Bir ask için yapabilecegin her seyi yaptigina inaniyorsan ve buna ragmen
hala yalnizsan, için rahat olsun. Giden zaten gitmeyi kafasina koymustur ve
yaptiklarin onun dudaginda hafif bir gülümseme yaratmaktan baska hiçbir ise
yaramayacaktir.
Sen kendini paralarken o her zaman bahaneler bulmaya hazirdir. Hani agzinla kus tutsan "Bu kusun kanadi neden beyaz degil?" diye bir soruyla bile karsilasabilirsin.. iki ucu keskin biçaktir bu isin.
Yaptiklarinla degil yapmadiklarinla yargilanirsin her zaman. Bu mahkemede
hafifletici sebepler yoktur. Iyi halin cezanda indirim saglamaz. Sen, "Ama
senin için sunu yaptim" derken o, "sunu yapmadin" diye cevap verecektir. Ve
ne söylesen karsiliginda mutlaka baska bir iddiayla karsilasacaksindir.
Üzülme, sen aski yasanmasi gerektigi gibi yasadin.Özledin, içtin, agladin,
güldün, sarkilar söyledin, düsündün, siirler yazdin. "Peki o ne yapti"
deme. Herkes kendinden sorumludur askta. Sen askini doya doya yasarken o
kendine engeller koyuyorsa bu onun sorunu. Bir insan eksik yasiyorsa, ve bu
eksikligi bildigi halde tamamlamak için ugrasmiyorsa sen ne yapabilirsin ki
onun için? Hayatı iskalama lüksün yok senin. Onun varsa, birak o lüksü
sonuna kadar yasasin.Her zamanki gibi yasayacaksin sen. "Acilara tutunarak"
yasamayi Ögreneli çok oldu. Hem ne olmus yani, yalnizlik o kadar da kötü
bir sey degil. Sen mutlulugu hiçbir zaman bir tek kisiye baglamadin ki....
Epeydir eline almadigin kitaplar seni bekliyor.Kitap okurken de mutlu
oluyorsun unuttun mu? Kentin hiç görmedigin sokaklarinda gezip yeni
yasamlara tanik olmak da keyif verecek sana.Yine içeceksin rakini baligin
yaninda. Üstelik diledigin kadar sarhos olma özgürlügü de cabasi.... Sen
yüreginin sesini dinleyenlerdensin ve biliyorsun aslolan yürektir.Yürek
sesi ne bilmeyenler, ya da bilip de duymayanlar acitsa da içini unutma;
yasadigin sürece o yürek var olacak seninle birlikte. Sen yeter ki koru
yüregini ve yüreginde tasidigin sevda duygusunu. Elbet bitecek günese
hasret günler. Ve o zaman kutuplarda yetisen ciliz ve minik bitkiler degil,
günesin çiçekleri dolduracak yüregini...
NAZIM HIKMET
Bir Aşk İçin...
Bir Aşk İçin...
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Kibirlenme yiğit yaşa![[Resim: ataxh8.gif]](http://img229.imageshack.us/img229/8783/ataxh8.gif)