You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Pazarlama Trendlerinden ’Mobil Pazarlama’

Pazarlama Trendlerinden ’Mobil Pazarlama’

Administrator
Pazarlama Trendlerinden “Mobil Pazarlama”
Pazarlama Trendlerinden ’Mobil Pazarlama’

Teknolojinin gelişimi ile iletişim şekilleri de her geçen gün farklı bir hal alıyor. Her zaman her yerde iletişim kurma ihtiyacından doğan mobil cihazlar, hayatımızın her anına dahil oldu. Her yeni gün kullanıcı sayısını arttıran mobil cihazlar, bu gelişimi ile pazarlama alanına da mobil pazarlama kavramını getirdi. Pazarlama dünyasının yeni gözdesi mobil pazarlama, en etkili pazarlama yöntemleri arasında yerini sağlamlaştırmaya devam ediyor.

Peki, nedir bu Mobil Pazarlama?

[FONT=Open Sans] Mobil pazarlama, kullanıcılara mobil kanallar ile ulaşmanın hedeflendiği, esnek ve etkili bir pazarlama yöntemidir. Mobil pazarlama kavramı, akıllı cihaz kullanımının artması ile doğru orantılı olarak sürekli gelişen bir pazarlama yöntemidir. Mobil cihaz kullanımının yaygınlaşması, markaları bu pazarlama yöntemini kullanmaya itiyor. Markalar, bu pazarlama yöntemi ile kullanıcılara sms, mms, oyun, mobil uygulamalar, video, viral reklam gibi yollarla ulaşmayı hedefliyor. [FONT=Open Sans] Mobil cihazların hayatımızın her alanına dahil olmasıyla, bu pazarlama yöntemi hedef kitleye daha kolay ulaşım sağlıyor. Mobil pazarlamanın en güçlü yanı ise, anlık dokunma avantajı ve lokasyondur. Müşteriye özel sunulan avantajlar ise tercih edilme sebepleri arasında yer alıyor. Dolayısıyla markalar için düşük maliyet, doğrudan hedef kitleye ulaşma gibi avantajlar sağlayan mobil pazarlama, biçilmiş kaftan görevini görüyor. [FONT=Open Sans][Resim: mobile-pazarlama.jpg] [URL="http://www.nedensosyalmedya.com/wp-*******/uploads/2015/01/mobil-pazarlama1.jpg"]

[/URL] [FONT=Open Sans] Mobil Pazarlama’da kullanılan yöntemler nelerdir?

[B]SMS / MMS [/B]

[FONT=Open Sans] Mobil pazarlamada kullanılan en yaygın yöntemlerdir, SMS ve MMS. Kullanıcıların her an yanında olan mobil cihazlar, SMS’in en etkili kullanıldığı aracıdır. Mobil cihaz kullanıcılarının diğer ortam kullanıcılarından fazla sayıda olması, SMS ile başlayan pazarlama çalışmalarında daha hızlı sonuç alınmasını sağlar. Mobil pazarlama yöntemlerinden olan SMS aracılığı ile kısa mesajlar gönderilebilir, indirim hakları tanınarak duyurulabilir.

[B]Mobil Uygulamalar [/B]

[FONT=Open Sans] Mobil pazarlamanın gözdesi olan mobil uygulamalar, tercih edilen ve etkili yöntemler arasında yer alır. Hazırlanan mobil uygulamalar ile kullanıcılara ulaşmak hedefleniyor. Mobil cihazlara indirilen bu uygulamalar, marka ile kullanıcı arasındaki iletişimi sağlamlaştırıyor.

[B]QR Kod [/B]

[FONT=Open Sans] QR kod yöntemi, mobil pazarlamada en hızlı sonuç veren yöntemdir. QR kodun kullanım amacı, web siteye yönlendirme yapmaktır. Belirlenen kodu taratan kullanıcı, kolaylıkla içeriklere ulaşabiliyor.

[B]Interactive Voice Response ( Sesli Yanıt Sistemi) [/B]

[FONT=Open Sans] Mobil pazarlamada, ses bazlı reklamdır. Mobil pazarlama yöntemlerinden olan ses bazlı reklam, daha çok orta ve üstü yaş kesimine hitap ediyor. SMS yöntemine genç nüfus yatkınken, sesli yanıt sistemini tercih eden hedef kitle ortalaması daha üst seviye yaş grubu oluyor.

[B]Mobil Ticaret [/B]

[FONT=Open Sans] Mobil pazarlamada sıkça kullanılan bir yöntemde, mobil ticarettir. Mobil bankacılık, mobil ödeme sistemleri bu yönteme örnektir.

[B]Mobil Reklam [/B]

[FONT=Open Sans] Mobil pazarlama yöntemlerinden biri olan mobil reklam, uygulama aralarında veya mobil sitelerde sıkça rastladığımız reklamlardır. Özellikle mobil uygulama geliştiricileri, bu reklam yöntemi ile kullanıcılara ulaşmayı hedefler. [FONT=Open Sans] Mobil pazarlama, doğru strateji kullanıldığı takdirde en ekili pazarlama yöntemlerindendir. Mobil pazarlama da başarı hedef kitle belirleme, strateji oluşturma, bütçe ve zaman gibi aşamaların etkili bir biçimde yapılması ile doğru orantılıdır.

Kaynak: [FONT=lucida console][COLOR=#222222]http://www.nedensosyalmedya.com/dijital-pazarlama/mobil-pazarlama/pazarlama-trendlerinden-mobil-pazarlama

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.