Sevgili dilara can hoşgeldiniz.
Paylaşımlarınız için teşekkürler, elinize yüreğinize sağlık.
Uygun konu başlıkları altında yazmaya devam etmenizi dilerim, başarılar.
Merhaba....
Merhaba....
Merhaba....
ALEVİ Vakıfları Federasyonu tarafından düzenlenen, ’Anadolu ve Balkanlar 4. Alevi İnanç Önderleri’ toplantısı dün Bostancı Kültür Merkezi’nde yapıldı. Törene, Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ve CEM Vakfı Genel Başkanı Prof. Dr. İzzettin Doğan’ın yanı sıra çok sayıda Alevi vatandaş katıldı. Bakan Çelik törende, Aleviliğin tarihte ilk kez ders kitaplarına girdiğini söyleyerek, şöyle dedi: “Kitaplar hazırlanırken, birçok Alevi derneği ve vakfın görüşleri alınmıştır. Değerli dostlar, bu bilgilerde tespit ettiğiniz bir yanlış varsa, bunu Talim ve Terbiye Kurulu’na götürmek boynumuzun borcudur. Türkiye’de Sünniler Alevileri, Aleviler de Sünnilerin haklarını savunmadıkça, gerçek anlamda medeni ve demokrat bir toplum olamayız. Bizler 70 milyonun hükümetiyiz. Elbette sitemlerinizi bize yönelteceksiniz. Bush’a, Merkel’e, Sharkozy’e iletecek haliniz yok. Hiç kimse, Alevi vatandaşlarımıza hak ettiklerini vermek için onlardan bir şeyler koparmak hakkına sahip değildir.”
‘20 milyon Alevi bir satır’
Cem Vakfı Genel Başkanı Doğan da yaptığı konuşmada şöyle dedi: “Türkiye’nin, AB’ye üyelik sürecinde verilen ilerleme raporunda Aleviler için sadece 1 satır yazı bulunuyor. Ama azınlık ve Kürt meselelerinde sayfalarca yazı yazıldığını gördüm. Rapora, ’Alevilerin durumunda bir ilerleme yoktur’ diye bir satır yazılırken, 25-30 milyon insanın haklarından yoksun bırakıldığı Türkiye’yi, nasıl AB’ye alacaklar
‘20 milyon Alevi bir satır’
Cem Vakfı Genel Başkanı Doğan da yaptığı konuşmada şöyle dedi: “Türkiye’nin, AB’ye üyelik sürecinde verilen ilerleme raporunda Aleviler için sadece 1 satır yazı bulunuyor. Ama azınlık ve Kürt meselelerinde sayfalarca yazı yazıldığını gördüm. Rapora, ’Alevilerin durumunda bir ilerleme yoktur’ diye bir satır yazılırken, 25-30 milyon insanın haklarından yoksun bırakıldığı Türkiye’yi, nasıl AB’ye alacaklar
Merhaba....
hoş geldiniz maho can
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi