]Genelkurmay'ın Alevilik tanımı
Alevilik konusunda hemen her kesimin görüşü biliniyor. Ancak Genelkurmay'ın bu konuya bakışı hiç gündeme gelmedi. İşte Genelkurmay Başkanlığı'nın Alevilik tanımı:
![[Resim: 34730.jpg]](http://image.haber7.com/haber/34730.jpg)
06 Şubat 2007
Genelkurmay Başkanlığı Silahlı Kuvvetler İstihbarat Okul Komutanlığı ders notlarına göre Alevilik bir mezhep bile sayılmıyor ve Alevilik, ders notlarında, "Bir yaşam tarzı” olarak ifade ediliyor.
w w w .haberbank.com sitesinde yer alan bir haberde yer alan detaya göre, Genelkurmay Başkanlığı Silahlı Kuvvetler İstihbarat Okul Komutanlığı’nda öğrencilere, aşırı sağ faaliyetler, aşırı sol faaliyetler; sol ve sağdaki cemaatler, dernekler, vakıflar, siyasi partiler, medya organları, şirketler ve terör örgütleri konusunda detaylı bilgiler veriliyor.
“Gizli” ibareli ders notlarında, “Alevilik” şöyle tarif ediliyor:
“Günümüzde Şiilikle karıştırılan inanç şekillerinde birisidir. Sünni mezheplerde Hz.Peygamber’den sonra gelen halifeleri ve imamları tanımak ve tabi olmak esas iken; Alevilikte Hz.Peygamber’den sonra gelen imamlardan sadece Hz. Ali ve onun soyundan gelen imamlar tanınmaktadır.
Bu durum, Aleviliği Sünni mezheplerden ayıran en önemli nedenlerden iken Şiilerle de anlaştıkları tek konudur. Alevilik bir mezhep olmayıp, Sünni mezhepler içinde bir yaşam şeklidir. Alevilik, Şiiliğin katı kurallarına kesinlikle uymaz . Aleviliğin oluşumu konusunda araştırma yapan bilim adamlarının görüşüne göre; Anadolu Selçukluları döneminden itibaren şehirleşmeye geçen Türk boyları, medreselerin açılması ile kitabı, kültürü tanımış; İslam’ı u bu kültürden öğrenip uygulayanlar Sünni olarak, bu kültürü alamayan kırsalda yaşayan Türkler ise İran’ın etkisi ile Alevi(Hz.Ali’yi savunurlar) olarak kalmışlardır.”
Ders notlarında, “Alevilik” konusundaki kısa tanım ise şöyle:
“Alevilik, medrese kültürü olmayan, kırsalda yaşayan eski Gök Tanrı dini ve Şiiliğin etkileri görülen, Hz.Ali’yi sevip bağlananlarınbir yaşam tarzı olarak tanımlanabilir"