You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

"Düşünen Tohum Konuşan Toprak" Cumhuriyetin Köy Enstitüleri Sergisi

"Düşünen Tohum Konuşan Toprak" Cumhuriyetin Köy Enstitüleri Sergisi

Posting Freak
"Düşünen Tohum Konuşan Toprak" Cumhuriyetin Köy Enstitüleri Sergisi
Cumhuriyet 18.04.2012
’Düşünen Tohum, Konuşan Toprak: Cumhuriyetin Köy Enstitüleri’ sergisinin açılışında konuşan Pakize Türkoğlu

’Dönemin 50 yıl önünde’
Küratör Ekrem Işın, sergideki fotoğraflarda görülen köylü çocukların, Cumhuriyetin devraldığı Osmanlı mirası olduğunu belirtti. Hasanoğlan Köy Enstitüsü mezunu, öğretmen Pakize Türkoğlu ise ’Orada eleştiri ve demokrasi kültürünü de öğrendik’ dedi.

MELTEM YILMAZ
Suna ve İnan Kıraç Vakfı İstanbul Araştırmaları Enstitüsü, Cumhuriyet tarihinin en dramatik değişim süreçlerinden ’Köy Enstitüleri’ne fotoğraflar, arşiv belgeleri, kişisel eşyalar ve tanıklıklarla ışık tutan ’Düşünen Tohum, Konuşan Toprak: Cumhuriyetin Köy Enstitüleri 1940-1954’ sergisini ziyarete açtı.
İsmail Hakkı Tonguç Belgeliği Vakfı ve İstanbul Araştırmaları Enstitüsü işbirliğiyle Köy Enstitüleri’nin kuruluş günü nedeniyle dün açılan sergiye ilişkin düzenlenen basın toplantısına, Suna ve İnan Kıraç Vakfı Kültür ve Sanat İşletmesi Genel Müdürü M. Özalp Birol, serginin küratörü Ekrem Işın ile Hasanoğlan Köy Enstitüsü mezunu, öğretmen ve yazar Pakize Türkoğlu katıldı.

Basın toplantısında söze M. Özalp Birol başladı: ’İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nün bu 14. sergisi için çalışmalara bir buçuk yıl önce başladık. Sergide, serginin de odağında olan İsmail Hakkı Tonguç’un da objektifinden, ilk kez izleyiciyle buluşan fotoğraflar yer alıyor.’

Ardından söz alan küratör Ekrem Işın şöyle devam etti:
’Bu sergideki fotoğraflara bakan kişi, görüntülerin kendi kendilerine hareket ettikleri izlenimine kapılabilir. ’İş İçin Eğitimde’ başlıklı fotoğraflardaki öğrenciler duvar örmekte, bahçe sulamakta, tuğla taşımaktadır. Bir diğer fotoğraf dizisi ise Türkiye’nin trajik görüntülerini içerir. Enstitülere gelen köylü çocukların ilk gün hatıralarıdır bunlar. Bu insanlar Cumhuriyet’in devraldığı Osmanlı mirasıdır.’
Son olarak konuşan Pakize Türkoğlu ise bu eğitim kurumları sayesinde 1946-47 ders yılı başına kadar 7 bin köyde okul açıldığını, 8 bin 500’den fazla eğitmen ve 210 binden fazla öğrenci yetiştirildiğini belirterek sözlerini şöyle noktaladı:

’Köy Enstitüleri üretici bir yöntemle eğitim yaparak eğitimin kalitesini yükseltmiştir. Bu enstitüler, dönemin Türkiye toplumundan 50 yıl ileride kurumlardı, aslında kapatılmalarında da bunun etkisi vardı. Biz orada yalnızca üreterek eğitilmedik, aynı zamanda eleştiri ve demokrasi kültürünü de öğrendik. Zengin öğrencilerle fakir öğrenciler bir aradaydı ama uzlaşmacı bir kültür vardı. Çünkü fakir öğrenci zenginlerle aynı şartlarda okuduğunu bilirdi.’
Sergi, 27 Ekim’e kadar görülebilecek.
[COLOR="Green"][SIZE="5"]
Atatürk dediler adıma benim
İkrarımı verdim Ali’dir Pirim
Mürşidim Zöhre Ana posta vekilim
Latince yazısını dilden dökerim

Çanakkale içinde aynalı çarşı
Askerimi düzdüm Yunan’a karşı
Üseyin kafası mızrakta başı
Deniz kenarında Mehdi duacı

BİLDİREN ; PİR ZÖHRE ANA
[/COLOR]
Administrator
"Düşünen Tohum Konuşan Toprak" Cumhuriyetin Köy Enstitüleri Sergisi
Bugün Köy Enstitülerinin unutulmamasının, özlemle anılmasının en önemli sebeplerinden biri de bu okulların eğitim sistemindeki farklılığıdır.Son yıllarda çok revaçta olan çoklu zekâ kuramı, yaratıcı öğretiler gibi projelere dayalı eğitimin daha sağlıklı uygulanabilmesi için okul programlarını gözden geçirmek gerekmektedir. Köy Enstitüsü programları bu tip çalışmalara örnek olabilir. İnsanların iş yaparak eğitilmesi, algılarını genişletecek, kendi ayakları üzerine basmalarını sağlayacak, öz güvenlerini geliştirecektir. Kendi kendilerini idare etmeyi öğrenmek tüm hayatları boyunca onlar için çok önemlidir. Demokratik toplumlar, demokrasi eğitimi alan bireylerden oluşabilir.Köy enstitüleri feodal yapı karşısında duran ve sürü psikolojisini engelleyen en büyük projedir..
insan eğitimi için doğru bir program örneği yani köy enstitüleri önümüzde duruyor... Yabancı eğitim sistemlerinin peşinden koşarak yıllarca zaman kaybedildi.. Sorun insan yetiştirmeyi isteyip istememekte...

Köy Enstitüleri kapatılmakla Türkiye ne kaybetti? Bunun yanıtı, tartışılmayacak kadar açık. Bunun yanıtı boşalan köylerde, cemaatlere teslim edilen varoşlarda. Bunun yanıtı, mahalle baskısının ve cemaatlerin gücünün hangi boyutlara ulaştığını gösteren araştırmalarda.Dışarıdan ezber programlara gerek yok.
Son Düzenleme: 18/04/2012, 22:35, Düzenleyen: SuLTann.
Posting Freak
"Düşünen Tohum Konuşan Toprak" Cumhuriyetin Köy Enstitüleri Sergisi
sultann yazdı:Bugün Köy Enstitülerinin unutulmamasının, özlemle anılmasının en önemli sebeplerinden biri de bu okulların eğitim sistemindeki farklılığıdır.Son yıllarda çok revaçta olan çoklu zekâ kuramı, yaratıcı öğretiler gibi projelere dayalı eğitimin daha sağlıklı uygulanabilmesi için okul programlarını gözden geçirmek gerekmektedir. Köy Enstitüsü programları bu tip çalışmalara örnek olabilir. İnsanların iş yaparak eğitilmesi, algılarını genişletecek, kendi ayakları üzerine basmalarını sağlayacak, öz güvenlerini geliştirecektir. Kendi kendilerini idare etmeyi öğrenmek tüm hayatları boyunca onlar için çok önemlidir. Demokratik toplumlar, demokrasi eğitimi alan bireylerden oluşabilir.Köy enstitüleri feodal yapı karşısında duran ve sürü psikolojisini engelleyen en büyük projedir..
insan eğitimi için doğru bir program örneği yani köy enstitüleri önümüzde duruyor... Yabancı eğitim sistemlerinin peşinden koşarak yıllarca zaman kaybedildi.. Sorun insan yetiştirmeyi isteyip istememekte...

Köy Enstitüleri kapatılmakla Türkiye ne kaybetti? Bunun yanıtı, tartışılmayacak kadar açık. Bunun yanıtı boşalan köylerde, cemaatlere teslim edilen varoşlarda. Bunun yanıtı, mahalle baskısının ve cemaatlerin gücünün hangi boyutlara ulaştığını gösteren araştırmalarda.Dışarıdan ezber programlara gerek yok.


****************************************************

Milleti uyandırmadan, incitmeden , T.Cumhuriyetine Aid, ne varsa , Ele geçirmek için, yasalar bir bir deyiştirilerek, hedef İslam cumhuriyetinin yolunu açmakdır..

1 + 1 + 1 : 4 , yani ,Diyanet, Tarıkatlar, Cemahat, : AKP. İşte sonuç budur.

*******************************************************
ON İKİ  İMAMLAR
*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
  1. İmam ALİ
  2. İmam CAFER
  3. İmam ZEYNEL
  4. İmam BAKIR
  5. İmam RIZA
  6. İmam CAFERİ SADIK
  7. İmam HASAN
  8. İmam TAĞI NAĞI
  9. İmam MEHDİYE HÜDA
10. İmam HÜSEYİN,İ DEŞTİ KERBELA
11. İmam CAFER -İ ZÖHRE YE HİBA
12. KIRKLAR DERGAHA


*** *** *** *** **** *** *** *** **** ***
Son Düzenleme: 19/04/2012, 01:18, Düzenleyen: Y O L C U.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.