You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Öğretmenin Kıdem Yılı Arttıkça Öğrenci Başarısı Artıyor

Öğretmenin Kıdem Yılı Arttıkça Öğrenci Başarısı Artıyor

Administrator
Öğretmenin Kıdem Yılı Arttıkça Öğrenci Başarısı Artıyor
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmen, öğrenci ve okulların akademik becerilerini ölçmek için on binlerce 4’üncü sınıf öğrencisinin katılımı ile hazırlanan ’’Türkçe-Matematik-Fen Bilimleri Öğrenci Başarısı İzleme Araştırması’’ nın veri analizleri tamamlandı.

MEB 2023 Eğitim Vizyonu’nda ’’Öğrenci Başarı İzleme Araştırması’’ yapılması hedeflerden biriydi. Milli Eğitim Bakanlığı bu kapsamda 81 ilde 4,7 ve 10’uncu sınıflarda Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri derslerinde öğrencilerin başarılarını izlemek amacı ile araştırma yaptı. Katılan öğrenci sayısına göre Türkiye’de yapılan en geniş çaplı izleme çalışması oldu.

Milli Eğitim Bakanlığı, 4’üncü sınıflar düzeyinde yapılan bu araştırmanın değerlendirme sonuçlarını, ’’Türkçe, Matematik ve Fen Bilimleri Öğrenci Başarı İzleme Araştırması-I: 2019 4.sınıf Seviyesi’’ başlıklı raporunda topladı. 7 ve 10’uncu sınıflar için yapılan araştırma sonuçlarının da önümüzdeki ay yayımlanması bekleniyor.
4’üncü sınıflarda yapılan araştırmaya hem devlet okullarında hem de özel okullarda okuyan öğrenciler katıldı. Araştırmanın Türkçe testine 112 bin 465 öğrenci, Matematik testine 112 bin 322 öğrenci ve Fen Bilimleri testine ise 111 bin 742 öğrenci katıldı.

·Türkçe testinde tüm soruları yanıtlayan öğrencilerin oranı yüzde 3,55, bilme düzeyi sorularında doğru cevaplanma oranı yüzde 63 iken, anlama düzeyi sorularında doğru cevaplama oranı ise yüzde 60 oldu.
·Matematik testinde tüm soruları yanıtlayan öğrencilerin oranı yüzde 4,34, bilme düzeyi sorularında doğru cevaplama yüzdesi yüzde 63, anlama düzeyinde yüzde 59 ve akıl yürütme düzeyinde ise yüzde 49 oldu.
·Fen Bilimleri testinde tüm soruları yanıtlayan öğrencilerin oranı 6,29, bilme düzeyinde sorularında doğru cevaplama oranı yüzde 65, uygulama düzeyinde yüzde 70 ve akıl yürütmede ise yüzde 61 oldu.

Araştırma sonuçlarına göre, velilerin eğitim süreçlerine katılımı başarıyı arttırıyor. Öğrencilerin devam ve devamsızlık durumlarının da yer aldığı raporda devamsızlık yapmayan öğrenciler daha başarılı oluyor.

Raporda öğretmenlerin kıdem yılları arasında ilişkide incelendi. Kıdem yılı arttıkça öğrencinin başarısının da arttığı ortaya çıktı. Ayrıca verilen ödevlerin de öğrenci başarısını arttırdığı fakat bunun etkisinin düşük düzeyde olduğu ortaya çıktı.


ogretmenlersitesi.com ]
ALİ ÇOKTUR ŞAH-I MERDAN BULUNMAZ.

Dönen dönsün, ben dönmezem yolumdan...

MUSTAFA ŞEREF,
      KEMAL GURUR,
              ATATÜRK ONURDUR...

          Memleketim Yozgat Yemen'dir ilim
                    Horasan köyünden geliyor pirim
                  Kırklar binasında var oldu yerim
                  Sıfatı Zöhre Ana Ali'dir dilim.
                                                      Pir Zöhre Ana

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.