You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Posting Freak
Bir sorum var?
Çok anlamlı bir söz..
Benimde çok hoşuma gitti..
Bir Sevgili EKİN klasiği demek yanlış olmaz Smile
Bu söze,fazla yorum yapmayacağım,çünkü herşey çok açık ve net..
Administrator
Bir sorum var?
EKİN yazdı:Son sohbetimizde gamze'nin hoşuna giden bir sözümdü. Bana göre çok net bir söz. Forumda tartışma konusu olması bana enteresan geldi. Ayrıca hoşuma da gitti. Bu kadar dikkat çekici olduğunu farketmemiştim.
Uzun bir açıklama yapmıyacağım. Sevgili Ali Haydar ve Gamze gayet güzel açıklamalar getirmişler.
]Hizmeti Hakka yapıyorsan Kısmet eden O'dur. Sende sakın Kibirlenme yerinde dur ''(ekin)

Sevgili abicim sözü zaten anlamadığımdan değil , sevgili atasever sözün ne anlatmak istediğini sorunca sözün sahibi olarak senin cevap verebileceğini düşündüm..

Zaten sözüne karşı kimse bu böyle değildir demedi..tartışma yok ...saygılar abicim..Smile
"ilmin sözü Ali'dir..."



Zöhre Ana...
Senior Member
Bir sorum var?
EKİN yazdı:Son sohbetimizde gamze'nin hoşuna giden bir sözümdü. Bana göre çok net bir söz. Forumda tartışma konusu olması bana enteresan geldi. Ayrıca hoşuma da gitti. Bu kadar dikkat çekici olduğunu farketmemiştim.
Uzun bir açıklama yapmıyacağım. Sevgili Ali Haydar ve Gamze gayet güzel açıklamalar getirmişler.
]Hizmeti Hakka yapıyorsan Kısmet eden O'dur. Sende sakın Kibirlenme yerinde dur ''(ekin)


Ekin Bey'e bende katılıyorum son derece basit,anlaşılır bir şekilde yazılmış bir söz.
Ali Rıza Bey babam ise
O Zübeyde anam ise
Al bayrağım kanım ise
Koymam ahtını Zöhre Ana...
Junior Member
Bir sorum var?
Hizmeti Hakka yapıyorsan Kısmet eden O'dur. Sende sakın Kibirlenme yerinde dur ''(ekin)

HÜNKAR HACI BEKTAŞ I VELİ DERĞAHINI GEZERKEN HEP DÜŞÜNÜRDÜM ZAMANINDA BURADA HİZMET EDEN CANLARA NE MUTLU BİR PİR KAPISINDA HİZMET ETMİŞLER DİYE. DEMEKKİ BİZİMDE KISMETİMİZDE BÖYLE BİR KAPISINDA HİZMET ETMEK VARMIŞ.BİZE DÜŞENDE BU KAPIDA ELİMİZDEN GELENİ ESİRGEMEYİP HADDİMİZİ BİLMEK ZÖHRE ANAM HİZMET EDEN TÜM CANLARI YOLUNDAN,HİZMETİNDEN AYIRMASIN.
Son Düzenleme: 02/07/2008, 20:54, Düzenleyen: kadirkayaalp.
Administrator
Bir sorum var?
Gülay yazdı:Ekin Bey'e bende katılıyorum son derece basit,anlaşılır bir şekilde yazılmış bir söz.
Sevgili gülay, bu anlaşılabilir bir söz ama son derece basit bir söz değil, çok net bir söz . Bu durumda bana katılamıyorsun.
Ekin bey son derece basit bir söz söylemedi. İstersen bir daha oku.

Hizmeti Hakka yapıyorsan kısmet eden O'dur. Sende sakın kibirlenme yerinde dur ''(ekin)

Son Düzenleme: 02/07/2008, 21:08, Düzenleyen: EKİN.
Posting Freak
Bir sorum var?
EKİN yazdı:Sevgili gülay, bu anlaşılabilir bir söz ama son derece basit bir söz değil, çok net bir söz . Bu durumda bana katılamıyorsun.
Ekin bey son derece basit bir söz söylemedi. İstersen bir daha oku.

] Hizmeti Hakka yapıyorsan kısmet eden O'dur. Sende sakın kibirlenme yerinde dur ''(ekin)

Sevgili Canlar,
Söylenen bu söz doğru bir söz. Sevgili Ekin arkadaşlarımızın forumdaki yazılarını çok beğenerek okuyan kişilerden biri de benim. Yalnız bence bu söz eksik ve biraz da dar çerçevede düşünülmüş bir sözdür. Ayrıca Ekin arkadaşımızın anlaşılır ve basit söz eleştirisini yapan arkadaşlara vermiş olduğu cevap bence biraz sert olmuş. ]Sizin söyledikleriniz karşınızdakilerin ]anlayabildiği kadardır. Dolayısıyla iyi niyetle yapılmış bu eleştirilere biraz saygı duymak gerekir. Bir daha oku lafı bence biraz kırıcı olmuş.

Sevgili Canlar,
Yalnızca Hakka hizmeti hak kapısında yapılan hizmet olarak düşünmemek lazım. Hakka özünü bağlayarak, yine hakkın rızası için her alanda tüm insanlığa, hatta tüm canlılara yapılan güzel işler, faydalı hizmetler, atılan bütün adımlar, alınan her nefesler, söylenen bütün sözler de hakka hizmettir. Yine hak tarafından insanlara kısmet edilmek suretiyle yapılabilir.

İnsanların yaptıkları bu hizmetler sonucunda, eğer güzel, başarılı ve de faydalı sonuçlar ortaya çıkmışsa doğal olarak bu insanlar bu başarıları karşısında vermiş oldukları emekleri karşılığını almanın gereği olarak bundan bir mutluluk duyarlar. Ancak yapmış oldukları hizmetlerin boşa gitmemesi için de daha temkinli ve dikkatli davranırlar.

Dolayısıyla kibirlenme ile bu temkinli davranma arasında çok ince bir çizgi vardır. Bunu karıştırmamak lazım. Eğer yapılan hizmetler sonucunda gururlanmaya ve kendini beğenmişliğe kaçılırsa o zaman kibirlenme başlar.

Şu anda konusu geçen, söylenmiş o güzel sözün üstüne diğer arkadaşların iyi niyetle yapmış olduğu basit ve anlaşılır bir söz eleştirisine karşı, Sözü söyleyen sevgili Ekin arkadaşımızın sanki Gamze kardeşimizin kendisini öven sözlerini tasdikler bir biçimde;
- Hayır bu söz anlaşılabilir bir sözdür ama basit değil çok net bir sözdür.

Şeklindeki savunmasıyla, söylediği söze kendisi ters düşmüş oluyor. Yani bir iş yaptığınızda veya bir söz söylediğinizde siz kendi kendinizi övdüğünüz zaman o da kibirlenmedir.
Tabi eminim ki Ekin kardeşimiz burada bilerek kibir yapmış olmak için böyle bir söz söylememiştir. Yanlış anlaşılmasın lütfen. Ben yalnızca olaylara daha geniş çerçevede bakmak gerektiğini vurgulamak için böyle bir örnek verdim.

Bırakacaksınız sizi karşınızdaki insanlar övsünler. Sonuçta o sözü de size bir söyleten vardır.
Dolayısıyla başında da belirtiğim gibi ille de yanlız hak kapısında yapılan hizmet, hak tarafından verilmiş bir kısmet değildir. Söylediğmiz bir söz dahi hak tarafından bize verilen bir kısmettir. Onun için kibirlenme konusuna her alanda dikkat etmemiz gerekir.

Eğer Hakka talib isen her an ona doğru ak.
Kainat kitabına irfan gözü ile bak.
Yolumuzun esası çalışmaya dayanır.
Ayağa kalkacaksan bari hizmet için kalk. ( Hacı Bektaş Veli )
Son Düzenleme: 06/07/2008, 19:09, Düzenleyen: adgan.
Administrator
Bir sorum var?
Sevgili adgan, Gamze'nin imzasına yazdığı bu sözleri, gamze yazacak diye söylemedim. Ayrıca tartışılsın ya da beni övsünler diye de söylemedim. Hedef aldığım herhangi birisi de yoktu (Ancak böyle anlaşılmış olabilir. Ama anlaşılmasının sebebi de ben değilim.)
Benim Gülay'a ağır bir sözüm olmadığı gibi, dikkat ederseniz Gamze'nin de beni öven sözleri yok. Kendi sözlerime de ters düşmüş değilim. "bence bu söz eksik ve biraz da dar çerçevede düşünülmüş bir sözdür", diyorsunuz ama yüzlerce kelime içerisinden sevgili gamzenin aldığı bu sözün başını ve sonunu bilmeniz mümkün değil. Bu söz söylenene kadar yapılan sohbet ve sonrasında konunun içinde olsanız size hak veririm.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.