You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!

Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!

Posting Freak
Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!
Dünya Ehl-i Beyt Vakfı Genel Başkanı Fermani
Altun, Yargıtay 7. Dairesi’nin ”cami ve mescit dışında bir yerin ibadethane
olarak kabul edilmesinin mümkün olmadığı” kararını, ”Gerekçe gösterilen bu çağ
dışı yasaların kaldırılması ve din ve vicdan özgürlüğünün Avrupa standartları
düzeyine çıkarılarak, devletin inançlardan elini çekmesi ve tarafsız olması
gerekmektedir” şeklinde değerlendirdi.

Altun, yazılı açıklamasında, Yargıtay 7. Dairesi’nin kararının,
”Türkiye’de mevcut sistemin utancını sergilediğini” kaydetti.

Yıllardır, din ve vicdan özgürlüğünün önündeki en büyük engelin, Tekke ve
Zaviyeler Kanunu olduğunu ve bunun kaldırılması gerektiğini savunduklarını
belirten Altun, 3 ay önce Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç’ın bir
üniversitede yaptığı konuşmasında, ”Bu çağda Anayasa’nın 174. maddesinin halen
olmasını bir utanç olarak görüyorum” dediğini hatırlattı.

Altun, ”Alevi açılımları”nın da anayasal engeller nedeniyle
durdurulduğunu belirterek, açıklamasında şu görüşlere yer verdi:

”Kurucu iradenin 1925 yılında çıkarttığı Tekke ve Zaviyeler Kanunu,
Alevilik inanç kavramlarını, ibadetlerini, dergahlarını ve tasavvuf kültürlerini
resmen yasaklamıştır. Bu kararla din, tek mezhebe dayalı devletleştirilmiştir.
Bugüne kadar da İnkılap Kanunu, Devrim Kanunu diye bu zulmü utanmadan savunmuşlar
ve halen de savunmaktadırlar. Dersim katliamının temelinde de bu yasaklar
yatmaktadır. Çünkü Dersim, bu yasaklara karşı direnmiştir. Alevi toplumu, ne
yazık ki siyasal gücünü ortaya koyamadığı için kendini yasaklayan siyasi erke
daha kötü baskı ve zulümler göreceği korkusuyla yapışmıştır. Türkiye’de inanç
kesimleri arasında hiçbir sorun yoktur. Din ve vicdan özgürlüğünü kısıtlayan,
Alevileri dışlayan ve onlara hayat hakkı tanımayan, siyasi erk olmuştur. Bugün de
halen derinleşerek devam edecektir. Türkiye’nin içinde bulunduğu bu durum,
Ortaçağı aratmamaktadır. Dünyada insanların inanç tercihlerini, ibadetlerini
yasalarla engelleyen ve engellemeye çalışan bir devletin kaldığını sanmıyorum.
Sonuç olarak, gerekçe gösterilen bu çağ dışı yasaların kaldırılması ve din ve
vicdan özgürlüğünün Avrupa standartları düzeyine çıkarılarak, devletin
inançlardan elini çekmesi ve tarafsız olması gerekmektedir. Gerçek laiklik
budur.”
,Verdana,Arial]AA
Seke seke geldim ayağım yoktur
Hak mehlemi sende Zöhrem’dir doktur
Kimi kafir olmuş karnısı boktur
Süzünü süzünü postunda otur.

Türkiye’ye çıkarmışım bir gelin
Urufu Zöhre Ana onu pir bilin
Muhammet elçisi Ana’dır deyin
Hak için dergaha niyaza inin.


Bildiren: Pir Zöhre Ana
Posting Freak
Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!
Gidi yezitler allahın gazabına gelesiniz.Allah böylemi buyurmuştu zaman kerbela zamanı oldu.
Ne yaparsabiz yapin ceddimiz nasil doğruları ile hak divanina göçtü.Bizler de hak divanindaki
şahimiz ve pirimizin yolundan bir damla ödün vermeyeceğiz.Bizim gönül kabemiz her yerde ibadet eder bizim
şekilcilikle işimiz olmaz.Birgün adaletin kalemi gerçek yerini bulacak işte
o zaman vah o zalimlerin haline.

İslamı bu hale getirenlere lanet olsun.
Cihana gelmişim Mustafa diye
Atatürk büyüktür sıfat kim ile
Allahın yolunda dervişler ile
Mürşüt kapısıdır Zöhre Ana size


PİR ZÖHRE ANA
Member
Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!
Alıntı:İslamı bu hale getirenlere lanet olsun.

Atatürk'e hem lanet okumak hemde imzada övmek ne yaman bir çelişki. Tekke ve Zaviyelerin kapatılması kanunu Atatürk çıkarttı.
Posting Freak
Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!
grafiks yazdı:Atatürk'e hem lanet okumak hemde imzada övmek ne yaman bir çelişki. Tekke ve Zaviyelerin kapatılması kanunu Atatürk çıkarttı.


Lafı başka yerlerden anlamamak lazım. Önce iyice bir anlayıp sonra yorum yapmak lazım...

İslamı bu hale getiren Aleviliği bu hale getiren Atatürk değildir. Öncelikle bu böyle biline...

İslamı bu hale getiren ömer ve onun soyudur. Tarih boyunca Aleviliği ve Alevileri ortadan kaldırmak isteyen bu yobaz sürüleri olmuştur. Aleviliği yani orjinal İslamı ortadan kaldırmak için sahte sünni mezhebi altında uydurma bir yeni islam inancı ortaya çıkardılar...

Kendilerine göre saltanat sürüp insanlara hükmetmek için uydurma bir halifelik makamı çıkardılar. O makamla bir sürü uydurma hadis ve ayetler çıkarıp kendi çıkarları doğrultusunda dini hep dünyevi hırslarına alet ettiler...

Daha düne kadar o uydurma halifelik makamını ortadan kaldıran Atatürk olmuştur. Yüzyıllarca osmanlı zulmunde işkence görmüş Alevileri özgürlüklerine kavuşturmuştur...

Tekke ve zaviye kanunu ise din üzerinden insanları sömüren uydurma din alimlerinin önünü kesmek ve de İnsanları din ekseninden çıkarıp akıl eksenine yerleştirmek için yapmıştır...

Atatürk bunu yaparken Türbelere düşmanlığından değil tam tersine o zamana kadar orda burda birileri tarafından insanları sömürmek için oluşturulmuş sahte türbelerin ortadan kaldırılması için yapmıştır. Nitekim bugün osmanlı padişahların mezarlarına bile halen türbe diyenler var. Gerçek türbeler hiçbir zaman kaybolmaz. Bir şekilde kendini tarihte belli eder yine hak ettiği sevgi ve saygıya kavuşur. Nitekim bugün yol ortalarında insan ziyaretine uğrayan türbeleri görüyoruz. O Mübarekler bir şekilde kendilerini belli edereler. Çünkü Onlar yanlızca bedenen ölürler...

Atatürk'ün türbelere karşı bir art niyetinin olmadığını o dönemde bütün türbeleri kapattırırken Mevlananın türbesini kapattırmayıp Oranın müze olması emrini vermesinden çok net anlayabiliriz...

Atatürk'ün getirdiği düzen sayesinde Alevilik büyük bir nefes almıştır. Bu zamana kadar Alevileri boğmaya çalışan Atatürk'ün getirdiği düzen değildir. Devleti yönettiğini zanneden iktidarlardır. Bunları karıştırmamak lazım...
Mustafa dediler benim adıma
Bir sıfatı Ali bindi atıma
Şimdi de ZÖHRE ANA geldi sıfata
Duyulsun şanımız Yüce Allah' a

(PİR ZÖHRE ANA)
Administrator
Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!
grafiks yazdı:Atatürk'e hem lanet okumak hemde imzada övmek ne yaman bir çelişki. Tekke ve Zaviyelerin kapatılması kanunu Atatürk çıkarttı.

Yüce Atatürk Tekke ve Zaviye kanununu İslam dinini babaların malıymış gibi kullanan yezit zihniyetli sözde din adamlarının marifetlerinin sonucunda çıkardı.

Başına her sarığı geçirenin "hoca" olduğu, okuduğunu anlamayan bir toplumun yaratıcısı olan ayrıcalıklı din sınıfının yani şer odağının yok edilmesi gerekiyordu.

Tekkeler ilim yuvası olması gereken yerlerdir ancak tekkelerimizde gericilik,bağnazlık,geri kalmışlık almış başını gidiyordu tıpkı şuan olduğu gibi.

Atatürk'ün dinde özü dönüş projesi ile dilimiz de Türkçe dinimiz de diyerek ibadet dilinin ana dilde olması için gayret göstermiş ayrıca Kur'an'ı Türkçeye çevirmiş ve Diyanet İşleri Başkanlığını kurmuştur. Atatürk'ün bu kurumu kurarken düşündüğü fikir ile bugün ki diyanet aynı değildir bunu da biliyoruz.

Atatürk'ü İslam ve din düşmanı gibi göstermek bir suçtur ve bu forumda buna izin vermeyiz. Herkes haddini bilsin bilmezse de gereken yapılacaktır...
Administrator
Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!
SerkanDgn yazdı:Dünya Ehl-i Beyt Vakfı Genel Başkanı Fermani
Altun, Yargıtay 7. Dairesi’nin ’cami ve mescit dışında bir yerin ibadethane
olarak kabul edilmesinin mümkün olmadığı’ kararını, ’Gerekçe gösterilen bu çağ
dışı yasaların kaldırılması ve din ve vicdan özgürlüğünün Avrupa standartları
düzeyine çıkarılarak, devletin inançlardan elini çekmesi ve tarafsız olması
gerekmektedir’ şeklinde değerlendirdi.

Altun, yazılı açıklamasında, Yargıtay 7. Dairesi’nin kararının,
’Türkiye’de mevcut sistemin utancını sergilediğini’ kaydetti.

Yıllardır, din ve vicdan özgürlüğünün önündeki en büyük engelin, Tekke ve
Zaviyeler Kanunu olduğunu ve bunun kaldırılması gerektiğini savunduklarını
belirten Altun, 3 ay önce Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç’ın bir
üniversitede yaptığı konuşmasında, ’Bu çağda Anayasa’nın 174. maddesinin halen
olmasını bir utanç olarak görüyorum’ dediğini hatırlattı.

Altun, ’Alevi açılımları’nın da anayasal engeller nedeniyle
durdurulduğunu belirterek, açıklamasında şu görüşlere yer verdi:

’Kurucu iradenin 1925 yılında çıkarttığı Tekke ve Zaviyeler Kanunu,
Alevilik inanç kavramlarını, ibadetlerini, dergahlarını ve tasavvuf kültürlerini
resmen yasaklamıştır. Bu kararla din, tek mezhebe dayalı devletleştirilmiştir.
Bugüne kadar da İnkılap Kanunu, Devrim Kanunu diye bu zulmü utanmadan savunmuşlar
ve halen de savunmaktadırlar. Dersim katliamının temelinde de bu yasaklar
yatmaktadır. Çünkü Dersim, bu yasaklara karşı direnmiştir.
Alevi toplumu, ne
yazık ki siyasal gücünü ortaya koyamadığı için kendini yasaklayan siyasi erke
daha kötü baskı ve zulümler göreceği korkusuyla yapışmıştır. Türkiye’de inanç
kesimleri arasında hiçbir sorun yoktur. Din ve vicdan özgürlüğünü kısıtlayan,
Alevileri dışlayan ve onlara hayat hakkı tanımayan, siyasi erk olmuştur. Bugün de
halen derinleşerek devam edecektir. Türkiye’nin içinde bulunduğu bu durum,
Ortaçağı aratmamaktadır. Dünyada insanların inanç tercihlerini, ibadetlerini
yasalarla engelleyen ve engellemeye çalışan bir devletin kaldığını sanmıyorum.
Sonuç olarak, gerekçe gösterilen bu çağ dışı yasaların kaldırılması ve din ve
vicdan özgürlüğünün Avrupa standartları düzeyine çıkarılarak, devletin
inançlardan elini çekmesi ve tarafsız olması gerekmektedir. Gerçek laiklik
budur.’
,Verdana,Arial]AA


Yuuhh diyorum yaa bu kadar da fesatlık olmaz. Allah aşkına Dersim meselesi ile Tekke ve Zaviye kanunun ne alakası var. Dersim olaylarının ana sebebinin feodal düzen yanlılarının,toprak ağalarının bu düzenlerini terketmek istememelerinden çıktığını bütün tarihi kaynaklar yazmaktadır. Ayrıca bu bölgede "Kürdistan" devletinin kurulması için İngilizlerin bölgenin ileri gelenlerini yeni kurulan Cumhuriyet Hükümetine karşı kışkırttığını sağır sutlan duydu ama bakıyorum da Fermani Başkan duymamış !..

"...Dersim, bu yasaklara karşı direnmiştir..."

Dersim,topraklarında yapılan okulları,köprüleri de bu sebepten dolayı mı yıktı !..

Aleviler bu ayrılıkçı kürtçü söylemleri biran önce bırakmalıdır.
Posting Freak
Yargıtay'ın cemevi kararına eleştiri!!
grafiks yazdı:Atatürk'e hem lanet okumak hemde imzada övmek ne yaman bir çelişki. Tekke ve Zaviyelerin kapatılması kanunu Atatürk çıkarttı.



Bir insan eğer bir foruma paylaşım yapmak için girmiş ise önceliği her zaman 'yazayım da ne olsundan ' ziyade oku,anla,paylaş olmalıdır.

Cumhuriyet yönetiminde din ve devlet işleri birbirinden ayrıdır diyoruz hep.Peki ayıran kimdir...


ATATÜRK zamanında devletin yönetimi halka göre şekillendirilirken şimdi kur'an'a göre şekillendiriliyor.Yani din ve devlet çoooookkkkkk önceleri ayrı tutulurken şimdi din devleti himayesi altına almış durumda.Doğal olarak da arkadaşımız diyorki Ata'nın yaptıklarını bu hale getirenlere nalet olsun....

Benim anladığım gönderi bu.Ki keSİnlikle anlaşılması gereken de bu.Ama dediğim gibi iletici-ileti-alıcı ve arada birde algı var.

Algıda sorun var ise normal karşılıyoruz ... Saygılar...
Bir ismi Ali’dir bir ismi Veli
Onlar nurdan dogdu nurudur nebi
Eveli ahiri yaratan Ali
Simdi de geziyo Zöhre Ana dili
Pir Zöhre Ana

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.