Sevgili Ender Can Yeniden Konugumuz,
Buraya yeniden konuk almamızın nedeni Kendisini yeterince tanımış olmamıza rağmen bilgisinden düşüncesinden yaptıklarından yeniden yararlanmak ve bilgilenmek.
Ben sormak isterim kendisine;
1 - Biz Ali Allah Derken Bilmeyene Anlamayana Gerekli Açıklamayı nasıl yapmalıyız.
2 - Pir Dergahı Ne Anlatır size..
3 - Aleviligi Tasımak yasamak bu zamanda ne kadar mümkün sizce..
4 - Dünya Düsünce ve hedefin ne?
Şimdilik benden bu kadar..
cevabına göre sorularım olacak Ender Can..
Şimdiden verecegin cevaplarına tesekkür ederim..
T U N Ç Yeniden Konuğumuz
Konu Sahibi / Yazar
Zekai
Kategori / Forum
Haftanın Konuğu
Yorumlar / Cevaplar
25
Okunma / Görüntüleme
12702
T U N Ç Yeniden Konuğumuz
T U N Ç Yeniden Konuğumuz
Merhaba Sevgili Ender,
1.Ne mezunusun mesleğim nedir?
2.Açık kapi derneği yönetimdesin ne gibi zorluklar çekiyorsunuz üyelerden istekleriniz nelerdir?
3.Form kurulduktan sonra bunca yazılanlardan sonra anayla ilgili bir tanım yapılman istense nasil olurdu?
4.İnsanlarin birlik ve beraberliği nasil sağlanır?
1.Ne mezunusun mesleğim nedir?
2.Açık kapi derneği yönetimdesin ne gibi zorluklar çekiyorsunuz üyelerden istekleriniz nelerdir?
3.Form kurulduktan sonra bunca yazılanlardan sonra anayla ilgili bir tanım yapılman istense nasil olurdu?
4.İnsanlarin birlik ve beraberliği nasil sağlanır?
Cihana gelmişim Mustafa diye
Atatürk büyüktür sıfat kim ile
Allahın yolunda dervişler ile
Mürşüt kapısıdır Zöhre Ana size
PİR ZÖHRE ANA
Atatürk büyüktür sıfat kim ile
Allahın yolunda dervişler ile
Mürşüt kapısıdır Zöhre Ana size
PİR ZÖHRE ANA
Son Düzenleme: 10/10/2009, 23:03, Düzenleyen: gültenilik.
T U N Ç Yeniden Konuğumuz
Zekai Abi Teşekkür ederim.
Forumda genel olarak insanlarımız fikirleri ortaya koymaya çekiniyorlar.
Bu açıdan yeni "Haftanın Konuğu Açılımını" faydalı buluyorum.
Kadim bir inanç olan Alevilikte, "Hz.Ali'nin bir sıfatının Allah olması inanışı" ilk defa bu yüzyılda ortaya çıkmış bir olgu değildir.
Ehlibeytin varoluşuna, Hz.Ali'nin doğumuna, yaşayışına ve mücadelesine; Hz.Ali ve Hz.Muhammed arasında yaşanan belli anektodlara; Ehlibeyt'ten günümüze kadar gelmiş gerçeklerin deyiş ve nefeslerine baktığımız zaman Hz.Ali'nin Allah oluşu inancına güçlü, sahih ve tatmin edici yanıtlar bulabiliriz.
"Neden Hz.Ali?" veya "Nasıl Böyle Birşey Olabilir?" gibi sorularla karşılaşıyoruz. Bunu sadece Aleviliğin bir "Sırlar Öğretisi" olduğu şeklinde açıklamamız mümkün olabilir. Çünkü Sır olan Aleviliğin en büyük sırrı Hz.Ali'nin kendisidir. Malum; "Ali Sırrı, Ali sırrı".
Abi ben teşekkür ederim.
Forumda genel olarak insanlarımız fikirleri ortaya koymaya çekiniyorlar.
Bu açıdan yeni "Haftanın Konuğu Açılımını" faydalı buluyorum.
Aliekber yazdı:1 - Biz Ali Allah Derken Bilmeyene Anlamayana Gerekli Açıklamayı nasıl yapmalıyız.Bu konuda insanlar bence bir-iki grup olarak değerlendirilebilir. Birincisi grup, anlamak istemeyenler. İkinci grup ise anlayamayanlar. Anlamak istemeyenleri, anlayanları ve bu konularla ilgili olmayanları bir kenara koyalım dursun. Bizim sözümüz anlayamanlara olsun:
Kadim bir inanç olan Alevilikte, "Hz.Ali'nin bir sıfatının Allah olması inanışı" ilk defa bu yüzyılda ortaya çıkmış bir olgu değildir.
Ehlibeytin varoluşuna, Hz.Ali'nin doğumuna, yaşayışına ve mücadelesine; Hz.Ali ve Hz.Muhammed arasında yaşanan belli anektodlara; Ehlibeyt'ten günümüze kadar gelmiş gerçeklerin deyiş ve nefeslerine baktığımız zaman Hz.Ali'nin Allah oluşu inancına güçlü, sahih ve tatmin edici yanıtlar bulabiliriz.
"Neden Hz.Ali?" veya "Nasıl Böyle Birşey Olabilir?" gibi sorularla karşılaşıyoruz. Bunu sadece Aleviliğin bir "Sırlar Öğretisi" olduğu şeklinde açıklamamız mümkün olabilir. Çünkü Sır olan Aleviliğin en büyük sırrı Hz.Ali'nin kendisidir. Malum; "Ali Sırrı, Ali sırrı".
Aliekber yazdı:2 - Pir Dergahı Ne Anlatır size.."Pir Dergahı" yani kısaca "dergah" Alevi Öğretisinin Pir tarafından yaşatılarak öğretildiği yaşam alanıdır. Piri ve postu olmayan dergah olmaz. Dergah, Ali okuludur. Aleviliği günümüze taşıyan kurumlardır. Kutsal mekanlardır. Dergahlar Hz. Ali ve Ehlibeytin varlığının bilindiği, yaşandığı mekanlardır.
Aliekber yazdı:3 - Aleviligi Tasımak yasamak bu zamanda ne kadar mümkün sizce..Dört bir yanımızın "Allah İle Aldatanlar"la dolduğu, insanların şeytanı aratmadığı ve birbirlerinin Azraili olduğu günümüzde "Alevice" yaşamak imkansıza yakın derecede zor. Ama, Yolunu, Pirini, Ehlibeyti, Allahı bilen ve sevenlerin mümkün olduğu kadar Yola ve ikrarlarına bağlı yaşamaları gerekir.
Aliekber yazdı:4 - Dünya Düsünce ve hedefin ne?Mümkün olduğu kadar bir Alevi gibi yaşamak.
Aliekber yazdı:cevabına göre sorularım olacak Ender Can..Olur abi, burdayım.
Aliekber yazdı: Şimdiden verecegin cevaplarına tesekkür ederim..
Abi ben teşekkür ederim.
T U N Ç Yeniden Konuğumuz
gultenilik yazdı:Merhaba Sevgili Ender,Dumlupınar Üniveristesi İdari Bilimler Fakültesi Mezunuyum
1.Ne mezunusun mesleğim nedir?
gultenilik yazdı:2.Açık kapi derneği yönetimdesin ne gibi zorluklar çekiyorsunuz üyelerden istekleriniz nelerdir?Yönetimde idari bir görevim yok. Dışarıdan yardımcı olmaya çalışıyorum.
En temel sıkıntı bence toplumumuzda örgütlenme bilinci yani örgütlü yaşama kültürünün yerleşmemiş olmasına dayalı "ilgisizlik", "dernekte ne ki?" veya "aman zaten yapan birileri var" yaklaşımları.
Diğerlerinin hakkını yememek kaydıyla, son derece pasif ve herşeyi başkalarından bekleyen ve üstelik üretilenleri de beğenmeyen birçok üyemizin olduğunu belirtmek isterim. Açıktan şikayet ediyorum.
gultenilik yazdı:3.Form kurulduktan sonra bunca yazılanlardan sonra anayla ilgili bir tanım yapılman istense nasil olurdu?Zöhre Ana anlatılamaz, yaşanır.
gultenilik yazdı:4.İnsanlarin birlik ve beraberliği nasil sağlanır?Birlik ve beraberlik, Pir izinde insanlığın yolunda yani alevilikte sağlanır.
Teşekkürler Gülten Abla...
T U N Ç Yeniden Konuğumuz
Ender merhaba,
1-Dergaha ne kadar zamandır gelip gidiyorsun?
2-Bu zaman sürecinde Zöhre Ana'nın insanlardan istekleri ne olmuştur?
[COLOR=sienna]3-İnsanların halen büyük çoğunluğunun anlayamadığı hususlar nelerdir?( Dergaha gelenler içinde)
4-Bizim Gençlerin halen göremediği hususlar nelerdir?
5-Bizim Gençlerin en çok dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
6-Bizim Gençlerin diğer Alevi derneklerindeki gençlerden farkı ne olmalıdır?
Teşekkürler...
1-Dergaha ne kadar zamandır gelip gidiyorsun?
2-Bu zaman sürecinde Zöhre Ana'nın insanlardan istekleri ne olmuştur?
[COLOR=sienna]3-İnsanların halen büyük çoğunluğunun anlayamadığı hususlar nelerdir?( Dergaha gelenler içinde)
4-Bizim Gençlerin halen göremediği hususlar nelerdir?
5-Bizim Gençlerin en çok dikkat etmesi gereken hususlar nelerdir?
6-Bizim Gençlerin diğer Alevi derneklerindeki gençlerden farkı ne olmalıdır?
Teşekkürler...
Mustafa dediler benim adıma
Bir sıfatı Ali bindi atıma
Şimdi de ZÖHRE ANA geldi sıfata
Duyulsun şanımız Yüce Allah' a
(PİR ZÖHRE ANA)
T U N Ç Yeniden Konuğumuz
Merhaba Ender Abicim,
senin olaylara bakışına ve tutumuna hayran canlardan biri olarak
sana şunu sormak isterim.
- Bizi Pirimiz Zöhre Ana' ya bu derece bağlayan ve asıl aleviliğin bu olduğuna kanaat getirmemizi sağlayan asıl şey sence nedir? Korku mu, inanç mı, körü körüne bağlanmak mı? ya da diğerleri..?
Şimdiden teşekkür ederim abicim.
senin olaylara bakışına ve tutumuna hayran canlardan biri olarak
sana şunu sormak isterim. - Bizi Pirimiz Zöhre Ana' ya bu derece bağlayan ve asıl aleviliğin bu olduğuna kanaat getirmemizi sağlayan asıl şey sence nedir? Korku mu, inanç mı, körü körüne bağlanmak mı? ya da diğerleri..?
Şimdiden teşekkür ederim abicim.
"Atatürk büyüktür, ruhu Ali dir"
T U N Ç Yeniden Konuğumuz
Merhaba Ender,
Foruma ilk katıldığım zaman ilk görüştüğüm kişi ve bana ilk yardımcı olan arkadaşım olduğun için teşekkürler.
Benim de sorularım olacak tabiki müsadenle ;
1 ) Sen kendini nasıl anlatırsın kısa olarak ? Ender nasıl bir insan ?
2 ) Forumda siz yönetici arkadaşlar en çok hangi sorunlarla karşılaşıyorsunuz ?
3 ) Forumun gelecekteki yeri neresidir ve ne gibi çalışmalar içindesiniz ?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
Foruma ilk katıldığım zaman ilk görüştüğüm kişi ve bana ilk yardımcı olan arkadaşım olduğun için teşekkürler.
Benim de sorularım olacak tabiki müsadenle ;
1 ) Sen kendini nasıl anlatırsın kısa olarak ? Ender nasıl bir insan ?
2 ) Forumda siz yönetici arkadaşlar en çok hangi sorunlarla karşılaşıyorsunuz ?
3 ) Forumun gelecekteki yeri neresidir ve ne gibi çalışmalar içindesiniz ?
Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
[COLOR="Green"][SIZE="5"]
Atatürk dediler adıma benim
İkrarımı verdim AliÂdir Pirim
Mürşidim Zöhre Ana posta vekilim
Latince yazısını dilden dökerim
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Askerimi düzdüm YunanÂa karşı
Üseyin kafası mızrakta başı
Deniz kenarında Mehdi duacı
BİLDİREN ; PİR ZÖHRE ANA
[/COLOR]
İkrarımı verdim AliÂdir Pirim
Mürşidim Zöhre Ana posta vekilim
Latince yazısını dilden dökerim
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Askerimi düzdüm YunanÂa karşı
Üseyin kafası mızrakta başı
Deniz kenarında Mehdi duacı
BİLDİREN ; PİR ZÖHRE ANA
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi