Google’ın web sitelerini tarayıp onları en uygun anahtar kelimelerde sıralaması yaklaşık 250 algoritma ile birlikte gerçekleşir. Yani Google sizin sitenizi 250 çeşit algoritma ile tarar. Bunların içinde neler var? Sitenizdeki backlink ve aldığınız link oranı, verdiğiniz banner veya footer reklamları, içeriğinizin çeşidi ve gücü, yazılımızın kalitesi şeklinde liste uzar gider.
[FONT=Open Sans] Tüm bu algoritmaların yanında internet mecralarındaki bilinirliğiniz, popülariteniz ve markanıza olan taleplerin de Google’ın ’Search Team’i için değerlidir. Çünkü bir marka sosyal medya çok güçlü ise arama motorlarında da güçlü olmalıdır ve sizin online itibarınız 250’lik algoritmaların önüne geçebilir, hemen hemen 3’te 2’sinin.
[FONT=Open Sans] Google için bir web sitesine verdiği ’Trust Rank’ pastasının etkili yüzdeleri şu şekildedir; %50 yazılım, %20 site dışı linkleme çalışması, %20 sosyal medya gücü, %10 karanlık bölge. Evet Google için bile bir kısmı karanlık bölgedir. Şöyle bir örnekle açıklayayım; Google’da ’marka gömlek’ şeklinde bir kelime arattınız diyelim ve sonuçların 5 tanesi monitörünüze sığabilsin.
Sizce herkes ilk sıradaki siteyi mi tıklar? Tabi ki hayır. Peki, neden? Eğer büyük bir çoğunluk 4. siteye tıklarsa 1 ay sonra o site birinci sıraya yerleşir. İşte çoğunluğun 4. siteye tıklayabilme olasılığı Google için karanlık bölgedir. Burayı aklınızda tutun daha sonra döneceğiz. [FONT=Open Sans] Sosyal ağ ve sosyal paylaşım siteleri bir gönderinin popülaritesi hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlar. Yani en çok sevilen ve izlenen paylaşımlar, videolar, kampanyalar ya da siteler Sosyal medya paylaşım sıklığı ile belirlenebilir. Ahrefs’ten bir web sitesinin değerlerini incelediğimizde onun beğenilme veya retweet edilme sıklığını görebiliriz. Özellikle +1 değeri fazla olan siteler Google’ın gözünde altın değerindedir.
Google Plus’ın SEO’daki karşılığı ayrı bir makale konusu olduğu için ayrıntılı olarak şu anda değinmeyeceğim. [FONT=Open Sans] Facebook hayran sayfası ve Twitter hesabı kalabalık olan markaların paylaşılma sıklığının fazla olması olasıdır. Bunların da Google tarafında iyi bir karşılığı vardır. Yukarıda da bahsettiğim gibi sosyal medyanın ’Search Engine Optimization’a etkisi %20’dir ve her sosyal medya paylaşımı, takipçisi, hayranı Google sıralamanızı iki şekilde etkiler. Bunlar; paylaşılan link sayesinde oluşan bir etki ve karanlık bölge konusudur. [FONT=Open Sans] Şimdi gelelim herhangi bir aramada 4. sıradaki siteye tıklanma olasılığına. Burası tamamıyla bilinirlikle ve bilinç altıyla alakalıdır. Markanız ne kadar göz önünde olursa (ki bunu geleneksel reklamlarla ve sosyal medyayla sağlayabilirsiniz.) o kadar göz aşinalığı oluşur ve sitenizi Google’da gören birisi ilk sayfada aşağılarda yer alsa bile ona tıklar.
Bu karanlık bölge konusu Google’ın kafasını çok meşgul ettiğinden kullanıcı alışkanlıklarını depolayıp bunlara göre sıralamaları her güncellemesinde değiştirir. [FONT=Open Sans] Bundadır ki, sosyal medya gücü yalnızca online itibar ile ölçülmemeli ve SEO’ya da etkisi olduğu için markalar sosyal medyaya girmelidirler.
Kaynak: Sosyal Medya SEO’yu Nasıl Etkiler? | NSM
Sosyal Medya SEO’yu Nasıl Etkiler?
Konu Sahibi / Yazar
donanma44
Kategori / Forum
Sosyal Medya Nedir
Yorumlar / Cevaplar
0
Okunma / Görüntüleme
5589
Sosyal Medya SEO’yu Nasıl Etkiler?
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi