You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Cem Evleri Program Taslağı

Cem Evleri Program Taslağı

Member
Cem Evleri Program Taslağı
Dogan yazdı:Yurdun dört bir yanında cem evleri yapılmaktadır.
Cemevlerimizden en çok cenazelerimizin kaldırılması için yararlanıyoruz.
Bana göre cemevleri (şimdilik) yas evleri görünümündedir.
Çünkü en fazla insanı cenazelerde bir araya getirmektedir.
cem evlerini yöneten dernekler imkanları ölçüsünde saz ve semah kursları düzenlemektedirler. İnanç ve ibadetle ilgili bir eğitim verilmemekte Alevi gençlerinin ibadete alıştırılması düşünülmemektedir.

Cem evleri nasıl olmalıdır? Bu konuda hazırladığım bir program taslağını sizlerle paylaşmak istiyorum. Sizlerin de katkılarınızı bekliyorum.

]Cem Evlerinde Cem İbadetleri:
1- İlk önce tüm cem evlerinde cem ibadetine son verilmelidir.
2- Cem ibadeti için Zöhre Ana mekanında yapılması planlanan cemler tüm cem evlerinde Alevi kitleye duyurulmalıdır.
3- Cem evleri yönetimleri Zöhre Ana mekanında yürütülecek cemler için otobüslerle Ankara'ya ziyaretler düzenlemelidir.

]Cem Evlerinde Kurban İbadetleri:
1- Tüm cem evlerinden temsilciler kurban kesmek için Zöhre Ana'ya gelerek Pir'in desturunu almalıdırlar.
2- Kurban duasını öğrenerek bundan böyle canların kurbanlarını bu duayla kesmeli ve bu duanın Zöhre Ana'dan verildiğini topluma açıklamalıdırlar.
3- Ortak kurbanın doğru olmadığı cem evleri aracılığıyla Alevi topluma anlatılmalı ortak kurban getiren canların kurbanları kesilmemelidir.
4- Yaşını tamamlamamış kurban kesilmemeli, keçiden kurban olmayacağı cem evlerine gelen canlara öğretilmelidir. Cem evlerinde keçi kurban edilmemelidir.
5- Türkiyedeki tüm cem evleriyle birlikte Zöhre Ana'nın bildirdiği tarih olan 15 Temmuz'da kurban bayramı yapılmalıdır.
6- Tüm cem evlerinde Kurban Kayramında kesilen kurbanın sağ arka butu kurban sahibine verilmeli, kalan kısımlar öksüz, dul, yetim, düşkünler evi, çocuk esirgeme kurumu ve diğer fakirlere dağıtılmalıdır.

]Cem Evlerinde Yas-ı Matem İbadetleri:
1- Zöhre Ana'nın verdiği Ehlibeytin Yas-ı Matem takvimi tüm cem evlerinde yazılı, sözlü ve görsel olarak ilan edilmelidir.
2- Cem evlerine devam eden canlara bu takvimin kaynağının "evliya" olduğu söylenmeli ve titizlikle uygulanmalıdır.
3- Yoksullar için cem evlerinde iftar ve sahur lokmaları organize edilmelidir.
4- Tüm cem evlerinde iftar akşam 18.00'de sahur en geç sabah 04.00 te icra edilmelidir. Böylece toplumun aynı anda gönül birliği yapması sağlanmalıdır.

]Cem Evlerinde Namaz İbadetleri:
1- Tüm cem evlerinde Zöhre Ana'nın bildirdiği vakitlere uygun olarak namaz kılınmalıdır.
2- Zöhre Ana'dan öğrenilen abdest ve boy abdesti tüm cem evlerinde aynen öğretilmelidir.

]Cem Evlerinde Cenaze Hizmetleri:
1- Tüm cem evlerinden Zöhre Ana'ya gelerek destur almış ve doğrusunu öğrenmiş canlar cenaze hizmetlerini yerine getirmelidir.
2- Yapılan dini hizmetler için halktan ücret talep edilmemelidir.
3- Cenaze namazları camilerdeki gibi değil Zöhre Ana'nın verdiği gibi kılınmalıdır.
4-Bu ibadetlerin Zöhre Ana'dan alındığı halka izah edilmelidir.
5- Bu hizmetleri öğrenen gönüllüler Alevi toplumuna dedelik, ebelik, analık satmamalıdır.

]Cem Evlerinde Eğitim Hizmetleri:
1- Cem evlerinde semah kurslarına son verilmelidir. Çünkü semahlar cemlerde dönülür. Cem'i de Pir Zöhre Ana yürütür. Ona niyaz edilir, ona ikrar verilir.
2- Olanakları ölçüsünde halk oyunları, satranç, bağlama, bilgisayar, sınavlara hazırlık kursları açılmalıdır.
3- Her cem evinde kütüphane açılmalıdır.
4- Tüm cem evlerinde Zöhre Ana'nın fotoğrafları asılmalı, kitapları, CD'leri bulundurulmalıdır.
5- Zöhre Ana'nın kişisel internet sitesi tüm cem evlerinde tanıtılmalıdır.

]Cem Evlerinde sosyal hizmetler:
1- Cem evlerinin geniş olan salonları düğün salonu olarak da hizmet verebilecek şekilde hazırlanmalıdır.
2- Aş evleri günün her saati açık tutulmalıdır. Açım diyen herkese en az bir öğün yemek çıkarılmalıdır.
3- Her cem evinde uydu yayın sistemi kurulmalıdır.
4- Tüm cem evleri uydudan Zöhre Ana mekanına naklen bağlantı sağlayacak şekilde teknolojik donanıma kavuşturulmalıdır.
5- Zöhre Ana'nın destur verdiği etkinlikler anında tüm cem evlerinde izlenebilmelidir.
6- Belirli günlerde tele konferans şeklinde Zöhre Ana'nın sohbetleri tüm cemevlerinde aynı anda yayınlanmalıdır.
7- Açık Kapı Derneği tarafından peryodik olarak basılan dergiler tüm cem evlerine postalanmalı ve okunmaları sağlanmalıdır.

İyi de bu program AKP düzenlemesi. Cen evlerinde semah dönmeyi bırakıp namaz kılalım. Niçin? binlerce yıl dönülen semahın yerine şimdi neden namaz kılalım? Çok şükür cemler yapılmakta ve semah dönülmektedir dediğiniz gibi sadece cenaze töreni için biraraya gelmiyor insanlar.

Size bir sorum olacak: Birçok cem evini gezip konferans trzı sempozyumlar için geziler yapmıssınız ve bunlar için gayet kaliteli giyinimli kişiler seçmissiniz. kısaca diyeceğim bu değirmenin suyu nereden geliyor?

Cem evleri kendi imkanlarıyla giderlerini karşılamaya çalışıyor bunu da yapılan yardımlarla ancak sağlarken siz nereden buluyorsunuz okadar parayı?

son soru olarak bu program Zöhre Ana'nın programımı yoksa siz kendiniz mi hazırladınız?
Posting Freak
Cem Evleri Program Taslağı
Alıntı:İyi de bu program AKP düzenlemesi.[/ QUOTE]
Bu programı AKP hazmedemez. Önyargılarla, sırf karşı olmak için böyle iftiralardan vazgeçin .

[QUOTE]]Cen evlerinde semah dönmeyi bırakıp namaz kılalım. Niçin? [/color]
Yazıyı ben kaleme aldım. Cem evlerinde semah dönmeyi bırakalım demiyorum.
Cem evliya ibadetidir. Cem'de görgü görülür, ikrar verilir. Bu görgüyü ancak pir görebilir. Günümüz dedeleri boş insanlardır. Dede etiketli hocaların önünde niyaza inmem. Sohbet amaçlı saz çalınıp semah dönülmesinde bir mani yoktur.

Alıntı:]binlerce yıl dönülen semahın yerine şimdi neden namaz kılalım? [/color]
Hz. Muhammed de, Hz. Ali'de namaz kıldığı için.
Hacı Bektaşi Veli darı çeç üstünde namaz kıldığı için.
Üstelik namazın en büyük mirası Hz. Ali'nin namazda şehit edilmesidir.
Ancak ben Muhammed- Ali'nin kıldığı namazı kılıyorum. Türkçe kılıyorum. Muaviye'nin uydurduğu namaz ise hala camilerde kılınan namazdır.
Secde etmek, namaz kılmak, abdest almak neden zorunuza gidiyor anlamıyorum.


Alıntı:]Çok şükür cemler yapılmakta ve semah dönülmektedir [/color]
Hiç Zöhre Ana'nın yürüttüğü Cemi görmediğin için dede lakaplı hocaların yaptığı 2-3 saatlik sohbeti cem zannediyorsun. Onlar ancak sohbet olabilir.
Uzaktan laf yetiştireceğine Zöhre Ana Ankara- Mamak'ta, gelip görmeye bir mani mi var?
Yoksa geçinmeye gönlün olmadığı için adını sormaz mısın?

Alıntı:]Size bir sorum olacak: Birçok cem evini gezip konferans trzı sempozyumlar için geziler yapmıssınız ve bunlar için gayet kaliteli giyinimli kişiler seçmissiniz. kısaca diyeceğim bu değirmenin suyu nereden geliyor [/color]?
Biz cem evleri için sempozyum gezileri yapmadık. Zöhre Ana'nın sohbet yapabileceği mekanlar baktık. Şartları uygun, insanların düzenli ve rahat sohbet dinleyebileceği uygun cem evleri aradık.
Bir Alevi erkeğinin modeli Atatürk'tür. Elbette temiz ve şık olacağız. Biz şalvarlı molla mıyız? Köylü inansa cahil diyeceksin, okumuş inansa şüphe duyacaksın.
Hepimiz Zöhre Ana pirimize temizliğimizle, kılık- kıyafetimizle layık olacağız.
Parmaklarının arası sıgaradan saramış, saç- sakal karışmış, kılık- kıyafeti dağınık bir Alevi daha mı iyidir sizce?
Değirmenin suyu nerden geliyor sorusu ÇOK ÇİRKİN. Sana muhtaç mı olaydık!
Bir Alevinin iş- güç sahibi olması, çevresine faydalı olması da suç oldu öyle mi?

Alıntı:]son soru olarak bu program Zöhre Ana'nın programımı yoksa siz kendiniz mi hazırladınız? [/color]
Bu program bir tartışma platformu yaratmak, fikir alışverişine zemin yaratmak için kaleme alınmış kişisel görüşlerimdir.
Siz de ülkemizdeki Alevilerin birlik beraberliği için, inanç ve ibadetlerinde ortak bir payda sağlamak için, Muhammed- Ali Yolu'nun en doğru ve gerçek yönleriyle yaşatılması için bir fikriniz varsa söyleyin.
Ama örgütsel ve siyasal çalışmayı kastetmiyorum.
Örgüt ve siyaset çalışmasının yerleri cem evleri olmamalıdır.
Cem evleri devrimci mücadele karargahları değildir.
Hz. Ali, Oniki İmamlar ve Hacı Bektaşi Veli'nin resimleri ve tabelası altında ateistlik yapanlar, sosyalist mücadelede Alevileri koltuk değneği olarak gören, siyasi ikbal için Alevi toplumunun kutsal inançlarını sömürenlerden olmayın.
Amacınız siyaset ise siyasi davanıza uygun levhalar altında mücadele edin. Buna bir itirazım olamaz. Hepimiz örgütlü bir mücadele içinde olabiliriz.
Ama iş inancımıza, Hz. Ali'mize, Ehlibeytimize gelince bunların yeri cem evleridir.
Ne yazık ki günümüzde Alevilik edebiyatı para yaptığından tüm siyasi mücadele alanında ilerlemek isteyenler cem evlerine çöreklendiler.
Sohbetlerimizde alenen inançsız ve materyalist olan dedenin, salona çıkıp cem yürüttüğüne tanık oluyoruz.
Ayıptır, günahtır, vicdansızlıktır, iki yüzlülüğün dik alasıdır.
Allah katında ve Muhammed- Ali nazarında iki yüzlülük en büyük günahtır.

"İlim Çin'de de olsa gidip alınız."- Hz. Ali.

"İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır."- Hacı Bektaşi Veli.

"Hayatta en hakiki mürşit ilimdir." -Atatürk.


Söz bir, söyleyen bir.
Administrator
Cem Evleri Program Taslağı
Sevgili Kazım kardeşim...

Ben Tunceli'de 1995'e kadar Cem namına hiçbirşey duymadım. Bizlerin o yaşına kadar bildiği sadece türbe ziyaretleri idi. 1995 te Ankara'ya geldikten sonra bazı yerlerde "cem" yapıldığını duymuştum ama konu hakkında hiçbir fikrim yoktu. Ailem ve çevremde de ibadet anlamında cemi sadece eskilerin yaptıkları bir ibadet olarak duydum.

Daha sonraları alevi örgütlerün etkin bir hale gelmesi ile birlikte televizyonlarda gördüm. Toplumun bildiği anlamda cem sadece dedelerin yaptıkları ehlibeyt sohbetleri ve semah olarak tanımlanabiliyor.

Zöhre Ana'nın Cem ibadetini topluma gerçek şekliyle aktarması ile bu ibadetin ne kadar kutsal ve yüce olduğunu bizzat yaşayarak gördüm.

Değerli Kazım kardeşim...

Eğer Zöhre Ana'nın yaptığı Cem'i görsen ve yaşasan seni temin ederim ki toplumda cem olarak bilinen şeyin ne kadar boş ve yavan olduğunu kendin görebilirsin.

Cem ibadetinde görgü vardır. Bu görgüyü şu anda hangi dede görebilir ?

Bu görgüyü sadece bu yolun sahibi yapabilir. o'da şu an yaşayan Pir Zöhre Ana'dır.


"Ali'nin gelmediği bir Cem'e ben Cem demem." Zöhre Ana

BU sözün anlamını tekrar düşünmeni rica ediyorum.


Sizi inanın Zöhre Ana hakkındaki fikirlerinizi anlayabiliyorum.

Size şöyle bir örnek vermek isterim.

Diyelim Sivas'ta bir köyde eviniz var. Eviniz muhteşem. O kadar güzelki herkesin dilinde.
Bir zaman geçiyor Ankara'ya geliyorsunuz. Birileri sizin evinizin aslında gerçek olmadığını, ya da çok kötü bir ev olduğunu,hiçbirşeye benzemediği iddia ediliyor.

Ama siz kendi evinizi biliyorsunuz. Gördünüz,dokundunuz,yaşadınız...

Bütün bunların ışığında siz eviniz hakkında kötü sözlere mi inanırsınız ya da bildiğiniz gerçeği mi savunursunuz ?

Saygılarımla
"ilmin sözü Ali'dir..."



Zöhre Ana...
Posting Freak
Cem Evleri Program Taslağı
kazım inan yazdı:İyi de bu program AKP düzenlemesi. Cen evlerinde semah dönmeyi bırakıp namaz kılalım. Niçin? binlerce yıl dönülen semahın yerine şimdi neden namaz kılalım? Çok şükür cemler yapılmakta ve semah dönülmektedir dediğiniz gibi sadece cenaze töreni için biraraya gelmiyor insanlar.

Size bir sorum olacak: Birçok cem evini gezip konferans trzı sempozyumlar için geziler yapmıssınız ve bunlar için gayet kaliteli giyinimli kişiler seçmissiniz. kısaca diyeceğim bu değirmenin suyu nereden geliyor?

Cem evleri kendi imkanlarıyla giderlerini karşılamaya çalışıyor bunu da yapılan yardımlarla ancak sağlarken siz nereden buluyorsunuz okadar parayı?

son soru olarak bu program Zöhre Ana'nın programımı yoksa siz kendiniz mi hazırladınız?

Kazım inan,

Bişeyler öğrenmek, araştırmak istiyorsanız bunu insana yakışır gibi yapmalısınız.

Ayrıca yazıları okurken gözlük kullanmalısınız belli ki gözleriniz görevini yeterince iyi görmüyor.
Ya da beyniniz görmesine engel oluyor bazı şeyleri.
Belki de beyninizi de alışkanlıklarınız yönetiyordur.
Alışkanlığın da yarı tabiat olduğunu varsayarsak,
gözlerinize suç bulmamak gerekir.

Bak bu gece İzmire gidiyoruz. Zöhre Ana ve sevenleri İzmir'de olacak.

Gidiş dönüş bir kişi 150 tl kadar.
Ankara İzmir Ankara.
Bunun içinde yemek de var.

Herkes kendisi karşılıyor bu parayı.

Cemevlerine rakı içmeye, semah eğitimi diye kız tavlamaya, diyanetten maaş alacağım diye giderseniz elbette üzerinizdeki lanet kalkmaz ne maddi ne de manevi birliği yakalayabilirsiniz.

Bizi birleştiren Allah Muhammet, Ali, Zöhre Ana sevgisidir. Yol aşkıdır.

Senin yüreğinde dolaşan tilkilerin yeri örümcek ağı kaplamış beyinlerinizin inidir.

Değirmeni döndüren serçeşme gözünüzün önünde dururken sizler düşüncelerinizi asla inlerinizden çıkarmayın.

Çünkü dışarda aslanlar var.
[size=7]"Benim Testim Kerbela Suyudur..."[/size]

[size=7]Zöhre Ana[/size]
Posting Freak
Cem Evleri Program Taslağı
kazım inan yazdı:İyi de bu program AKP düzenlemesi. Cen evlerinde semah dönmeyi bırakıp namaz kılalım. Niçin? binlerce yıl dönülen semahın yerine şimdi neden namaz kılalım? Çok şükür cemler yapılmakta ve semah dönülmektedir dediğiniz gibi sadece cenaze töreni için biraraya gelmiyor insanlar.

Size bir sorum olacak: Birçok cem evini gezip konferans trzı sempozyumlar için geziler yapmıssınız ve bunlar için gayet kaliteli giyinimli kişiler seçmissiniz. kısaca diyeceğim bu değirmenin suyu nereden geliyor?

Cem evleri kendi imkanlarıyla giderlerini karşılamaya çalışıyor bunu da yapılan yardımlarla ancak sağlarken siz nereden buluyorsunuz okadar parayı?

son soru olarak bu program Zöhre Ana'nın programımı yoksa siz kendiniz mi hazırladınız?

Sevgili arkadaşım,
Çok seviyesiz bir yorum ve eleştiri yapmışsın...

Öncelikle değirmenin suyu nerden geliyor sana onu açıklayayım...

Bilindiği üzere böyle bir etkinlik için üç çeşit masraf söz konusudur.
]1- mekan ücreti
]2- Yol masarafı
]3- lokma masrafı

]1- mekan masrafı: Öncelikle eğer bizler böyle bir etkinliği Hilton Hotelde yapmış olsaydık dediklerinden haklı olabilirdin. Ancak etkinliği düzenlediğimiz mekan bir cemevi idi. Ve bizlere ücretsiz tahsiz edildi. Allah sebep olanlardan razı olsun. Yani bu etkinlik için bir ücret ödemedik...

]2-Yol masrafı: İnsanların çoğu istanbulda oturduğundan kendi çabalarıyla otobüs dolmuş kendi şahsi araçları vs. gibi araçlarla geldi. Diğer illerden gelenler ise tutulan otobüslerle geldileri. Bugün otobüs parası mesela Ankaradan İstanbula gidiş geliş toplam masrafı 70 TL. dir. Yani burdan da öyle değirmenlik bir masraf yok...

]3-Lokma masrafı: Lokma için onca gelen insanların kendilerinin gönüllerince getirdiği ufak tefek ancak manen değeri yüksek olan yiyeceklerden bugün markette en fazla 10-20 TL ile rahatça alabileceğiniz şeylerdir. Allah kabul etsin. Bunun haricinde kurban lokması vardı. Onu da bizler kendi aramızda beş on kuruş toplayarak karşıladığımız bir masraftır. Onca Zöhre Ana severlerin bir araya gelmesiyle bir kurban parasının bugün değeri de az çok ortada olduğuna göre adam başı kaç lira düşeceği malum. Yani lokma parası da bir değirmen gerektirmiyor...

Dolayısıyla bütün bunları bir araya getirdiğiniz zaman adam başı çıkan masraf tam bir çıtır çerez parasından öte bir şey değildir. Adam başı 100-150 TL. gitmiş olsa bu paraya bugün markete gitseniz en fazla 1 kg. ceviz. 1 kg. fındık. 1 kg. badem vs. toplam 3-5 kg. çerez alabilirsiniz...

Dolayısıyla bir şey bilmeden sırf çamur at izi kalsın hesabına değirmen suyunun nerden geldiğini sormak çok seviyesizce bir tutumdur...

Kaliteli giyimli kişiler olduğumuzu söylemişsiniz de, mesela o etkinlikte ben de o dediğiniz kıyafetlerden giyinmiştim. Ve kapıda gelen ziyaretçileri karşılamakla görevliydim. Üstümdeki o kıyafetler benim bekarlığımda 15 sene önce almış olduğum kıyafetlerdi. Bugün o kıyafetleri gidip bir mağazada almaya kalksanız en fazla 100 TL. ya eder ya etmez. Kaldı ki bugün hemen herkesin evinde dolabinda en azında hiç yoksa bir damatlığı vardır. Yani öyle bir giyim için illa ki büyük bir masraf gerekmez. Ayrıca bu kesin kurallı bir şey de değildir. İsteyen istediği gibi giyinebilir. Yani senin anlayacağın olaylara şekilci yaklaşıp insanların dış görüntülerine göre böyle gereksiz yorumlar yapmak oldukça cahilane bir yaklaşımdır...

Bizlerin o şekil giyinmeleri tamamen Yolumuza ve Pirimize olan saygımızdandır. Tek amacımız ibadetlerimiz temiz bir şekilde yapmaktır. Bu giyim konusunda da tek örnek aldığımız kişi Mustafa Kemal Atatürk'tür...

Sonuç olarak senin bahsettiğin gibi masraflı bir etkinliğimiz yoktur. Ayrıca biz bu etkinlikleri dağda ovada bir sürü evliyaların türbelerinin başında da yapıyoruz. Oysa bir evliya her yerde ışığını gösterebildiği halde bize kalsa bu tür etkinliğimizi Pirimize layık daha güzel mekanlarda, saraylarda köşklerde yapmak isteriz. Ancak Hz. Ali'nin ışığı mekan ayırtetmez. Her yerde kendini gösterir. Zaten sizlerin rahatsızlığı da bunu açıkça gösteriyor. Ne demiş Mevlana:
]"Eğer yarasalar ışığından rahatsız oluyorsa O Güneş gerçek bir güneştir."

Cemevlerinde namaz konusuna gelince;
Öncelikle Cem evleri birer ibadethanedir. Cem evlerinde ibadet yapılır. Cem bir ibadettir. Namaz da bir ibadettir. O halde cemevlerinde ister cem isterse namaz ibadeti her zaman yapılabilir...

Cemevleri Ehlibeytin kendi ibadetlerini gerçekleştirdiği bir yerdir. Bizler de Ehlibeyt ibadetlerini yaptığımıza göre doğal olarak Cemevlerinde bunları yapacağız...

Ancak Cemevinde sabah namazında şehit edilen Hz. Ali'yi görmezden gelen çevrelerin yanlızca siyaset evi olarak gördükleri cemevlerinde hiçbir ibadet yapmadan başka amaçlarla kullanmaları yanlızca kendilerini ilgilendirir. Cemevleri onlar için dört duvar olabilir. Bizim için orası Muhammed Ali ışığının, Er Pir ışığının yansıtıldığı bir mekandır. İşte farkımız burdan geliyor...
Mustafa dediler benim adıma
Bir sıfatı Ali bindi atıma
Şimdi de ZÖHRE ANA geldi sıfata
Duyulsun şanımız Yüce Allah' a

(PİR ZÖHRE ANA)
Posting Freak
Cem Evleri Program Taslağı
Alıntı:İyi de bu program AKP düzenlemesi. Cen evlerinde semah dönmeyi bırakıp namaz kılalım. Niçin? binlerce yıl dönülen semahın yerine şimdi neden namaz kılalım? Çok şükür cemler yapılmakta ve semah dönülmektedir dediğiniz gibi sadece cenaze töreni için biraraya gelmiyor insanlar.
Alıntı:
Size bir sorum olacak: Birçok cem evini gezip konferans trzı sempozyumlar için geziler yapmıssınız ve bunlar için gayet kaliteli giyinimli kişiler seçmissiniz. kısaca diyeceğim bu değirmenin suyu nereden geliyor?

Cem evleri kendi imkanlarıyla giderlerini karşılamaya çalışıyor bunu da yapılan yardımlarla ancak sağlarken siz nereden buluyorsunuz okadar parayı?

son soru olarak bu program Zöhre Ana'nın programımı yoksa siz kendiniz mi hazırladınız?

Sn Kazım İnan

Uzun zamandır bu foruma yazı yazıyorsunuz, sorular soruyorsunuz ve arkadaşlarımız cevap veriyorlar. Ama görüyorum ki bunlardan hiç bir şey almamışsınız. "Bildiğim bildik, çaldığım düdük " der gibi sabit fikirlerinizi savunmaya devam ediyorsunuz.

Sizin, bizim yolumuz ve inancımızla ne alıp veremediğiniz var? Neden içinize sindiremiyorsunuz ki "ulaşamadığınız çiğere mundar diyorsunuz."
Yapılan güzellikleri takdir etmekte bir nevi erdemdir. Şunu söylemeye diliniz varmıyor :
"] Zöhre Ana, gerçekten alevi toplumu, insanlık yolu, Ehlibeyt yolu için bir önder olmuştur, hakikat ışığını saçmaktadır. Günümüzde yaşayan Pir'dir. 30 yıldır maddi manevi insanlık için Allah Muhammed Ali yolu için en büyük mücadele verendir. İnsanlığa Allah'ın bir lütfudur. Kıymetini bilip yoplunda birleşelim."

Tutturmuşsunuz alevilikte namaz yoktur. Siz bu fermanı vermek için nereden güç alıyorsunuz?
]Alevilikte namaz vardır. Zöhre Ana'da bizlere Ehlibeyt namazını öğretendir, yolun sahibidir.

Bizim yolumuzda maddiyat değil maneviyat ön plandadır. Zöhre Ana'ya inanan, yolunun savunan, ışığından aydınlanan bunca insanda aptal değil herhalde.

]Bizler hepimiz Zöhre Ana'nın kerametini, şifasını, Ehlibeyt'in yolunu öğrendiğimiz için varız bu yolda . Döndürmeye de kimsenin gücü yetmez. Canım başım feda olsun o gül yüzlü Pir'e. ]ZÖHRE ANA PİR'MİZ YOLUNDAYIZ HEPİMİZ.
]
Size tavsiyem; Zöhre Ana'mın yazılı eseri olan kitaplarını ( 3 tane) bir güzel okumanız. Önyargısız olarak yaklaşmanız.

Zaten kimse de size zorla ]inan demiyor. Bunu sadece soyadınız diyor.
Kurtuluş savaşını yapan
Atatürk'tür senin Atan
Allah'ın aslanı çıkan
O da Ali'dir Zöhre Ana
Son Düzenleme: 19/02/2011, 02:12, Düzenleyen: Şaduman.
Administrator
Cem Evleri Program Taslağı
kazım inan yazdı:İyi de bu program AKP düzenlemesi. Cen evlerinde semah dönmeyi bırakıp namaz kılalım. Niçin? binlerce yıl dönülen semahın yerine şimdi neden namaz kılalım? Çok şükür cemler yapılmakta ve semah dönülmektedir dediğiniz gibi sadece cenaze töreni için biraraya gelmiyor insanlar.

Size bir sorum olacak: Birçok cem evini gezip konferans trzı sempozyumlar için geziler yapmıssınız ve bunlar için gayet kaliteli giyinimli kişiler seçmissiniz. kısaca diyeceğim bu değirmenin suyu nereden geliyor?

Cem evleri kendi imkanlarıyla giderlerini karşılamaya çalışıyor bunu da yapılan yardımlarla ancak sağlarken siz nereden buluyorsunuz okadar parayı?

son soru olarak bu program Zöhre Ana'nın programımı yoksa siz kendiniz mi hazırladınız?

Arkadaşlar Gerekli Açıklamaları Yapmışlar Sağolsunlar.

İnsanlar Az orada yapılan güzelliği görseler ya Yapılan sohbet Ses getirdi demekki Birileri rahatsız olmuş bu durumdan Yıllardır Alevi Toplumu böyle bir etkinlikler düzenledimi koca bir sıfır yanı Hayır, Birlik ve Beraberliğe Parmakla gösterilecek bir Güzellik Bunu Yapan Pir Zöhre Ana. Yapılana Destek olmuyorsunuz Bari köstek olmaya çalışmayın.

Tüm Masrafı Oraya gelen insanlar tarafından Karşılanan etkinliğe Herşeyde olduğu gibi pislik atmaya çabalayanlar acısınada yalanınada katlanacak, azda olsa utanma duyguları varsa utanacaklardır.

Kıyafet Takıntısını anlamadım ne rahatsız etti Temiz olmak düzenli olmak topluma örnek olmak ne gibi raharsızlık verdi anlamadım. O değirmen Hep dönecek siz ufalanıp gideceksiniz.

Pir Zöhre Ana'ya Tekrar tekrar teşekkür eder Niyaz ederim. Bu Meşale heryerde dahada alevi artarak devam edecek.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.