Atatürk aramızda
TED Alanya Koleji lise öğrencileri "Atatürk'ü anlamak" konulu panelde, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ü andılar.
TED Alanya Koleji Yönetim Kurulu adına yapılan yazılı açıklamada şu ifadelere yer verildi:
’Bir insan düşünün; 7 yaşındayken babasını kaybetti ve yetim kaldı’ 8 yaşında okuldan alındı ve köyde yaşamaya başladı... 10 yaşında yüzü kanlar içinde kalacak şekilde, yeni okulundaki hocasından dayak yedi’ Ailesi onu okuldan aldı; 17 yaşında hayalindeki okulun istediği bölümü için gerekli not ortalamasını tutturamadı. 24 yaşında hedefindeki okulu bitirdi ama bu kez de tutuklandı ve günlerce sorguya çekildi’ 2 ay tek başına bir hücrede hapis yattı. 25 yaşında sürgüne gönderildi... 30 yaşında kendisi başka şehirleri düşman elinden kurtarmaya çalışırken doğduğu şehir düşmanların eline geçti. 38 yaşında Savunma Bakanı tarafından görevinden atıldı. 39 yaşında idam cezasına çarptırıldı. Sonra ne mi oldu? 42 yaşında Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanı oldu! Bu sıra dışı insan kimdi peki?.. Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk!’’
PANELİ ÖĞRENCİLER YÖNETTİ
TED Alanya Koleji lise öğrencilerinin düzenlediği ’Atatürk’ü Anlamak’ konulu panel, moderatörlüğü üstlenen 10. sınıf öğrencisi Kardelen Özdeş’in bu paragrafıyla başladı. TED Koleji 10. sınıf öğrencileri Salih Omurtay, Richard Can Anar, Melike Gül Aydın, Sezgin Talşık, Kamil Kayhan Taç ve Begüm Aydoğan’ın panelist olarak görev aldığı etkinlikte bilişim destek sorumluluğunu ise Efecan Seçkin ve Hüseyin Sezgin Ergenç üstlendi.
GENÇLİĞİN BAKIŞI
Panelde ’Günümüz gençliğinin Atatürk algısı, Atatürk’ün dil politikası, güncel gelişmeler ışığında Atatürk ilkelerinin yeniden değer kazanması, İçimizden biri: Atatürk, Atatürkçü olmak ve Atatürk gençliğine düşen görevler’ alt başlıklar bağlamında Atatürk biyografisi ve günümüz koşullarında biçimlenen Atatürkçülük algısı gençliğin bakışıyla değerlendirildi.
ÖĞRENCİLER PLANLADI
TED Alanya Koleji Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni ve Panel Koordinatörü Deniz İlmak, etkinliğin öğrenciler tarafından planlanıp uygulandığını vurguladı ve Dil ve Anlatım dersi müfredatını bu şekilde yaşamla ilişkilendiren öğrencilerini kutladı. TED Alanya Koleji Lise Müdürü Savaşkan İlmak da paneli hazırlayıp sunan öğrencilerinin, bu etkinlikle TED Kolejleri’nde benimsenen eğitim anlayışını somutlaştırdıklarını söyledi. Demecinde ’Büyük Önder Atatürk, Türkiye Cumhuriyeti’ni kurduktan yaklaşık beş yıl sonra, Türkiye’de eğitimin gelişimine öncülük etsin diye Türk Eğitim Derneği’nin kurulması talimatını vermişti. Öğrencilerimizin bu girişimiyle kuruluş hikayemizin baş kahramanını, Ata’mızı anmış oluyoruz. Etkinliği gerçekleştiren öğrencilerimizi ve öğretmenimizi, hem bu panelin bilimsel formasyonunda gösterdikleri başarıdan ötürü hem de yüksek vefa duygularından ötürü kutluyorum.’ diyen İlmak, panel sonrasında görevli öğretmen ve öğrencilere teşekkür belgesi sundu.
PANELDEKİ KONUŞMALAR
KARDELEN ÖZDEŞ (Moderatör):
’Saygıdeğer konuklar; panel, bildiğimiz üzere belli bir konuyu alt başlıklar halinde sunmak esasına dayanır. Böylelikle bir ana tema, çok boyutlu biçimde irdelenmiş olur. Biz, bugün yokluktan doğan güneşimizi, Ata’mızı altı alt başlık içeriğiyle anımsayacağız ve sizlere sunacağız’’
RİCHARD CAN ANAR (1.Konuşma / Konu: Günümüz Türk gençliğinin Atatürk algısı):
’Atatürk, sosyal hayatta geleneksel kavramlar yerine modern kavramların ön plana çıkarılması sağlanmıştır. Cumhuriyet’i kurduğundaysa hiçbir ırkın bir diğerlerine etnik üstünlüğüne dayanmayan, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan herkesi eşit vatandaş olarak kabul eden, vatandaşların en temel haklarını savunan, anti-emperyalist bir yapıya sahip ve bütün ulusların bağımsızlık haklarına saygılı bir yönetim yapısı oluşturulmuştur’ Atatürk’ün bizim algımıza etkiyen en temel niteliği bu ileri görüşlülüğüdür’’
MELİKE GÜL AYDIN (2.Konuşma / Konu: Atatürk’ün dil anlayışı):
’Dil devrimi harf devrimi ile bir arada görülmeli ve biri, diğerinin tamamlayıcısı olduğu bilinmelidir. Ulusal dil bu şekilde yaratılır. Atatürk'ün, bu devrimi ile ne kadar büyük bir iş başarmış olduğunu giderek daha iyi anlayabiliyoruz. Dil devriminin içinde yalnızca harf sorununun çözümlenmesi ile yetinilmemiş, aynı zamanda terminoloji dediğimiz, bilim adamları tarafından konulmuş, insanlığın müşterek malı olan uygarlığın her bir uzmanlık ve bu uzmanlıkların belli bölümlerinin anlatımında kullanılan sözcükler ve deyimlerde de devrim yapılmıştır’’
SEZGİN TALŞIK (3.Konuşma / Konu: Dünyadaki çağdaş gelişmeler karşısında Atatürk ilkelerinin yeniden değer kazanması):
’Türk inkılâbını ve onun temeli olan Atatürk ilkelerini ancak gençlik yaşatabilir. Bu nedenle Ata, Nutuk’u bitirirken, ’Gençliğe Hitabe’sinde, gerçekleştirilen yenilikleri ve kurulan devleti gençliğe emanet ettiğini belirtmişti. Yine O, Nutuk adlı eserinin altyapı çalışmalarını bitirdiği akşam arkadaşlarına: ’Tarihi yaşadığımız gibi yazdık, fakat geleceği cumhuriyete inananlara, koruyanlara ve yaşatanlara emanet etmek lazımdır.’ demiştir. Bizim amacımız, Atatürk ilkelerini her daim savunan bir gençlik olmaktır. Unutmayınız ki Atatürk ilke ve inkılâpları, bir bütün olarak ilerleme, çağdaşlaşma ve yenileşmedir’’
KAMİL KAYHAN TAÇ (4.Konuşma / Konu: İçimizden biri: Atatürk’):
’Hepimizin bildiği gibi Mustafa Kemal ATATÜRK dünya döneminin liderleri içerisinden doğduğu 20.yüzyılı aşarak 21. yüzyıla geçebilen tek liderdir. Bununla beraber, bizden çok da farkı yoktur Ata’mızın’ Tabi ki O, çok zeki, mükemmel bir komutan; ama kendisi de sürekli halktan birisi olmaya çabalamıştır. Bunu başarmış olacak ki biz onu içimizden birisi olarak görmekten onur duyuyoruz. O, çocukların ve bizim kahramanımız belki; ama Atatürk içimizden biri’’
BEGÜM AYDOĞAN (5.Konuşma / Konu: : Atatürkçü olmak’):
’Atatürkçülük durmaksızın, ’Atatürk, Atatürk!’ demek, slogan atmak değildir. ’Ben Atatürkçüyüm!’ diye söylevler çekmek de değildir Atatürkçülük... Her şeyi yerli yerine koymalı, gerçek anlamını vermeli... Ne demişti Atatürk? "Beni görmek demek, behemehal yüzümü görmek demek değildir. Benim fikirlerimi, benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kâfidir." Dolayısıyla Atatürk'ün düşüncelerini uygulamak, benimsemek, bilim yolunda ilerlemek, uygarlığın gerektirdiği işleri başarmaktır esas olan’’
SALİH OMURTAY (6.Konuşma / Konu Atatürkçü gençliğin ödevleri):
’Atatürk yaşadığı her süreçte yapılması gerekeni yapmıştır. Bizlerin yaşındayken ise hep okumuştur. Bu yüzden sizlere Atatürk dönemini daha iyi kavrayabilmeniz açısından Sayın Turgut Özakman’ın ’Diriliş, Şu Çılgın Türkler ve Cumhuriyet’ kitaplarını öneririm. Ülkemiz yani vatanımız ve halkımız için yapacağınız çalışmalarda öncü olacaktır’ Bakınız; 2002 yılından bu yana bölücü terör örgütüyle yapılan çatışmalarda verdiğimiz şehit sayısı 1188. Bugün bu durumu bütün çıplaklığıyla görüyoruz. Sizler de lütfen görün. Başta şehitler olmak üzere ailenize, öğretmenlerinize ve arkadaşlarınıza, ülkemizin birlik ve bütünlüğüne asla ihanet etmeyin. Sonuç olarak Atatürkçülük bağlamında ilk ve en önemli hedefimiz okumak olmalıdır’’
[COLOR="navy"]07.03.2012 Çarşamba
Kaynak: haberalanya.com
Benim Siyasetim İnsan Sevgisidir.
Pir Zöhre Ana
Alevi Türküleri - Alevi Haber -Alevi Köyleri - Alevi Ünlüler
Pir Zöhre Ana
Alevi Türküleri - Alevi Haber -Alevi Köyleri - Alevi Ünlüler