Google'ın arama sonuçlarının ilk sayfasında görünmek, bunun için uğraş vermek her site sahibi için dert olmuştur. İlk sonuç sayfasına kapağı atanlar başarıyı yakaladığını zanneder. Fakat geçenlerde Optify'ın açıkladığı bir çalışmada Google arama sonuçlarının ilk sayfasındaki ilk sonucun tıklanma oranı %37 iken, ikinci sonucun tıklama oranı ise sadece %12.5'te kaldı. İlk sayfada mı görünmek, yoksa 1. sırada mı yer almak? Karar sizin.
Rapordan yansıyan diğer bir çarpıcı sonuca göre de Google'ın ilk sayfa sonuçlarında olmak ortalama %8.9 tıklanma oranı sağlarken, ikinci sayfada bulunmak ortalama %1.5'luk bir tıklanma oranı sağlıyor.
Çalışma için rastgele 250 sitesi ve bunlarla alakalı 10,000 anahtar kelime seçilmiş olup, organik tıklanma oranları elde edilmiştir.
Arama sonuçları pozisyonlarına göre organik tıklanma oranları:
[INDENT] 1. sıra: %36.4
2. sıra: %12.5
3. sıra: %9.5
4. sıra: %7.9
5. sıra: %6.1
6. sıra: %4.1
7. sıra: %3.8
8. sıra: %3.5
9. sıra: %3.0
10. sıra: %2.2
[/INDENT]
Ayrıca tek terimli anahtar kelimeleye göre yapılan arama sonuçlarında birinci sonucun tıklanma oranı %32 iken, long tail denilen yani birden çok kelimeye göre yapılan aramanın ilk sonucunun tıklanma oranı %25 olarak çıktı. Yani tek kelimelik arama sonuçların long tail sonuçlarına göre ilk sonuca tıklanma oranında daha başarılı olduğu ortaya çıktı.
Fakat genel ortalamada yani ilk 10 sonucun ortalama tıklanma oranında long tail %9 tıklanma oranına sahip iken tek kelimelik sonuçlarda bu oran %4.6 oldu.
Adres: The Changing Face of SERPs: Organic Click Through Rate Curve
Google Arama Sonuçlarındaki Pozisyonların Organik Tıklanma Oranları (CTR)
Konu Sahibi / Yazar
donanma44
Kategori / Forum
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
Yorumlar / Cevaplar
0
Okunma / Görüntüleme
3028
Google Arama Sonuçlarındaki Pozisyonların Organik Tıklanma Oranları (CTR)
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi