You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Alevilerin Ahlaki Değerleri Düşüktür...

Alevilerin Ahlaki Değerleri Düşüktür...

Posting Freak
Alevilerin Ahlaki Değerleri Düşüktür...
Radikal gazetesi yazarı Funda Özkan'ın köşesine taşıdığı ve çok şey çıkarmamız gereken çarpıcı bir araştırma...



[Resim: 2.gif]Bu gençleri bu kadar düşman yapanlar utansın


ALEVİ: Türküden başka bir şey bilmezler, Alevi olmayanlara kapalıdırlar, esmer ve kıllıdırlar, hizipçi, ahlaki değerleri düşük.

Bahçeşehir Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Yılmaz Esmer‘in öncülüğünde yapılan ‘Radikalizm ve Aşırıcılık’ araştırmasında çıkan sonuçlardan bence en korkutucu olanı ‘farklılıklara en hoşgörüsüz kesimin 15 ile 18 yaş grubu’ olması.

Herkese ve herşeye düşman bir gençlikle karşı karşıyayız.

Bunun bir teyidi daha:

Toplum Gönüllüleri ‘Yaşayan Kütüphane’ adıyla proje yürütüyor. Birazdan anlatacağım bu proje öncesinde gençlere ‘önyargı araştırması’ yapılıyor. Bakın gençler, farklı kesimler için ne korkutucu tanımlamalar yapıyor:

YAHUDİ: Zengin, tüccar, dolandırıcı, para düşkünü, cimri.

ERMENİ: Hristiyan, TC düşmanı, zengin, misyoner.

YUNAN: Türk düşmanı, yalaka Avrupalı, taklitçi, Kahpe Bizans.

ALEVİ: Türküden başka bir şey bilmezler,
Alevi olmayanlara kapalıdırlar, esmer ve kıllıdırlar, hizipçi, ahlaki değerleri düşük.

KÜRT: Terörist, sahtekar, esmer, kaba, bölücü.

Nerede yapılmış bu araştırma?

Türkiye çapındaki 30 civarı üniversitede.

Hani deniyor ya, üniversite mezunları en hoşgörülü grubu oluşturuken, eğitim seviyesi düştükçe hoşgörü oranı azalıyor.

Üniversiteli çocuklar, Yahudi, Ermeni, Yunan,
Alevi , Kürt için yukarıda okuduklarınızı düşünüyorsa, eğitimsizler için varın siz yorum yapın.

Şu ‘hoşgörü’ kelimesinin bile ne kadar rahatsız edici olduğunu bu köşeden size Yahudi cemaatinin dini lideri Hahambaşı İshak Haleva‘dan aktarmıştım. “Hoşgörü lafı hoşuma gitmiyor. Anlamını biliyorsunuz, değil mi?” diyordu.

‘Olabildiği kadar hoş görme, müsamaha, müsaade edilen hata derecesi, tolerans.’

Hahambaşı İshak Haleva devam ediyor:

“Tolerans ne demek?

Tahammül etmek. Ben başkasına niye tahammül edeceğim ya da başkaları bana niye tahammül edecek?”

Transseksüel kitapKürt ‘kitap’ şunları söylüyor:

“Sadece konuşmadık, bazen konuştuğumuzdan daha fazla dinledik ve anladık ki ötekinin tanımını yapmaya yeltenmektense, ötekiyle birlikteliğimizin derinleşmesine dair yoğunlaşmak gerekliymiş.”

Prof. Dr. Yılmaz Esmer‘in araştırmasında da ‘toplumun en istenmeyen kesimi eşcinseller’ çıkmıştı.

Yaşayan Kütüphane‘de de bir ‘kitap kurdu’, transsekssüel önyargısını şöyle anlatmış:

“Onları sürekli kavga çıkaran, sürekli cinsel ilişkiye giren birileri zanneden, onlarla konuşmayı bırak,göz göze gelmekten çekinen bir insan, orada hiç de beklediği gibi olmayan,
gayet cana yakın bir transseksüelle arkadaş olma aşamasında.”

20 bin TOG gönüllüsü

Önceki sabah biraraya geldiğimizde TOG yöneticileri gençlerdeki düşmanlığı ortaya çıkaran anketi anlatırken, tüylerimin diken diken olmuş vaziyette dinledim.

TOG’un kurucusu İbrahim Betil, her zamanki ‘iyimserliğiyle’, elinde cep telefonu “Bakın ama bizim gençler neler başardı” diye fotoğrafları göstermeye başladı: 40 üniversiteden 100 TOG’lu genç Hatay’da yüzlerine çizdikleri üç dinin simgeleriyle birlikte kol kola yürüyor.

‘Farklılıklarla bir arada yaşamak’ adı altında.

İbrahim Betil ve TOG’un Genel Müdürü Yusuf Güvenç, TOG’un kurulmasından bu yana

40 bin gence ulaşmış olmalarının mutluluğunu yaşıyor. Şu an 90 üniversitede 20 bin gönüllü gençleri var.

Bugüne kadar 40 bin genç farklılıklara saygılı olmayı öğrendi, öğreniyor. Yetmiyor elbette. Ötekiye dair düşmanlık besleyen dev genç ordusu karşısında 40 bin genç çölde vaha. Ancak TOG yöneticileri umutlu, daha çok gence ulaşmaya çalışıyor. Onlar iyimser olmalı ki, hedeflerine ulaşabilsinler. O yüzden TOG gibi sivil toplum kuruluşlarını daha çok desteklemek gerekiyor.

‘Tüm Yahudiler yalıda oturmuyor mu?’

Toplum Gönüllüleri’nin (TOG) önyargı araştırmasından sonraki hayata geçirdikleri ikinci aşama ‘Yaşayan Kütüphane’ projesi. Gerçek kütüphaneden farkı genç, kitap yerine önyargı duyduğu kesimin temsilcisiyle biraya geliyor, sohbet ediyor. ‘Kürt, Yahudi, Ermeni, Rum, travesti, lezbiyen, avukat, psikolog, ressam’ kitaplarından birini seçiyor.

‘Sizi tanımadığınız insanlarla, önyargılarınızla buluşmaya davet ediyor’ diyen Yaşayan Kütüphane ilk defa ‘Barışarock Festivali’nde hayata geçirilmişti. Daha sonra TOG’un Bilgi Üniversitesi ile ortak düzenlediği ‘Gepgenç Festivali’nde.

Bir sonraki Yaşayan Kütüphane, 2010 Avrupa’nun Kültür Başkeni İstanbul kapsamında olacak.

Dikkat etmişsinizdir, gençlerin önyargısı farklı din ve ırktakilerle sınırlı değil. Farklı meslekler için de ‘kötü’ konuşuyorlar.

Önyargı araştırmasında çıkan sonuçlar şu:

Gençlere göre,

AKADEMİSYEN: Halktan kopuk, entel, içe dönük, ikna edilmesi zor.

AVUKAT: Uyanık, yalancı, asabi, ezberci, duygusuz.

BANKACI: Sıkıcı, hayattan sıkılmış, zengin, asosyal, aşırı bakımlı.

MODACI: Ukala, eşcinsel, dünyadan ‘bi’ haber, süslü, kaprisli.

BARMEN: Serseri, tek gecelik ilişkileri olan, alkolik, para üstüne yatan, dertsiz.

PSİKİYATRİS-PSİKOLOG: Kendi söküğünü dikemeyen, ukala, havadan para kazanan, entel, deli.

RESSAM: Marjinal olmaya çalışır, aileleri zengin, gey ya da lezbiyen, halktan kopuk, salaş, deli.

Bu önyargılı gençlerden biri ‘Yahudi’ kitabını ‘okumak’ istemiş.

Genç öfkesinin nedenini söylemiş:

“Boğaz’daki tüm yalılarda Yahudiler oturuyor.”

‘Yahudi kitap’, “Ben Şişli’de oturuyorum” diye başlamış, söze.

“Elbette Boğaz’daki yalılarda oturan Yahudiler de vardır ama benim çevremde kimse yalıda yaşamıyor.”

Genç inanmamış, önce.

Yahudi kitap, Şişli’deki evine davet etmiş.

O arada şunu anlatmış:

“Türkiye’de senin düşündüğün kadar Yahudi yaşamıyor.”


Administrator
Alevilerin Ahlaki Değerleri Düşüktür...
Objektif bir araştırma diye kimseyi kandırmasınlar.

Soruların içeriğine bakıldığında, bu araştırma(?) Türkiyede yıllardır üzerinde çalışılan "etnik ayrıştırma"nın ne oranda başarıya ulaştığını tespit etmek için yapılmış görünüyor.

Türkiye Cumhuriyetinde bu tip cevapları verebilecek kesim bellidir: faşistler..

Özellikle Alevilerle ilgili kısımları kendilerine iade ediyorum.

Alevilere "Ahlaki değerler" konusunda dünyada herhangi bir toplumdan ders veremez, hele ki bir köpekten türediklerini iddia edenler asla....
Posting Freak
Alevilerin Ahlaki Değerleri Düşüktür...
-Alevi toplumu, insancidir
-Alevi toplumu, duygusaldir
-Alevi toplumu, ezilmislikten dolayi alcak gönüllüdür
-Alevi toplumu sevecendir,sevendir
-Alevi toplumu nerede yasarsa yasasin varligini ortaya koyandir.
-Alevi toplumu gecmisini unutmaz,ici yansada isyan etmez
-Alevi toplumu devletini ve Milletini sever.
-Alevi toplumu,söyletilere kapilipta sokaklara dökülmez.Aksine birlik ve beraberlige sadiktir.
-Alevi toplumu nereden geldigini ve nereye gidicegini bilir.
YESILDIR GÖKYÜZÜNDE GÖRDÜGÜN GÜNES
SICAKLIGI SENI,HAKIKATI BENI YAKAR...


"ZAMANA ZAMAN EVLIYASI"
Bir sıfatı Allah olan
Bir sıfatı Ali inan
Bir donu var Şahımerdan
Duyanlara Helal Olsun
Posting Freak
Alevilerin Ahlaki Değerleri Düşüktür...
haydarsultan yazdı:Radikal gazetesi yazarı Funda Özkan'ın köşesine taşıdığı ve çok şey çıkarmamız gereken çarpıcı bir araştırma...

[Resim: 2.gif]Bu gençleri bu kadar düşman yapanlar utansın

ALEVİ: Türküden başka bir şey bilmezler, Alevi olmayanlara kapalıdırlar, esmer ve kıllıdırlar, hizipçi, ahlaki değerleri düşük.

Bahçeşehir Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Yılmaz Esmer‘in öncülüğünde yapılan ‘Radikalizm ve Aşırıcılık’ araştırmasında çıkan sonuçlardan bence en korkutucu olanı ‘farklılıklara en hoşgörüsüz kesimin 15 ile 18 yaş grubu’ olması.

Herkese ve herşeye düşman bir gençlikle karşı karşıyayız.

Bunun bir teyidi daha:

Toplum Gönüllüleri ‘Yaşayan Kütüphane’ adıyla proje yürütüyor. Birazdan anlatacağım bu proje öncesinde gençlere ‘önyargı araştırması’ yapılıyor. Bakın gençler, farklı kesimler için ne korkutucu tanımlamalar yapıyor:

YAHUDİ: Zengin, tüccar, dolandırıcı, para düşkünü, cimri.

ERMENİ: Hristiyan, TC düşmanı, zengin, misyoner.

YUNAN: Türk düşmanı, yalaka Avrupalı, taklitçi, Kahpe Bizans.

ALEVİ: Türküden başka bir şey bilmezler,
Alevi olmayanlara kapalıdırlar, esmer ve kıllıdırlar, hizipçi, ahlaki değerleri düşük.

KÜRT: Terörist, sahtekar, esmer, kaba, bölücü.

Nerede yapılmış bu araştırma?

Türkiye çapındaki 30 civarı üniversitede.

ALEVİ: Türküden başka bir şey bilmezler, Alevi olmayanlara kapalıdırlar, esmer ve kıllıdırlar, hizipçi, ahlaki değerleri düşük.

Kim,Aleviler mi böyle?

Her gelen evliyanın öğretisi;

ELİNE-DİLİNE-BELİNE SAHİP OL

olan bir mezhebin nasıl oluyorda ahlaki değerleri düşük çıkıyor
Aksine , olaki yanlış yapanlar olursa onlar "yol düşkünü" sayılıyor yani Muhammed- Ali yolu na yakışmadıkları için bu sıfat veriliyor ki sadece sıfatla da kurtaramıyor kendini.


Adam,diğer adam ı küçümseyerek demişki :

Annem, senin anneni falanca kötü yerde görmüş,

Diğer adam da demişki:

Senin annen iyiydi de orada ne işi vardı?

yani bir nevi o hesap.



Ayrıca bir insanın esmer ve kıllı olması kişinin suçu mu yoksa Allah'ın ona layık ettiği birşeymi?
Anadolu'da bir laf vardır;

Erkeğin kıllısı ALİ'den gelir derler...

Türkü seven insanlar tüm kötülüklerden uzaklaşırlar ne güzel işte...Ve tabiki sadece türkü dinlemezler ibadetlerinide yaparlar...










Kelimelerim sistem hatasından yanlış yerden ayrılıyor...

“Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını aramayı itiyat haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar.”
[Resim: imza3cp.gif]


Özü bitmiş, gümanı pak olmamış,şeytana tapmış, nefsi çıkarı için arayıpta birşey bulamamış, kuyruk acısı varsa,Derviş Muhammed'in de dediği gibi" bir kılını çektiyse" Zöhre Ana, onu değerlendirmek ister aklısüre.Ehlibeyt'in meyvası bitmez, dalı budağı kurumaz,sen ne kadar kezzap dökersen dök, O'nun Zemzem çeşmesi ALİ'dir

Derviş'in HAK kelamını can kulağıyla dinliyebliyorsan yeter,firdevs bağından bir gül alabiliyor musun,O'nun ibadetine,saldığı yola,yaşatmak istediği güzelliğe canı gönülden yürüyebiliyorsan en büyük mutluluk budur.
(Pir Zöhre Ana)
Son Düzenleme: 17/05/2013, 23:29, Düzenleyen: FadimeBK.
Posting Freak
Alevilerin Ahlaki Değerleri Düşüktür...
Bütün bu önyargıları pompalayan şey nedir?
1- Sünni anne- babaların cehaleti ve önyargıları.
2- Cemaatler ve özellikle Fettullahçılık.
3- Siyasal İslami hareketler: Milli Görüşçülük, Ilımlı İslamcılık, Hizbullahçılık vb.
4- Diyanet İşleri başkanlığından gelen etkiler: Cami cemaati, hocalar, sarıklı şeytanlar.
5- Aleviliği siyasete alet eden ateistler, dernek ve vakıflar, cahil hocalar (dedeler).
6- Milli Eğitim kaynaklı yanlışlıklar:
Din Derslerinde yanlızca Sünni yorumun verilmesi.
Din Kültürü öğretmenlerinin önyargıları ve bilinçsizlikler.
İmam Hatip Okullarında verilen taassup ve yobazlık.
7- 12 Eylül rejiminin karşı devrim hareketleri.
8- Emperyalizmin ve öncelikle ABD'nin Alevi ( Türk) düşmanlığı nedeniyle her dönemde şeriatçıların desteklenmesi.

Yukarıda sıraladığım başlıklar daha ayrıntılı olarak çoğaltılabilir. Bu kadarı bile işimizin zor, geleceğimizin tehlikede olduğunu göstermeye yeter.
Zöhre Ana'nın mekanında bir araya gelmekten başka, yolumuzu sürmekten başka, pirimize sahip çıkmaktan başka hiç bir şansımız yok.
Sözlerimden ümitsizliğe kapıldığım sanılmasın, Allah'ın sesi, sözü, dili olan Pir Zöhre Ana'dan daha büyük ümit mi olur?
Allah Zöhre Ana'mızı başımızdan eksik etmesin.
Ey Aleviler,
Ey Türk Milleti,
Ey İnsanlık tek ümit kapısı olan Zöhre Ana, Ankara'dan şan veriyor.
Duydunuz mu?
Gördünüz mü?
Geldiniz mi? 7-

"İlim Çin'de de olsa gidip alınız."- Hz. Ali.

"İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır."- Hacı Bektaşi Veli.

"Hayatta en hakiki mürşit ilimdir." -Atatürk.


Söz bir, söyleyen bir.
Posting Freak
Alevilerin Ahlaki Değerleri Düşüktür...
haydarsultan yazdı:Radikal gazetesi yazarı Funda Özkan'ın köşesine taşıdığı ve çok şey çıkarmamız gereken çarpıcı bir araştırma...



ALEVİ: Türküden başka bir şey bilmezler,
Alevi olmayanlara kapalıdırlar, esmer ve kıllıdırlar, hizipçi, ahlaki değerleri düşük.


Aleviler insanlara iftira atmak, hakaret etmek, aşağılamak, hor görmek vb. gibi gereksiz boş ve de insanlığa yakışmayacak şeylerle uğraşmadığı için bütün insanlığa bir nazarda baktığı için, insan sevgisini doğuştan içinde barındırdığı için bu sevgisini dışarı türkü söyleyerek yansıtmaktadır...

Ancak insan sevgisinden yoksun insanlığı yanlızca amacına ulaşmak için bir araç olarak görenler bunu anlayamazlar...

Aleviler yanlızca insanlığa düşman, insan sevgisini içinde barındırmayanlara karşı kapalıdır...

Esmer ve kıllı olmayıp da beyaz ve tüysüz olan olanların insanlığında bir fazlalık mı var. İnsanlık renkte ve tüyde değil kendi vicdanı ve özündedir. Bu da o insanın gittiği yolun ve inancın güzelliğinden gelir...

Aleviler bütün insanlığı bir görerek birleştirici bir rol oynarlar...

Ahlak olarak Aleviler peygamberimizin saçına sakalına takılıp kalmayıp, Peygamberimizin güzel Ahlak üzerine kurduğu ve mana yönünde ancak gerçek güzelliği anlaşılabilecek yolu yürümeye çalıştıkları için, Eline diline ve beline sahip olaraktan güzel ahlak konusunda diğer insanlara da örnek olabilecek bir duruş sergilerler. Dolayısıyla ahlaksızlıklar ahlaksızlığın ne demek olduğunu öğrenmeleri için gerçek ahlak sahibi Alevilere bakıp bir karşılaştırma yapmalarında fayda olacaktır. Çünkü her şey zıddı ile anlaşılır...
Mustafa dediler benim adıma
Bir sıfatı Ali bindi atıma
Şimdi de ZÖHRE ANA geldi sıfata
Duyulsun şanımız Yüce Allah' a

(PİR ZÖHRE ANA)

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.