You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

KÜN Âşık Sanatı Sempozyumu | Efendim Efendim / Özgür Polat

KÜN Âşık Sanatı Sempozyumu | Efendim Efendim / Özgür Polat

Administrator
KÜN Âşık Sanatı Sempozyumu | Efendim Efendim / Özgür Polat
KÜN Âşık Sanatı Sempozyumu | Efendim Efendim / Özgür Polat
Administrator
KÜN Âşık Sanatı Sempozyumu | Efendim Efendim / Özgür Polat
KÜN Âşık Sanatı Sempozyumu | Haydar Haydar / Muhlis Berberoğlu


[COLOR=#030303]Bu çalışma 2021 yılında Kapadokya Üniversitesi Âşık Sanatını Yaşatma ve Yaygınlaştırma Projesinin bir etkinliği olarak âşık sanatını gençlere tanıtmak ve bu kültürün yaşamasına katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Proje kapsamında 2021 yılının Hacı Bektâş-ı Veli Yılı olması dolayısıyla insan sevgisi, hoşgörü ve barış gibi değerleri yücelten ve gelecek nesillere aktaran Bektaşi sözlü kültürünü yansıtan on eser seçilmiş, bu on eser icra edilerek kayıt altına alınmış ve bu videolar müzik platformlarında paylaşılmıştır.Bektaşi geleneğinde derin izler bırakan bu eserler, Anadolu’nun yalın tabiatını örnekleyen çeşitli mekânlarda kaydedilmiştir. Bu kapsamda Hacıbektaş ilçesinde, 700 yıllık olduğuna inanılan bir ardıç ağacının gölgesinde Muhlis BERBEROĞLU’nun yorumuyla icra edilen bu eserin, 17. yüzyıl şairi olarak kabul edilen mutasavvıf şairlerden Kul Nesimi’ye ait olduğu rivayet edilmektedir.Eserde, insanın her solukta baş başa kaldığı nefsiyle mücadelesi sırasında halkın kınamalarını ’halktan uzaklaşıp Hakk’a varma’nın bir vesilesi olarak övgü kabul eden Melamilik anlayışının izleri vardır. Âşık, deyiş boyunca aman dileyeceği tek varlığın Tanrı olduğunu vurgulamak için kendisini insanlardan soyutlar. Nihayet kavuşma hasreti çektiği tek sevgili olan Tanrı’nın yüce varlığına kavuşur.Şiir: Ben melâmet hırkasını kendim geydim eğnimeÂr-ü nâmus şişesini taşa çaldım kime neGâh çıkarım gökyüzüne seyrederim âlemiGâh inerim yeryüzüne seyreder âlem beniGâh giderim medreseye ders okurum Hak içinGâh giderim meyhaneye dem çekerim ışk içinSofular haram demişler ışkımın şarabınaBen doldurur ben içerim günah benim kime neSofular secde ederler mescidin mihrabınaBenim ol dost eşiğidir secdegâhım kime neNesimi'ye sordular kim yârin ile hoş musun?Hoş olam yâ olmayayım ol yâr benim kime neKaynak: Cahit Öztelli – Kul Nesimi – Demos YayıncılıkOrganizasyon: Yusuf GökkaplanKayıt: Ozan Deniz SüzerMix-Mastering: Ahmet Gökhan CoşkunYönetmen / Kurgu-Montaj: Edip BülbülYönetmen Yardımcısı: Murat Can ÇetinkayaGörsel Efekt: Çağdaş GenişRenklendirme: Zeki TanMüzik Danışmanları: Muhlis Berberoğlu, Hasan AlbayrakAşık Sanatı Sempozyumu için: http://asiksanati.kapadokya.edu.tr/
Administrator
KÜN Âşık Sanatı Sempozyumu | Efendim Efendim / Özgür Polat
KÜN Âşık Sanatı Sempozyumu | Keskin Semahı / Başak KÜREŞ
[video=youtube]https://www.youtube.com/watch?v= shQJRHjx510 [/video]

[COLOR=#030303]Bu çalışma 2021 yılında Kapadokya Üniversitesi Âşık Sanatını Yaşatma ve Yaygınlaştırma Projesinin bir etkinliği olarak âşık sanatını gençlere tanıtmak ve bu kültürün yaşamasına katkı sağlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Proje kapsamında 2021 yılının Hacı Bektâş-ı Veli Yılı olması dolayısıyla insan sevgisi, hoşgörü ve barış gibi değerleri yücelten ve gelecek nesillere aktaran Bektaşi sözlü kültürünü yansıtan on eser seçilmiş, bu on eser icra edilerek kayıt altına alınmış ve bu videolar müzik platformlarında paylaşılmıştır.Bektaşi geleneğinde derin izler bırakan bu eserler, Anadolu’nun yalın tabiatını örnekleyen çeşitli mekânlarda kaydedilmiştir. Bu kapsamda Kırıkkale’nin Keskin ilçesinde yer alan Hasan Dede Külliyesi’nde Başak KÜREŞ tarafından icra edilen bu icra edilen bu eserin sözlerinin Pir Sultan Abdal’a ait olduğu bilinmektedir. ’Döndün mü Benden Yüzü Dönesi’ ismiyle de bilenen eser Musa EROĞLU tarafından derlenmiştir. İç Anadolu Bölgesi halk müziğine önemli katkıları olan, Abdal müziğinin önde gelen temsilcilerinden Hacı TAŞAN tarafından bestelenmiştir. Eserde verilen sözü tutmayı, sözünün eri olmayı imanın kendisiyle eş tutan ve insan olmanın bir göstergesi olarak kabul eden dünya görüşünün izleri daha ilk bakışta dikkati çeker. Sözünden dönenler sert bir dille kınanmakla kalmaz, aynı zamanda şefaat kapılarının kapanmasını hak edenler olarak tanımlanırlar. Esere, âdeta semaha adını da veren ’keskin’ bir üslup hâkimdir.Döndün mü benden yüzü dönesiVerdiğin ikrara saldım ben seniİkrarı boynuna kement olasıVerdiğin ikrara saldım ben seniPir Sultan Abdal’ım imandır imanMünkirin kalbinden gitmesin gümanŞefaat etmesin ol ahir zamanVerdiğin ikrara saldım ben seniKaynak: Abdülbaki Gölpınarlı & Pertev N. Boratav- Pir Sultan Abdal- Derin Yayınları, 1. Basım, 2010. s. 224.Organizasyon: Yusuf GökkaplanKayıt: Ozan Deniz SüzerMix-Mastering: Ahmet Gökhan CoşkunYönetmen / Kurgu-Montaj: Edip BülbülYönetmen Yardımcısı: Murat Can ÇetinkayaGörsel Efekt: Çağdaş GenişRenklendirme: Zeki TanMüzik Danışmanları: Muhlis Berberoğlu, Hasan AlbayrakAşık Sanatı Sempozyumu için: http://asiksanati.kapadokya.edu.tr/

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.