiyatlardan ]23.000 li fiyatlara geldi..
Döviz bazında ]5 dolardan ]1.45 cent li fiyatlarda..
geçmiş tarihe göre borsamızın dolar bazında dibi ]0.70 cent..bu fiyatlarda sonra hep bir ralli olmuştur..
benim öngörüm doların yükseleceği...Çünkü..
]- Yabancı fonların hazine bonosu ,devlet tahvili ve hisse senedinden çıkacakları için yaratacakları talep..
]- Fon yöneticilerinin açık pozisyonlarını kapatmak istemelerinin yaratacağı talep..
]- Reel sektörün yüklü döviz borçlarının olması..
]- Bankaların bilançolarındaki açık pozisyonlarını kapatmak istemeleri..
]- Yerli ve küçük yatırımcının elindeki dövizi bozdurmamak istemeleri ve dövizin çıkma eğiliminin beklenmesi..
Borsa niye düşer...
]- Dünya piyasalarındaki ekonomik krizin derinliğinin belirsizliği..
]- Gelişmiş ekonomilerin resesyon içinde olmaları..
]- İhracatta en büyük pazarımız olan Avrupanın daralma içinde olması ve talep kısma eğiliminde olması..
]- Hükümetin beceriksiz politikaları..
]- Reel sektörün ekonomik küçülmeye gitmesi..
Eğer endeks dolar bazında 70 sentlere gelirse birkaç yıllık yatırım için İMKB 30 hisse senetlerinden alabilirsiniz..
doların ]2.20 ytl yi göreceği düşünülürse endeks ]15.000 li fiyata denk gelir ki bu fiyat gerçektenucuzdur..
70 sentten borsaya girenler mutlaka kazanırlar..
Unutmayın ki her düşüşün bir çıkışı vardır..
![[Resim: cft1218183110396ws3.jpg]](http://img122.imageshack.us/img122/2764/cft1218183110396ws3.jpg)
![[Resim: cft010820130926bhd8.jpg]](http://img511.imageshack.us/img511/2407/cft010820130926bhd8.jpg)
![[Resim: cft0111123714230vm8.jpg]](http://img81.imageshack.us/img81/7365/cft0111123714230vm8.jpg)