You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

alevilik kimlere kaldı?

alevilik kimlere kaldı?

Posting Freak
alevilik kimlere kaldı?
islam üstündür sitesinden alınan bazı soru ve site yöneticilerinin verdiği cevaplar:

"HZ. HASAN HILAFETI DEVREDERKEN ALLAH'A ISYAN ETMIS OLMADI MI...? [FONT=Arial TUR]
[FONT=Arial TUR]Cevap : Hz Hasan'In hilafeti Muaviye'ye devretmesi olayI tamamen Hz Hasan'In Ümmetin baŞIna gelebileceklerden korkmasI nedeniyle gerÇekleŞmiŞtir.ÇÜnkÜ SIffIn savaŞInda zuhur-u havaric denilen olay yaŞanmIŞ,peygamber ashabInIn aklarIndan Ammar bin Yasir Şehid edilmiŞ,Şam ve Kufe halkI arasIndaki iplerin kopmasIna ise ramak kalmIŞtI.Hz Hasan bunun Üzerine elindeki birlikleri kullanarak ipleri koparmak yerine,savaŞ yapmadan Muaviye'nin karŞIsIna geÇmiŞ,istediĞi hilafet makamInI elde etmesini ancak o ÖlÜnce yerine kÜÇÜk kardeŞi Hz HÜseyin'in geÇmesini talep etmiŞ,Muaviye de bunu kabul etmiŞ ve anlaŞma imzalanmIŞtIr.EĞer Muaviye verdiĞi sÖzÜ tutup baŞa Yezid'i deĞil Hz HÜseyin'i geÇirseydi,yani Hz Hasan'In kurduĞu plan bozulmasaydI ipler belki hiÇ kopmayacak ve Kerbela olayI ile neticesinde gelen onbinlerce insanIn Şehit edilmesine neden olan gerginlikler olmayacaktI.Bu olayda Hz Hasan ile yaptIĞI anlaŞmayI bozarak Allah'a huruÇ eden Muaviyedir.
CANIM KARDESIM...ALLAH BIR SOYU IMAMET ILE GOREVLENDIRMISKEN - SII GORUS YANI- HZ HASAN KIM OLUYOR KI BU ILAHI GOREVI BIR SURELIGINE MUAVIYEYE VERIYOR...NASIL HASAN " TALEP EDER"...NEYI VERIYOR...ILAHI EMIR- OLSA IDI - SEN EY MUAVIYE...ALLAHA MI KARSI GELIYORSUN ..DEMESI GEREKMEZ MI IDI... YENI HARICILER ORTAYA CIKMASIN - Z. HAVARIC- DEDINIZ..OLAR TARIHTE BITTI AMA HZ HASAN IN BU EYLEMI BAKIN ISLAM ALEMINI NE NOKTAYA GETIRTTI...- NEDEN BOYLE ANLASMA YAPTI, TIPKI HZ ALI NIN ANLASMA YAPMASI GIBI ...CUNKU AYET , ILAHI IMAMET GOREVI YOK ORTADA...OLSA IDI ALLAHIN ASLANI MI BUNU ANLASMA SEVIYESINE INDIRECEKTI...!HEM SONRA KABUL ETTI DE SONUC NE OLDU...MUAVIYE MI BOZDU ILAHI CIZGININ SEYRINI ...BENCE COK AGIR ITHAM BUNLAR...SONU NERELERE UZANIYOR...
[FONT=Arial TUR] HAKEM OLAYINI KABUL ETMESI HZ. ALI'NIN ALLAH'IN AYETINI ARKA PLANA ITMESI ANLAMINA GELMEZ MI...?BU HAREKETI IMAMETI INKAR OLMAZ MI...?
[FONT=Arial TUR]Cevap : EĞer bahsettiĞiniz ayet "LA HÜkme illA Lillallah" (Allahtan baŞka hÜkÜm veren yoktur) ise bakIn bunu aÇIklamak iÇin ilk Önce Hakem olayInIn nasIl gerÇekleŞtiĞine bakmalIyIz.BeŞ mIzraĞIn ucuna beŞer Kur'an baĞlanIr.Muaviye ordusu baĞIrIr "Ey IraklIlar,Allah'In kitabI sizinle bizim aramIzda hakem olsun".Amr ibnul As'In dÜzenlediĞi bu oyunu ilk yutan Hz Ali'nin ordusunun en Ön safInda savaŞan Kur'an ezberleyicileridir(kurra).Bunun Üzerine ordu Hz Ali'ye savaŞmayacaklarInI sÖyler.Hz Ali :Siz iŞinize devam edin.Muaviye,Amr ibn Ebi Muayt ve Dahhak,ehl-i Kur'an deĞillerdir.Ben onlarIn ahvalini sizden ve Allah kitabInIn hÜkÜmlerini hepinizden iyi bilirim.Ordu : Allah'In kitabIna davet olunduĞumuzda icabetten baŞka bir Şey yapamayIz
[FONT=Arial TUR]Hz Ali : Ben de onlar ile Allah'In kitabIna itaat etsinler diye cenk ediyorum.Zira onlar,Allah'In emrine asi oldular.Ordu : Ya Ali,Allah'In kitabIna uy.Yoksa seni dÜŞmanlarImIza teslim ederiz.Yahut Osman'a yaptIklarImIzI sana da yaparIz.Ordunun bÖyle iĞrenÇ bir teklif yapmasInI,Cevdet paŞa ŞÖyle yorumlamaktadIr : "Bu muhaliflerin ÇoĞu gÜruh-I kurra idi ki , ekseriya tilavet ve ibadetle meŞgul olurlardI ve Arap olduklarI iÇin Kur'an'In manalarInI bilirlerdi.Lakin bir adam Kur'an-I Kerim'e tahtellafz mana vermekle Alim ve fakih olamaz ve Kur'an-I Kerim'den Şer'İ hÜkÜmler ÇIkaramaz.BugÜn gÜruh-I kurra dahi fakih olmadIklarIndan hÜkÜmlerin hakikatine vAkIf olmayIp varta-I taassuba dÜŞmÜŞlerdi.Hatta bu gÜruh-I kurra,Hz Osman'In taraftarlarIna dinsiz ve mezhepsiz nazariyle bakIp Alevilikte aŞIrI gitmiŞken Şimdi de Hz Ali'ye muhalefet ettiler ve piŞmiŞ aŞa su kattIlar.FukahayI hafIzlardan ve kurradan ayIrt edemeyen avam-I nas olanlarIn hallerine aldanarak yanlIŞ yola gittiler.IŞte bu yÜzden ÇoĞunluk mÜtarekeyi kabul etti."Hz Ali,ordusunun savaŞmamasI nedeniyle Muaviye ile gÖrÜŞtÜ,ve hakemlerin tartIŞmasIna razI oldu(olmak zorunda kaldI).Amcazadesi AbbasoĞlu Abdullah'In hakem olmasInI ordusuna sÖylediĞinde ordusu onun objektif olamayacaĞInI iddia ederek Ebu Musa'da karar kIldI.Ebu Musa'yI Hz Ali ŞÖyle anlatmaktadIr:"Ben Ebu Musa'yI uygun bulmuyorum.Zira benden ayrIldI ve halkIn yardImIna mAni oldu.Sonra kaÇtI.BirkaÇ ay sonra onu temin ettim.Onun seÇilmesi mÜnasip deĞildir."Ancak ordusunun IsrarI Üzerine Hz Ali'nin hakemi Ebu Musa olur.Ebu Musa yaŞlI,siyasetten anlamayan bir adamdIr.Hakemlerin tartIŞmalarInda Kur'an ve hadis kullanIlmaz.Amr ibnul As kurnaz olduĞundan Ebu Musa'yI kandIrIr.AnlaŞmalarIna gÖre ikisi de ard arda halkIn karŞIsIna ÇIkacak ve sIrayla hem Hz Ali'yi hem de Muaviye'yi hilafetten alacaklarInI sÖyleyeceklerdi.Gerisine ise halk bakacaktI.Ebu Musa ÇIkar : "Ali'yi hal' ediyorum"Hemen ardIndan Amr ÇIkar : " Onu duydunuz,Ali'yi hal' etti.Ben de onun gibi Ali'yi hal' ettim ve Muaviye'yi makamInda sabit kIldIm"Yani aslInda ne Hz Ali bu hakem olayIndan razIydI,ne Hz Ali'nin istediĞi hakem gÖnderildi.Üstelik Kur'an Üzerine tartIŞIlmadI,kafalarIna gÖre karara baĞlandI.BakIn bunu Nehrevan savaŞIndan Önce Hz Ali,haricilere nasIl anlatIyor:"Bilmiyor musunuz ki ben hakemlere,Allah'In kitabI ile amel etmeyi Şart koŞmuŞtum.DememiŞ miydim ki,ŞamlIlar'In bu istekleri bir hileden baŞka bir Şey deĞildir.Siz o zaman hakem deyip baŞka birŞeyi kulaklarInIz duymadIĞIndan ben de mecburen Kur'an-I Kerim'in dirilttiĞini diriltmek,ÖldÜrdÜĞÜnÜ ÖldÜrmek ŞartlarInI koŞarak iŞi onlara bIraktIm.Onlar ise kitap ve sÜnnete muhalefet ettiler ve keyiflerine gÖre hareket ettiler.Biz de onlarIn hÜkÜmlerini terk ettik ve attIk"Daha sonra Hz Ali haricilerden birini tartIŞmak iÇin ÇaĞIrIr.Gelen harici Nehrevandaki asi kalabalIĞInIn en bilgililerindendir.Ibn Kevva...Ibn Kevva : SÖylediklerinden haklIsIn,fakat hakeme mÜracaatI kabul etmekle biz bÜyÜk bir gÜnaha girdik ve bunun iÇin de tÖvbe ettik.Sen de Allah'a tÖvbe et,af dile sana dÖnelim.Hz Ali : Ben her gÜnahtan dolayI Allah'a tÖvbe ederim.Ben iki hakemi deĞil,sadece Ebu Musa'yI,o da sizlerin zoru ile tayin ettim.Amr'I Muaviye tayin etti.Ibn Kevva :Ebu Musa kAfirdi!Hz Ali : Ne zaman kAfir oldu? GÖnderildiĞi zaman mI ? HÜkÜm verdiĞi vakit mi ? Hangisi ? Ibn Kevva : HÜkÜm verdiĞi vakit.Hz Ali : Şu halde sen de tasdik ediyorsun ki,ben onu hÜkÜm vermek Üzere mÜslim yolladIm.Senin fikrince ben gÖnderdikten sonra kafir olmuŞ...Resul-i Ekrem eĞer bir MÜslÜmanI kAfirlere hak dine davet iÇin gÖndermiŞ olsaydI o adam da onlarI hak din yerine baŞka bir Şeye davet etseydi bundan ResulÜllah sorumlu olur muydu?Bu cevap Üzerine Ibn Kevva sessiz kalIr.500 harici olay yerini terkeder.DiĞerleri ise onun "ben her gÜnahtan dolayI Allah'a tÖvbe ederim" sÖzÜnÜ yanlIŞ yorumlayarak "gÜnah iŞlemiŞ ki tÖvbe ediyor,o bir kafir" diyerek Hz Ali'ye saldIrIrlar.Ama burda asIl olan Hz Ali'nin hakem olayIna zorlandIĞI ve tayin etmek zorunda bIrakIldIĞI hakemin,Hz Ali'nin IsrarIna raĞmen Kur'an'a gÖre hÜkÜm vermediĞidir.Hz Ali Üzerine dÜŞeni yapmIŞtIr.Ayeti terkeden Hz Ali deĞil Muaviye'dir.
[FONT=Arial TUR] CANIM KARDESIM...SUNNILERDEN HIC KIMSE " HZ ALI HAKSIZDIR " DEMIYOR KI..MUAVIYE VEYA HARICILERI HAKLI BULAN SUNNI YOK KI...BIZ ALLAH IN KENDINE VERDIGI ILAHI GOREVI ZOR GORUNCE - KI SIZ DE AYNI KELIMLERI KULLANDINIZ!!!- TERKETMESI HZ ALI YE HAKARET OLMAZ MI...BU ASLINDA BOYLE ILAHI BIR GOREVIN ALI VE SOYUNA -CUNKU SOYU DA YANI HZ . HASAN DA AYNISINI YAPTI ,ANLASMA YAPTI - VERILMEDIGINI GOSTERMEZ MI...TABII HZ ALI ZORUNDA KALIR...TÜM NORMAL INSANLAR GIBI...AMA ALLAH " EHLI BEYT " SOYUNU -SII YORUMLA DILLENDIRISEK- TEMIZ YAPMIS ISE BU YANLISLAR NE DİYE SORULMAZ MI...ALLAH YUKARIDAKI AYTTE HZ RESULE " GOREVINI YAPMAZSAN..." DIYE UYARIDA BULUNUYOR...AYNI IHTAR - ILAHI GOREVLE YUKLU ISE - ONUN IICNDE GECERLI DEGIL MI O ZAMAN...!!!
TEKRAR YAZIYORUM...NORMAL INSANI BIR HAREKET YAPMISTIR HZ ALI VE TUM SUNNILERCE DE DESTEKLENIR, HAKLILIGI KABUL GORUR! .O BIZIM ONDERIMIZ, BUYUGUMUZ, CIHAT ABIDEMIZDIR...RABBIM SEFAATINE NAIL EYLESIN .AMIN!
K. SITTE'DEN DELIL GETIRILEREK SII DESTEKLI SONUCLARA VARILMAMASI GEREKIR [FONT=Times New Roman TUR]. BIZZAT O ESERLERI DERLEYENLER SONUCTA SUNNI
Diyorsunuz.Bu sÖzÜnÜzÜ "KÜtÜb-i Sitte hak deĞil,SÜnniler tarafIndan yazIlmIŞ,o halde peygamber hadisleri sÜnni dÜŞÜnceye gÖre deĞiŞmeye uĞramIŞtIr" olarak algIlayabiliriz.Bizim KÜtÜb-i Sitte'den hadisleri gÖstermemizin nedeni sizin o kitabI sahih bulmanIz.Sahih-i Buhari deĞil miydi sizin iÇin "Kur'an dan sonra en sahih kitap" olan? Şimdi de o kitaplar bizim dÜŞÜncemize gÖre hazIrlandI kendi dÜŞÜncelerinizin yanlIsI fikirler ÇIkartmanIz mantIk dIŞI demeye getiriyorsunuz.Biz,isterseniz kendi kitaplarImIzdan da hadis gÖsterebiliriz ki bu durumda tartIŞma tartIŞma olmaktan ÇIkar.
KARDESIM ..ILK CUMLENIZ COK KONU DISI VE ALAKASIZ...GECIYORUM..GELELIM ASIL KONUYA : BI DAHA AYNI SEYI SOYLIYECEGIM! K . SITTEDE YAZAN HADISLER - TABII ZAYIF, MEVZU DA VAR ICLERINDE AMA O AYRI BIR KONU VE SONUCTA- BIZIM ICIN O KURANDAN SONRAKI EN ONEMLI IKINCI KAYNAK TABII KI ..AMA USUL OLARAK YANLIS BIR METOD SECIYORSUNUZ DIYORUM..EGER BU SUNNI KAYNAKLAR SIIZN ICIN DEGERLI ISE SII YORUMA AYKIRI OLANLARI DA KABUL ETMENIZ GEREKLI DIYORUZ..SADECE SII YORUMU DESTEKLEYENLERI ALIRSANIZ TABII " SUNNI KAYNAKLAR DA SIILERI DESTEKLIYOR " SONUCUNA VARIRSINIZ..AMA YA TUMUNU ELE ALIP BI DE O GOZLE OLAYLARI DEGERLENDIRIRSENIZ,... NE OLUR...ISTE NIZ DE O OLANI VURGULUYORUZ...MADEM SUNNI KAYNAKLARI KABUL EDIYORSUNUZ HADI "TAMAMINI KABUL EDIN " SUNNI OLUN DESEK IS DAHA KARISMAZ MI...SUNNI KAYNAKLAR TUMDEN DEGERLENDIRILDIGINDE SII YORUMU KABUL GORMUYOR..OLAY VE KASTIMIZ BU...!

EL KAFI,cilt 1 sayfa 270 , Usul Kafi, Sayfa No. 420, Kuran Mecid--Makbul Huseyn Dehlevi, Sayfa No. 134,Cila-ul-Uyun, Sayfa. 63,Vesail’Ü
Ş Şia TakIyye der Islam s60,Usulu Kafi s419, MIFTAH-UL KUR'AN :197,EL KAFI :212, ..gibi eserlerde geÇen, Velayet, TAKIYYE,KURAN... ILE ILGILI CÜmleler ...! ÇOK TEHLIKELI...BIRLIĞE ENGEL OLACAK CÜMLELER...YENIDEN YORUMLANMALI...!
Öncelikle bu sÖzÜnÜzÜn evvelinde Ayetullah Humeyni iÇin kullandIĞInIz "Allah Rahmet eylesin" iÇin teŞekkÜr ederiz.Birbirimize bÖyle saygI duyarak birleŞiriz ancak.
BURADA KARDESIMIZ KONUYU DAGITAN BIR ORNEK VERMIS..OLAYI DAGITMAMAK ICIN- SII SUNNI OLAYI ILE HIC ILGISI OLMADIGI ICIN ONU ALMIYORUZ VE KONUMUZA DONUYORUZ !-
farklI bir Şekilde yorumlamak belki evet ama kitaplarImIzIn bir virgÜlÜnÜ bile deĞiŞtirmeye hakkImIz yoktur.
Bunun yanIsIra Sahih-i Buharî cilt 2 sayfa 120 e l-Lehv-u bi’l- Hirab [FONT=Arial TUR] ba'bI , Sahih-i MÜslim cilt 1 er- Ruhsat-u fi’l- La’b-i Ellezi La Ma’siyete fi Eyyam’il- Iyd [FONT=Arial TUR] ba'bI, Sahih-i Buhari Men IĞtesele Uryanen [FONT=Arial TUR] ba'bI , Sahih-i MÜslim Fezail-u Musa ba'bI , MÜsned-i Ahmed ibn Hanbel'in 2. cÜz'Ü , Sahih-i Buhari cilt 1 Men Ehabb’ed- Defne fi’l Arz’il- Mukaddeset-i min [FONT=Arial TUR] ba'bI ve cilt 2 "Vefat-u Musa" ba'bI,bunlarda aynen dediĞiniz gibi " BIRLIĞE ENGEL OLACAK CÜMLELER " bulunmaktadIr.Yeniden yorumlanmalI.Bunun yanI sIra sizin alimlerinizden yazdIĞI kitaplardan bazIlarInda ( Ibn-i Temiyye'nin Minhac’us- SÜnne [FONT=Arial TUR] , Şehristani'nin Milel ve Nihal , Ebu Muhammed Ali bin Ahmed bin Said bin Hazm el-EndÜlÜsi [FONT=Arial TUR]'nin el-Fasl-u fi’l- Milel-i ve’n- Niha [FONT=Arial TUR]l , Ibn-i Abdurabbih'in Ikd’ul- Ferid [FONT=Arial TUR]) geÇen "Şiiler Ümmetin Yahudileridir" , "Şiiler dokuz kadInla evlenmeyi caiz bilir" , "Onlar Hacc etmezler" "Birlikte namaz kIlmazlar" gibi ifadeler de biz Şiilere aÇIklanmalIdIr.
O ZAMANIN SARTLARI ICINDE O SOZLER SOYLENMIS...AMA SIZE AYNEN KATILIYORUM..BUNLAR DEGISMEZ..PEKI NE YAPMALI...YENIDEN YORUMLANMALI...ISTE BURADA HEMFIKIRIZ...!- IMAMI HUMEYNI YE TABII RAHMET OKUYACAGIZ...YUZBINLERI ICKI, KUMAR...DAN ALIP KURANIN BIR YORUMU UZERINE YOLA KOYDU ...SII YORUMDA OLSA, HIC OLMAMASINDAN IYIDIR TABII KI ...SII KARDESLEIRIMIZIN DE BASTA HZ OMER, HZ AISE..ICINDE AYNI DUYGULARI PAYLASMALARI BIRLIGE COK BUYUK KATKI SAGLAYACAKTIR!
Hz resul "ben kimin mevlasI isem Ali’de onun mevlasIdIr." demIstIr ama bunu hilafet anlamInda nasIl anlayabIlIrIz kI...Hz. resul bIr cok kIsIyI ovmustur..o zaman IsIn IcInden cIkIlmaz kI ...Eger boyle bIr anlam olsa IdI sakIfe ve daha sonrakI sIyasI toplantIlarda bu durum neden soz konusu edILmedI...!? [FONT=Arial TUR] Cevap : " Hz. Ali (a.s) [FONT=Arial TUR] Kufe'de halkIn karŞIsIna ÇIkarak ŞÖyle buyurmuŞtur: Allah aŞkIna, kim Gadir-i Hum’da benim hakkImda bir Şey duymuŞsa kalksIn ve tanIklIkta bulunsun.Orada bulunan on ikisi Bedir ashabIndan olan tam otuz sahabe ayaĞa kalkarak ŞÖyle tanIklIkta bulundular: Peygamber-i Ekrem (s.a.a) gÖzÜmÜzÜn ÖnÜnde Ali’nin elinden tutarak halka ŞÖyle buyurdu: Benim mÜminlere nefislerinden daha evla olduĞumu biliyor musunuz?Oradakiler; Evet deyince de Peygamber-i Ekrem (s.a.a) ŞÖyle buyurdular: Ben kimin mevlasIysam, bu Ali de onun mevlasIdIr... [FONT=Arial TUR]" O cemiyetten ÜÇ kiŞi tanIklIk etmekten kaÇIndI, bunlardan biri de yaŞlandIĞIm iÇin unuttumâ€Â diyen Enes bin Malik’ti. Hz. Ali (a.s) da bunun Üzerine onlara, Özellikle de Enes’e beddua ederek ŞÖyle buyurdu: EĞer yalan sÖylÜyorsan, Allah-u Teala seni abraŞ hastalIĞIna duÇar kIlsIn ki sarIĞInla da Örtemeyesin.Enes daha yerinden kalkmadan abraŞ hastalIĞIna yakalandI. BazI rivayetlerde ise kÖr ve abraŞ olduĞu kaydedilmiŞtir. [FONT=Arial TUR]Bu konuŞma,farklI Şekillerde bÜyÜk sÜnni alimlerinin ve tarihÇilerinin bir kIsmInIn kitaplarInda ve Nehc'ul BelaĞa'da bulunmaktadIr. [FONT=Arial TUR](MÜsned-i Hanbel cilt 4 sayfa 370 , yine MÜsned-i Hanbel cilt 1 sayfa 119 , Cezri usd'ul- Gabe cilt 5 sayfa 205,276 ve cilt 3 sayfa 307 , Maarif sayfa 194 , Kifayet'ut Talib , Nehc'ul BelaĞa cilt 1 sayfa 362 , Hilyet'ul- Evliya cilt 5 sayfa 26 , Zehair'ul- Ukba sayfa 67) [FONT=Arial TUR] Hz Ali Sakife'de bu hadisi Öne sÜrmemiŞ olabilir,ancak Sakife'de bir Çok hadisi,Ehl-i Beyt'in hilafete hak olduĞunu gÖstermek iÇin ileri sÜrmÜŞtÜr.Hz Hasan da Sakife olayI ile ilgili bir mektubunda Sakaleyn hadisini iŞaret etmiŞtir [FONT=Arial TUR]( Ibn-i Ebi'l Hadid c.4, s.9 ve KeŞf-ul Gumme ve aynI iÇerikli bir diĞer mektup da: Makatil'ut Talibin s.37 ve Şerh-i Ibn-i Ebi'l Hadid c.4 s.12'de geÇer. [FONT=Arial TUR])
KARDESIM...BU SOZ SOYLENMIS OLABILIR TABII AMA OLAYI IMAMETE DAYANAK ETMEK IMKANSIZ...UZERINDE DURDUGUMUZ KONU BU...! HZ ALI'NIN TORUNLARINDAN HASAN B. EL HASAN B ALI B EBU TALIB [FONT=Arial TUR] IN BIZI DESTEKLEYEN SOZUNU AKTARMISTIK ZATEN DAHA ONCE...!
[FONT=Arial TUR] HATTA OGULLARINI BILE ONU KORUMAK UZERE GONDERMEDI MI ...!? HZ ALI'NIN SAGLIGINDA HILAFETIN NAS VE TAYINLE ONU HAKKI OLDUGUNA DAIR BIR GRUBUN VARLIGINDAN ASLA SOZ EDILMEMEKTEDIR...CUNKU BIZZAT HZ ALI'NIN IFADESI ILE HZ EBU BEKIR OMER VE OSMAN' A BEYAT EDENLER ONA'DA BEYAT ETMISLERDIR ! SIFFINDAN SONRA HAKEM OLAYINI KABUL ETMESI BU KONUDA AYET VE NAS OLMADIGININ DELILIDIR...!HZ ALI OLUM DOSEGINDE IKEN " HASAN'A BEYAT EDELIM MI " SORUSUNA " SIZ BILIRSINIZ" DEMESI VE HASAN'INDA HILAFETI MUAVIYEYE DEVRETMESI YINE BU KONUDA NAS OLMADIGININ DELILIDIR! VARSA O ZAMAN - HASA - EHLI BEYT HAINDIR ! ...HASA SUMME HASA ...ESTEGFIRULLAH.
[FONT=Arial TUR]Hz Ali,Osman'In yardImIna koŞmuŞtur bu Nehc'ul BelaĞa'da da belirtilmektedir.Zaten biz Hz Ali Osman'I ÖldÜrdÜ diye birŞey iddia etmiyoruz.Ama bu,Hz Ali'nin Osman'I Çok sevdiĞine delalet deĞildir.OlmadIĞInI iddia ettiĞiniz grup Hz Hasan,Hz HÜseyin,Hz FatIma,Ammar bin Yasir,Selman Farisi,Ebuzer,Sa'd bin Ubade,Huzayme,Huzeyfe-i Nehai,Ebu Eyyub el Ensarî(EyÜb Sultan) ve Mikdad'dan oluŞmaktadIr.
KARDESLER BILE BAZEN GECINEMEZ AMA OGULLARINI KORUMASI ICIN GONDERMESI DUSMAN OLMADIGININ DA ALAMETI...GRUP DEDIGINIZ KISILER SII KAYNAKLI RIVAYETLERDEN ORTAYA CIKAN SIILERIN SINIRLI SAYIDA SAYGI DUYDUGU SAHABILERDENDIR...AMA O DA SIIS KAYNAKLA ELDE EDILEN BIR GRUP.. AMA BAKINIZ ALTINI CIZIYORUZ : " SUNNIYIZ AMA HILAFET KONUSUNDA HAKLI OLAN HZ ALI IDI !!!" TUM SUNNILERIN ORTK GORUSUDUR BU !!!"
[COLOR=#8b0000][FONT=Arial TUR]
[COLOR=#8b0000][FONT=Arial TUR]
[COLOR=#8b0000][FONT=Arial TUR](alıntıdır.)
Söyle Zöhrem söyle sen söyle durma
Dervişin kalemi nurundan yaza
Kahi atar kahi yüzü kızara
Mustafa Kemal’in özü Allah’a




MUSTAFA KEMAL ATATÜRK




<Mustafa Kemal'in İzinden Gidiyor Olmamız Sizi Rahatsız Mı ediyor ? Daha Çok Rahatsız Olacaksınız!..>.
Posting Freak
alevilik kimlere kaldı?
Hazel canın alıntı yaptığı yazıda, yüzyıllarca devam eden ve düşmanlık ve nefreti körüklemekten başka bir işe yaramayan boş tartışmalar halen sürüp gidiyor.
Çünkü İslam tarihi diye uydurulmuş hikayeler okuyanlar hiç bir zaman anlaşamazlar.
Anlaşmaları önemli mi?
Evet.
O kadar önemli ki bu ayrılıklar bir devletin işgaline bir ulusun bölünmesine bile neden olabilir?
Ulus olamamış Irak halkının Kürt- Şii- Sünni şeklinde bölünmesi, ABD'nin bu çelişkiden yararlanarak milleti birbirine düşman etmesi bu yüzdendir.
Yalanlar ve iftiralar üzerine kurulmuş bir İslam tarihi yüzünden müslümanlar bu haldedir. İşte bu kadar önemlidir bu anlaşmazlık.
Daha acısı yüzyıllardır bunun çözümünü sunan pirler asılıp kesilmiştir.
Düşmanlık ve çelişkilere körü körüne itaat, insanlara bunu her defasında yaptırmıştır.
Okuduğumuz kitapları yerine koyalım, soy- sop, klan, aşiret taasuplarını bırakalım kitaplarda yazan her masalı gerçek kabul etmeyelim.
Bize bir fırsat daha sunan Zöhre Ana'ya bu defa kulak verelim.
Onun yazdığı kitapları da okuyalım, tanımıyorsak gidip tanıyalım, varsa çelişkilerimizi soralım. Körü körüne sırtımızı dönmeyelim.
Gerçeği arayanlar, doğrudan yana olanlar, insanlık, hak- hukuk ideallerine değer verenler gerçek kaynak olan Zöhre Ana'yı dinlemek tanımak zorundadır.
Bu sorumluluk aydın, yurtsever, Atatürkçü ve ilk önce Aleviyim diyen herkesin omuzlarındadır.

"İlim Çin'de de olsa gidip alınız."- Hz. Ali.

"İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır."- Hacı Bektaşi Veli.

"Hayatta en hakiki mürşit ilimdir." -Atatürk.


Söz bir, söyleyen bir.
Posting Freak
alevilik kimlere kaldı?
Adem oğlunun günahi bitmez.


sevgili dogan abım, Ben de aynı düşüncedeyim, sıze ve diyer kardeşlerıme katılıyorum.
Bügünki okudugumuz tarıh kitapları 1500 yıl önce yazılmadı. Ve sonradan bildigimiz gibi yazılan kitaplardır. 1500 yıl önce ne vardı, bazıt bir şekilde anlatmak istersek, şöyle bir gerçek ortaya çikiyor. Bu gün Şahi Merdan
Pirim Zöhre anama nasıl İftıra,yalancılık, sehtahkarlık, uydurma, kötük ve daha bır sürü akla hayele gelmeyen sözler söylenılıyorsa, 1500 yıl öncede
Aynısıydı hıç deyışmedi. O zamanda da bu sözlerle başladılar, sonradan söyledıklerını
Tarih kitabı haline getırıp fesatlıgı dünyaya yaydılar.

Ehlibeytle, şimdi ZÖHRE ANAM la arasında bır fark yokdur. Dün Ehlibeyt bu gün
pirime aynısı Yapılmakdadır,yapanların başinda Alevi toplumu gelıyor malesef
üzülmek elde deyıl ama gerçek.
ON İKİ  İMAMLAR
*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
  1. İmam ALİ
  2. İmam CAFER
  3. İmam ZEYNEL
  4. İmam BAKIR
  5. İmam RIZA
  6. İmam CAFERİ SADIK
  7. İmam HASAN
  8. İmam TAĞI NAĞI
  9. İmam MEHDİYE HÜDA
10. İmam HÜSEYİN,İ DEŞTİ KERBELA
11. İmam CAFER -İ ZÖHRE YE HİBA
12. KIRKLAR DERGAHA


*** *** *** *** **** *** *** *** **** ***
Son Düzenleme: 22/11/2008, 18:10, Düzenleyen: Y O L C U.

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.