You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Kur’ân’da baş örtüsü var mı?

Kur’ân’da baş örtüsü var mı?

Administrator
Kur’ân’da baş örtüsü var mı?
[Resim: 60.jpg]

Kur’ân’da baş örtüsü var mı?

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]SORU: Dinimin gereklerini yerine getirmeye çalışan biriyim. Ancak baş örtüsü konusunda Kur’ân’da çok açık bir madde bulamadım. “Khimâr” kelimesinin başımızın mutlaka örtülmesi konusunu kapsayıp kapsamadığı hususunda tereddüt içerisindeyim. Saçımızın kapatılmasıyla ilgili dinimizde kesin bir hüküm veya bir hadis var mı? (Güzin Girgin). Aynı konuda yazan bir başka okurum Mustafa Doğan da Özdemir İnce’nin bir yazısına dikkat çekerek diyor ki: “Mustafa Sağ adındaki kişinin Nur Suresi’nin 31’inci ayetini tercümesinden söz eden Özdemir İnce, kendisinin sadece kamusal-toplumsal görevini yerine getirdiğini, gerisinin Diyanet İşleri Başkanlığı’nın ve İslâm âlimlerinin işi olduğunu belirtiyor. Çağımızın en büyük İslâm âlimlerinden biri olmakla kalmayıp Arapça’ya olan hakimiyetinizi de dikkate alarak bu konuyu size soruyorum. Mustafa Sağ’ın çevirisi doğru mu yanlış mı?”

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]CEVAP: Gönderdiğiniz yazıyı okudum. Yazının sahibi eğer bir İslâm ülkesinde yaşasaydı “khimâr” kelimesini baş örtüsü diye yazacaktı. Ama burada kelimenin 1400 yıldan beri yerleşik terimsel anlamını düşünmeden istediği anlamı veriyor. 1.5 milyar Müslüman’ın inancıyla oynamak ayıptır. Herkes cahil, yanılmış, sadece bu zat doğruyu bulmuş öyle mi? Siz örtü kullanırsınız veya kullanmazsınız o sizin seçiminiz. Ama 1400 yıl önce kadınların başı açık dolaştıklarını söylemek tarihi bilgilere ters düşer. Baş örtüsü var ki Kur’ân “baş örtülerini göğüslerinin üstüne koysunlar” diyor. Yoksa “khimâr” kelimesini niçin kullansın? “Giysilerinin yakalarını kapatsınlar, yakası kapalı giysi giysinler” derdi.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]“Khimâr” esas itibariyle örtmek anlamına gelirse de dinsel örfte baş örtüsü anlamını kazanmıştır. Asırlar önce yazılmış Akhteri adlı Osmanlıca lügatta “kihmâr” sözcüğü, “Avretler (kadıların) başına sardığı bez” diye tanımlanmaktadır. İbn Manzur’un Lisanu’l-Arab’ında da “khimâr”ın baş örtüsü olduğu belirtilmektedir. Ünlü müfessir Kurtubi de “va’l-yadribne bi-khumurihinne alâ cuyûbihinne: Khimârlarını yaka yırtmaçlarının üstüne koysunlar” (Nur: 31) ayetinin tefsirinde “khimâr” sözcüğünün, kadınların başına örttükleri örtü olduğunu belirttikten sonra diyor ki: “O zamanda kadınlar baş örtülerinin uçlarını arkaya sarkıtırlardı. Yüce Allah, örtülerinin uçlarını yaka yırtmaçlarının yani göğüslerinin üstüne koymalarını buyurdu.”
Administrator
Kur’ân’da baş örtüsü var mı?
]yaw canlar ben bu mantığı anlamıyorum...
]islam dini hani bütün insanlığa gelmiş ya.. tanrı bu kuran ın anlaşılmaması içinde elinden geleni de yapmış herhalde... bir ayeti her yorumcu farklı yorumluyor..hele birde başka dillere çevrildiği zaman sanki tamamen değişiyor...
]geçen hürriyet gazetesinde başörtüsü ile ilgili olan ayetin italyanca tercümesinde ise yazılan şöyle,
]"ey inanlar allah emrettiki avret yerlerinizi ve göğüslerinizi örtünüz,allah esirgeyen ve bağışlayandır..."
]buyrun canlar burdan yakın...
Senior Member
Kur’ân’da baş örtüsü var mı?
benim bildiğim ve araştırdığım kuranda geçen avret yerlerinin kapanmasıdır kuranın baş örtünmek le ilğili bir ayeti yoktur.

[B]setri avret:
el yüz hariç her yerin örtülmesi(ama kuranda geçen setri avret degil avrettir)

avret:1. ayıplı ve özürlü olma, ayıp, kusur, 2. çıplaklık, edep yerleri

bu kelime turk dili kurumu sozlugune göre tam olarak edep yeri demektir. edep yeri de yine tdk'ya gore "insanlarda üreme organlarının bulunduğu yer, ut yeri" anlamına gelmektedir. islam inancinda bulunan setri avret yani kuran ayetlerindeki avret yerlerini örtme mevzusunun kadinin başini ortmesi, sacinin telini gostermemesi, el ve yuz dişindaki yerlerini gostermemesi, carsaflara-turbanlara burunmesi mezhep imamlari tarafindan kadinin tum vucudunun avret yeri kabul edilmesi, uydurma hadislerin dinin kaynagi kabul edilmesi ve gelenegin amacindan saparak dine girmesi ile alakalidir. yoksa bahsi gecen ayette ne sac, ne baş, ne el-ayak-yuz haric her yer lafi gecer.

yani kisacasi eger insanlar dinin tek kaynagi olan kuran ayetlerine kulak verip mezheplere ayrilmasalarmiş, uydurma sozleri dinin kaynagi olarak kabul etmeselermiş, ve kuran'in eksiksiz olduguna inansalarmiş ve biraz kafalarini caliştirip araştirsalarmiş killa, tuyle kaybettigimiz zamani, cok daha faydali, luzumlu işlerde kullanabilirmişiz[/B]
[COLOR="Red"]Eğer ikrar ile yola gidersen
Müminin gözünde duman gerekmez
Hak için sil süpür gönlün evini
Yükün gevher ile saman gerekmez

Ali dedikleri bir ulu kişi
Elinde var idi hüneri işi
Eğer kaldırmazsan tuttuğun taşı
Sana ondan gelen iman gerekmez

Pir Sultan Abdal'ım uğradım derde
Farksızdır sofudan, kalkmyor perde
Gör dinle, bir lokma geldi bir yerde
Sor izle, çiğ ise yemen gerekmez.
[/COLOR]
Son Düzenleme: 18/02/2008, 05:21, Düzenleyen: sibele.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.