You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

E-Ticaret SEO’su Nasıl Yapılmalı?

E-Ticaret SEO’su Nasıl Yapılmalı?

Administrator
E-Ticaret SEO’su Nasıl Yapılmalı?
İnternette günlük ziyaretçi akışını arttırmayı hedefleyen her web sitesi bilmelidir ki sitelerinin ekmeği suyu arama motorlarıdır. Google optimizasyonu iyi yapılmış sitelerin ziyaretlerinin ortalama %40 ile %60 arası Google organikten gelir.

[FONT=Open Sans] Oganik ziyaretlerin etkisi bu kadar büyük olunca haliyle SEO çalışmasından en çok faydalanabilecekler E-Ticaret siteleri oluyor. Çünkü internetten alışveriş yapıyorsanız Google’a girer şöyle bir arattırırsınız istediğiniz ürünleri ve %85’iniz de organikteki ilk üç sıraya bakar. SEO odaklı E-Ticaret pazarlaması işte bu %85’lik pastanın birkaç dilimine ulaşmayı hedefler. Peki, nasıl ulaşmalı?

Yazılım & Tasarım

[FONT=Open Sans] Önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi artık ’Page Rank’ denilen puanlama sisteminin hiçbir önemi yok. Bunun yerine ’Trust Rank’ var ve Trust Rank verileri Google’da tutulmakta, yani hiçbir program size Trust Rank değerinizi söyleyemez. Ancak ’TR’ değerinizi yükseltmenin bazı metotları vardır. Bunların başında doğru yazılım ve ürün sayısı sayesinde Google’da oluşturduğunuz ’Index sayısı’ gelir. Google’ın gözünde index sayınız ne kadar fazla ise o kadar güvenilirsinizdir. Ayrıca bu durum görüntülenen anahtar kelime sayınızı da arttırır. [FONT=Open Sans] Tasarımın Google optimizasyonu için ise kullanım kolaylığını sağlamak en önemli adımdır. Görsellerin linkli olması gibi sitedeki dolaşım kolaylığını arttırıcı etmenler Google botunun sitenizi taramasına yardımcı olacaktır.

İçerik Dizaynı

[FONT=Open Sans] Zenginleştirilmiş taze içerik sürekli ziyaretçi akışını sağlayan güçlü bir optimizasyon tekniğidir. Günümüzde 2 günde üretilen içerik sayısı bugüne kadar üretilen offline içerikten fazladır. Örneklem bu kadar büyük olunca sizin içerikte farklılaşıp arama motorlarının ilgisini çekebilmeniz için konsantre içerikleri kullanmanız gerekiyor. Konsantre içeriğin üretilmesi için arama motorlarında hangi kelimelerin arandığını bilmeni gerekiyor. Bunu da Google Adwords Keyword Tool ile öğrenebilirsiniz. Ürün açıklamalarınız, bloğunu ve menüleriniz bile bu anahtar kelimelere göre oluşturulmalı. Yani amacınız sitenizin tamamını konsantre hale getirmek olmalı. Böylece Google sitenizi tararken en uygun ’Circle’lara yerleştirebilecektir.

Linkleme Çalışması

[FONT=Open Sans] Genellikle yanlış yapılan ve çoğu milyon dolarlık girişimin batmasına vesile olan optimizasyon tekniğidir. Ancak yapılmadığı takdirde de Google optimizasyonu sağlayamazsınız. Bu konuda önce şunu söylemek gerekir, eskiden olduğu gibi bir siteye yalnızca sayfa linkinizi kopyalayarak linkleme çalışması yapamazsınız. Makale yazmalı, içerik üretmeli ve linklerinizi de için gömmelisiniz. Nasıl bir makale işimizi görecektir? Anahtar kelimeler kullanılarak oluşturulmuş ve 350-450 kelime arası uzunluğunda olan bir makale. Hangi sitelerde yayınlamak lazım? Link oranları optimize olmuş, günlük girişleri belirli bir sayının üzerinde, pek çok anahtar kelimede indexlenmiş sitelerde. Aylık ortalama 30 makale yayınlamanız gerekiyor ve istikrar şart. Zaten makale yazılması ve yayınlanacak siteler hakkında yazılarım bulunmakta. Onları da incelerseniz, istediğiniz kelime maksimum 1 senede ilk sayfada yer alabilirsiniz.

Kaynak: E-Ticaret SEO’su Nasıl Yapılmalı? | NSM

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.