Aşağıdaki yazı posta kutuma gelen bir e- meil'dir. İlginç buldum. Paylaşmak istedim. Fıkra mıdır, gerçek midir bilmiyorum.
'Erzurum'da, çay içilirken şeker çaya karıştırılmıyor, kıtlama yapılıyor. Bunun çıkışı ise çok ilginç... Eskiden İran'da çaya tatlandırıcı olarak hurma ve üzüm katılıyordu. İngilizler İran'a şeker satmaya kalktıklarında bunu başaramadılar. Sonra İranlı Mollalarla irtibat kurdular. İngilizler Mollaların vereceği fetva karşılığında kazancın % 10'nu teklif ettiler. Nitekim bir Cuma Namazı'nda (İran'da Cuma Namazları o bölgenin en büyük camisinde ve çok kalabalık olarak kılınıyor) Cuma Hutbesi'nde Mollalar şu vaazı verdi: 'Siz Allah'ın nimeti olan hurma ve üzümü nasıl olur da çaya katarsınız! Bundan böyle çaya şeker katacaksınız!' Bu vaazdan sonra İranlılar çaya şeker katmaya başladılar.
İşler yoluna girince İngilizler Mollalara verdiği % 10 payı satışların iyi gitmediği gerekçesiyle vermemeye başladı. Bunun üzerine Mollalar ikinci bir fetva verdi Cuma Hutbesi'nde: 'Gâvur icadı şekeri çaya katmak caiz değildir!...' Bu fetva üzerine İranlılar evlerindeki şekerleri sokaklara döktü... İngiliz firmaları bunun üzerine baktılar olacağı yok, Mollalarla yeniden masaya oturdu. Fakat Mollalar bu sefer % 20 pay istedi. İngilizler çaresiz kabul etti. Mollalar Cuma Hutbesi'nde bu sefer şöyle fetva verdi: 'Biz size çaya şeker katmayın dedik ama sokaklara dökün de demedik, şekeri sokağa dökmeyeceksiniz, şekeri çaya batıracak ve böylece gâvur icadı şekere boy abdesti aldıracak ve öyle içeceksiniz!!
Şeker neden kırtlanır?
Konu Sahibi / Yazar
Dogan
Kategori / Forum
Gülmece (Nam-ı Diğer Mizah)
Yorumlar / Cevaplar
2
Okunma / Görüntüleme
2964
Şeker neden kırtlanır?
Åeker neden kırtlanır?
çok güldüm yaa
şekere boy abdesti aldırmak yeterlimi acaba önce şekeri müslüman yapmak gerekmezmi bence önce kelimeyi şahadet getirmeli sonra kullanmalıyız aksi halde gevur icadı olan şekeri tüketip dinden imandan çıkabiliriz

neyseki ben şekeri çaya bol miktarda katıp sonra bol bol karıştırıyorum şeker tamamen abdest almış oluyo birde yabancı marka falan kullanmıyorum gavur icadıda olsa türk malı oldugu garanti:ok:
şekere boy abdesti aldırmak yeterlimi acaba önce şekeri müslüman yapmak gerekmezmi bence önce kelimeyi şahadet getirmeli sonra kullanmalıyız aksi halde gevur icadı olan şekeri tüketip dinden imandan çıkabiliriz

neyseki ben şekeri çaya bol miktarda katıp sonra bol bol karıştırıyorum şeker tamamen abdest almış oluyo birde yabancı marka falan kullanmıyorum gavur icadıda olsa türk malı oldugu garanti:ok:

[COLOR="Red"]Eğer ikrar ile yola gidersen
Müminin gözünde duman gerekmez
Hak için sil süpür gönlün evini
Yükün gevher ile saman gerekmez
Ali dedikleri bir ulu kişi
Elinde var idi hüneri işi
Eğer kaldırmazsan tuttuğun taşı
Sana ondan gelen iman gerekmez
Pir Sultan Abdal'ım uğradım derde
Farksızdır sofudan, kalkmyor perde
Gör dinle, bir lokma geldi bir yerde
Sor izle, çiğ ise yemen gerekmez.[/COLOR]
Müminin gözünde duman gerekmez
Hak için sil süpür gönlün evini
Yükün gevher ile saman gerekmez
Ali dedikleri bir ulu kişi
Elinde var idi hüneri işi
Eğer kaldırmazsan tuttuğun taşı
Sana ondan gelen iman gerekmez
Pir Sultan Abdal'ım uğradım derde
Farksızdır sofudan, kalkmyor perde
Gör dinle, bir lokma geldi bir yerde
Sor izle, çiğ ise yemen gerekmez.[/COLOR]
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi