You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Nedir Bu Mum Söndü?

Nedir Bu Mum Söndü?

Administrator
Nedir Bu Mum Söndü?
Tags: mum söndü,alevilik mum söndü,mum söndü olayı,mum söndü nasıl yapılır,aleviler mum söndü,alevi mum söndü,mum söndü gecesi,alevilikte mum söndü,mum söndü oyunu,mum söndü video,kızılbaş mum söndü,mehmet ali erbil mum söndü

Anlatıma Bakın...!

Üniversitede aynı evi paylaştığım arkadaşlarım alevilerdi.Okula gitmeden önce o kadar yanlış bilgilerle donatılmıştım ki aleviler hakkında onları tanıdıkça muhteşem kişilikte insanlar olduklarını öğrendim.Oysa kulaktan dolma o kadar fazla laf vardı ki ortada dönen.İnsan ayrımı yapan o kadar çok insan vardı ki...Bilmeden konuşan, anlamadan yargılayan..Suçmuydu başka bir mezhepten olmak.Hepimiz aynı çatının altında yaşamıyormuyduk.Hepimizin inancı bir değilmiydi.Ya da onların suçu neydi de böyle canice yargılanıyorlardı ,hesapsız kitapsız dışlanıyorlardı?
Bu nasıl bir ayrımdı ki merhaba dediğin insanlar adını bile sormadan'' mezhebini''soruyorlardı.

Arkadaşlarım uzun yıllar mücadele verdi ayrım yapanlara karşı.Arkadaşlarım sevdikleri insanlar yerine hayatları boyunca,yüzünü bile görmediği insanlarla evlenmek zorunda kaldı alevi-sünni çatışması yüzünden.Arkadaşlarım hep ezildiler.

Oysa bilmediğimiz çok şey olmalı.Bilmediğimiz şeyleri bize anlatabilecek birileri olmalı.Mesela mum söndü... ''nedir bu mum söndü?''diye sorduğumda; Evlilik çağına gelmiş insanlar bir odaya toplanıp ışıklar kapatılıyormuş.Ve karanlıkta kim kimin elini tutarsa onun nasibi o oluyormuş. Ama şimdi böyle bir uygulama yok, çok çok eskilerde oluyormuş bunlar''dedi.

Mum söndü...oysa her kafadan o kadar farklı ses çıkıyor ki, bir başkası bu anlatılanlara defalarca gülüyor.''mum söndü karanlık bir ortamda tamamen aile bireyleri arasında oluyor'' diyor kimisi.Kitaplara bakıyorum, dergileri karıştırıyorum SEBATAYCILAR' a ait olduğu yazıyor bu muhabbetin.Sanırım işin gerçek boyutunu kimse bilmiyor ya da bilenler de anlatmak istemiyor.İnandığım tek şey eski ev arkadaşlarımın anlattığı bilgiler.Çünkü onun üzerinde başka bir gerçek çıkmadı karşıma.Yıllardır aklımın bir köşesindeki soru işaretinin cevabını hala bulamadım.Nedir bu mum söndü?



Bu Yazı bir siteden Alıntıdır.
Posting Freak
Nedir Bu Mum Söndü?
]Bunlar ancak anlatan kişiyi bağlar doğruluğundan şüpheliyim güya alevi arkadaşlarını yere göğe sığdıramamış.
]
]Ama sonraki rivayetler yüz karası iftiralar...
]yavuz sultan selim dönemindeki yapılan alevi kıyımlarını asla unutamayız.
]
]Alevilere yakıştırılan bu çirkin iftira yavuz sultan selim dönemindeki alevi kıyımları nedeniyle ibadetlerini(cem) mumışığında ve gizli gizli yapmaktaydılar.
]
]Padişahın aseslerinin seslerini duyar duymaz hemen mumlarını söndürürler
]ve gitmelerini beklerlerdi ki ibadetlerine devam edebilsinler.
]
]Adamlar ne yapsın? kim ister inancından dolayı kellesi kılıcın ucunda havada uçsun?
]Bu çirkin yazıyı yazan şahsı kınıyorum ve insanlığa ve dürüstlüğe davet ediyorum.Biz alevi insanları bacı kardeş ortamında kadın erkek beraber ibadet ediyoruz.
]Çünkü bizim için orada yalnız Allah inancı ve mübareklerin sevgisi vardır o anda kimse kimsenin cinsiyetine bakmaz.
]
]Zaten nefsine hakim olamayan insan değildir.İnsan her zaman kendini geliştiren ve kontrol edebilen canlılardır.

Hayvanlarla insanları ayıran en önemli özelliklerimiz bunlar değilmidir zaten?.
]
]
]
Biz cahil dediğimiz zaman, mektepte okumamış olanları kastetmiyoruz. Kastettiğimiz ilim, hakikati bilmektir. Yoksa okumuş olanlardan en büyük cahiller çıktığı gibi, hiç okumak bilmeyenlerden de hakikati gören gerçek alimler çıkabilir.

Mustafa Kemal Atatürk
Posting Freak
Nedir Bu Mum Söndü?
Hala bu çağda bu kadar bilgiler elde iken aynı sorular soruluyorsa yuh olsun.Kitaplar yeterli gelmemişse gelsin canlı kitap pir zöhre anamdan dinlesin.

Kendi nefisleri bunları soracak yazacak kadar kaldırabiliyorsa artık gerçekten dünyanın sonu gelmiş demektir.Esefle kınıyorum.
Cihana gelmişim Mustafa diye
Atatürk büyüktür sıfat kim ile
Allahın yolunda dervişler ile
Mürşüt kapısıdır Zöhre Ana size


PİR ZÖHRE ANA
Son Düzenleme: 16/09/2008, 12:29, Düzenleyen: gültenilik.
Posting Freak
Nedir Bu Mum Söndü?
Aliekber yazdı:Anlatıma Bakın...!

Üniversitede aynı evi paylaştığım arkadaşlarım alevilerdi.Okula gitmeden önce o kadar yanlış bilgilerle donatılmıştım ki aleviler hakkında onları tanıdıkça muhteşem kişilikte insanlar olduklarını öğrendim.Oysa kulaktan dolma o kadar fazla laf vardı ki ortada dönen.İnsan ayrımı yapan o kadar çok insan vardı ki...Bilmeden konuşan, anlamadan yargılayan..Suçmuydu başka bir mezhepten olmak.Hepimiz aynı çatının altında yaşamıyormuyduk.Hepimizin inancı bir değilmiydi.Ya da onların suçu neydi de böyle canice yargılanıyorlardı ,hesapsız kitapsız dışlanıyorlardı?
Bu nasıl bir ayrımdı ki merhaba dediğin insanlar adını bile sormadan'' mezhebini''soruyorlardı.

Arkadaşlarım uzun yıllar mücadele verdi ayrım yapanlara karşı.Arkadaşlarım sevdikleri insanlar yerine hayatları boyunca,yüzünü bile görmediği insanlarla evlenmek zorunda kaldı alevi-sünni çatışması yüzünden.Arkadaşlarım hep ezildiler.

Oysa bilmediğimiz çok şey olmalı.Bilmediğimiz şeyleri bize anlatabilecek birileri olmalı.Mesela mum söndü... ''nedir bu mum söndü?''diye sorduğumda; Evlilik çağına gelmiş insanlar bir odaya toplanıp ışıklar kapatılıyormuş.Ve karanlıkta kim kimin elini tutarsa onun nasibi o oluyormuş. Ama şimdi böyle bir uygulama yok, çok çok eskilerde oluyormuş bunlar''dedi.

Mum söndü...oysa her kafadan o kadar farklı ses çıkıyor ki, bir başkası bu anlatılanlara defalarca gülüyor.''mum söndü karanlık bir ortamda tamamen aile bireyleri arasında oluyor'' diyor kimisi.Kitaplara bakıyorum, dergileri karıştırıyorum SEBATAYCILAR' a ait olduğu yazıyor bu muhabbetin.Sanırım işin gerçek boyutunu kimse bilmiyor ya da bilenler de anlatmak istemiyor.İnandığım tek şey eski ev arkadaşlarımın anlattığı bilgiler.Çünkü onun üzerinde başka bir gerçek çıkmadı karşıma.Yıllardır aklımın bir köşesindeki soru işaretinin cevabını hala bulamadım.Nedir bu mum söndü?

Bu Yazı bir siteden Alıntıdır.

Bu pislikleri Alevilere mal etmeye gerek yok,bugün Türkiye'de "enses" denilen ,aile içinde yaşanan sapık bir tür var,70 milyon insanın hepsi mi Alevi,haberlere bir bakıyorsun takkeli adam Allah vermesin kızına tacizde bulunmuş,bir bakıyorsun abisi kardeşine aynı pisliği yapmış bu da mı Alevi.


Aleviler için mumu söndürüp yapıyorlar diyenler,bu haberleri izlediğinizde ne düşünüyorsunuz ,aleNi yapıldığına göre demekki ALevi değiller öyle değil mi?

Her yapılan pisliği Alevilere mal etmek insanları rahatlatıyor sanırım.

Bizim yolumuz güzel ahlak yoludur,el'e,dil'e,bel'e sahip olmak bizim en büyük ikrarımızdır yani HAKKA söz vermemizdir,elime,belime,dilime sahip olacağımıza dair.

Herkes kendi gibi bilirmiş karşısındakini...
Kelimelerim sistem hatasından yanlış yerden ayrılıyor...

“Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.”
[Resim: imza3cp.gif]


Özü bitmiş, gümanı pak olmamış,şeytana tapmış, nefsi çıkarı için arayıpta birşey bulamamış, kuyruk acısı varsa,Derviş Muhammed'in de dediği gibi" bir kılını çektiyse" Zöhre Ana, onu değerlendirmek ister aklısüre.Ehlibeyt'in meyvası bitmez, dalı budağı kurumaz,sen ne kadar kezzap dökersen dök, O'nun Zemzem çeşmesi ALİ'dir

Derviş'in HAK kelamını can kulağıyla dinliyebliyorsan yeter,firdevs bağından bir gül alabiliyor musun,O'nun ibadetine,saldığı yola,yaşatmak istediği güzelliğe canı gönülden yürüyebiliyorsan en büyük mutluluk budur.
(Pir Zöhre Ana)
Administrator
Nedir Bu Mum Söndü?
Bu İFTİRAYA cevap vermek bile abest esasında. Dünya'da "normal" hiçbir insan aile üyesinden birini cinsel obje olarak görmez veya göremez.

Yine Dünya'da "normal" hiçbir insan bir başka insanın aile üyelerini cinsel obje olarak gördüğünü düşünmez.

Eğer bu düşünce içinde olan bir "insan" var ise tırnak içinde belirttiğim gibi ona "insan" sıfatı yakıştırılamaz.

Nasıl ki terörün dini,imanı olmaz ise böyle pislik bir olayda da din,mezhep,ırk,kültür aramak yanlış sonuçlar doğurur.

Bıçağın iki yüzü vardır.

Bıçağın bir yüzü beni rencide etmek,aşalağamaktan daha öte bir konuma koymak için kullanılıyorsa, diğer yüzünü de benim kullanma hakkımın olduğunu kimse unutmasın lütfen.

Yani bana yapılan bir saygısızlığa benim de aynı saygısızlıkta cevap verme hakkım vardır.

Ancak Alevilik Muhammed Ali yolu olduğu için bizler de Atalarımızın bizlere bıraktığı sevgi,hoşgörü ve incinsen de incitme desturundan hareketle sabırla cevaplarımızı veriyoruz.

Bu pislik düşünce içinde olanları bir sıfatı Allah olan Şah-ı Merdan Ali'ye haval ediyoruz.

Ali var Gam yok.
Posting Freak
Nedir Bu Mum Söndü?
O iftirayı çıkarana sormak lazım,demekki bu işleri iyi biliyor...

Bir milleti, mezhebinden dolayı bu kadar küçültmek,karalamak,iftira atmak hemde aynı dinden olan başka bir mezhebe yakışıyor mu? sadece bunu soruyorum...

Siz Hz.Muhammed'in ümmeti oluyorsunuz,biz nesi?

Hz.Muhammed'in Ehlibeyt'i kimdir,Alevilik nerden gelir?

Bizim suçumuz sadece Hz.Muhammed ve Hz.ALi'yi birbirinden ayrı görmeden,aynı nurdan yaratılmış olduğunu evliyalar aracılığıyla öğrenmemiz mi?

1500 yıldır çektiğimiz acıların sebebi ne? acı çektirenlerin nedir bu hıncı?

Bizler karıncayı incitmekten dahi imtina edenleriz...Çünkü karanlıkta ,karıncanın izini sürene yalvarırız.


Her gelen evliya'nın öğretisi; ELİNE-DİLİNE-BELİNE SAHİP OL değil midir?

Hakkın gönderdiği evliya, tüm cihana geldiği halde Ehlibeyt soyundan geliyorsa ,onların öğretisini uygulayan kişiler nasıl olurda söylenildiği,iftira edildiği şekliyle davranır?

Eskiden elektrik yoktu doğal olarak Kırklar Cem'i yapılırken(müsahiplik Cem'inde yani yol kardeşliği) , kandil,çerağ yani mum yanardı, müsahip olacak kardeşler,Pir huzundayken ayak baş parmakları ile bu mumu söndürürlerdi bu mumun sönmesinden dolayı,içleri fesatlıkla,kadın-erkek beraber ibadet yapamaz diyen bazı şahıslar tarafından böyle bir iftira atılmıştır...

Bu iftira ,binyıllardır devam etmektedir, böyle giderse daha bin yıl sürecektir...

Yolumuz büyük bitmesin
Kardeş olduk yitmesin
ŞAH Üseyin'e söyleyin
Bizi mahrum etmesin..

Pir Zöhre Ana

Allah,bu yoldan,Ehlibeyt yolundan ayırmasın...
Kelimelerim sistem hatasından yanlış yerden ayrılıyor...

“Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.”
[Resim: imza3cp.gif]


Özü bitmiş, gümanı pak olmamış,şeytana tapmış, nefsi çıkarı için arayıpta birşey bulamamış, kuyruk acısı varsa,Derviş Muhammed'in de dediği gibi" bir kılını çektiyse" Zöhre Ana, onu değerlendirmek ister aklısüre.Ehlibeyt'in meyvası bitmez, dalı budağı kurumaz,sen ne kadar kezzap dökersen dök, O'nun Zemzem çeşmesi ALİ'dir

Derviş'in HAK kelamını can kulağıyla dinliyebliyorsan yeter,firdevs bağından bir gül alabiliyor musun,O'nun ibadetine,saldığı yola,yaşatmak istediği güzelliğe canı gönülden yürüyebiliyorsan en büyük mutluluk budur.
(Pir Zöhre Ana)
Posting Freak
Nedir Bu Mum Söndü?
İbadet ediyorum diye gittiğin camide, gözüne nefsine sahip olamayacağını bilerek haremlik selamlık safa duran ey yobaz !!

Eline, beline, diline sahip olmayı Pirler'inden öğrenip; ibadetlerini Yavuz Sultan Selim gibi bir katliamcı döneminde gizli saklı yaparak yolunu süren masum insanlara sırf Alevi oldukları için iftira atmaya karalamaya ne hakkın var?

Hemde sırf kısmeti açılsın, cini çıksın diye kendi ellerinle hacıya hocaya karını kızını teslim eden sen iken !!


Bizim yolumuz Muhammed-Ali yoludur diyoruz. Hz. Ali Kimdir? Peygamberimiz Muhammed Mustafa'nın damadı öyle değil mi?

Peki ya madem bu gerçekliği bile tartışılamaz iftiraları ortaya atıyorsunuz, hiç şunu düşündünüz mü;

Peygamberimiz Hz. Muhammed kızı Fatma Ana'yı haşa bahsettiğiniz durumlu bir aileye gelin olarak verir mi?

Sizler yıllardır ezdiğiniz, dışladığınız, ifiralar attığınız, katlettiğiniz Alevi insanlarının yolunu karalarken, aslında kendi inancınızı Peygamberimizi ve özünüzü karalıyorsunuz.

Ayrıca bizler mum söndürmeyiz, mum yakarız ! ŞAHIMERDAN ALİ'nin ışığı iki cihanda yansın, bizleri de o ışığından mahrum etmesin diye....
[Resim: 114ld.jpg]



Ben göremem daha uzun boyunu
Ahret derler kısaltamam yolunu
Bugün Sahı Merdan sarsın oglunu
Yetis Ya Üseyin baban gidiyo

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.