You need to enable JavaScript to run this app.

Skip to main content

Alevi gençliği nereye gidiyor?

Alevi gençliği nereye gidiyor?

Posting Freak
Alevi gençliği nereye gidiyor?
Günümüz Aleviliği,gittikçe birbirinden kopan ve Ali'siz Alevilik adı başlığı altında sünnileştirilmeye çalışılan bir kesim haline getirilmeye çalışılıyor.Şimdiye kadar süregelen Alevi inanç ve ibadetleri gün geçtikçe şekil değiştiriyor.Yüzyıllardır devam eden gelenekler yerini ortaya çıkan yeni Alevilik türlerinde benimsenen geleneklere bırakıyor.Her yerde bir başka Alevilik anlayışı ile birbirinden farklı,daha kötüsü Alevilikle ilgisi olmayan Aleviliğe uzak zihniyetler beliriyor.Dedelerimiz,ninelerimiz,analarımız,babalarımız bizden büyükler bu oyunlara gelmeyerek hala kendi atalarından gördükleri yüzyıllardır süregelen Aleviliği yaşıyor.Peki ya gençler? Büyüklerinin yaşadığı Aleviliği kabul etmeyerek şimdilerde yeni ortaya çıkan yeni Alevi türlerini benimsiyorlar.Ve işin kötüsü her genç farklı bir Aleviliği benimsiyor.Bundan 20 sene sonrasını düşünecek olursak acaba şimdikinden farklı kaç çeşit Alevilik olacak?Yada Aleviyim diyebilecek kaç kişi kalacak? Daha ne kadar dallanıp budaklanacak İnancımız? Bunun önüne geçmek mümkünmü? Aleviler bir çatı altında nası toplanabilir? Yada iş işten geçti artık Alevilik dağılmaya,paramparça olmaya yüz mü tuttu? Alevi gençliğinin sonu hüsranmı..?


Bir Alevi genci olarak soruyorum.Ne olacak bizim sonumuz..!?
[Resim: 114ld.jpg]



Ben göremem daha uzun boyunu
Ahret derler kısaltamam yolunu
Bugün Sahı Merdan sarsın oglunu
Yetis Ya Üseyin baban gidiyo
Posting Freak
Alevi gençliği nereye gidiyor?
Bizler şanslı Alevi gençleriyiz çünkü önümüzde yolumuzun tüm gerçeklerini bilen bir yol göstericimiz var. Evet sevgili KibriyasınÜseyin can belki haklısın gençlerimizin çoğu yanlış yolda fakat bizler doğruyu öğrenerek yanlışları bertaraf edip yok edebiliriz değil mi? Bize düşen Zöhre Ana'mızdan aldığımız doğruları uygulayıp Aleviliğin gerçek benliğine kavuşmasını sağlamak. Gençlerimiz kulaktan dolma bilgiler, yanlış bilgilerle donanıp araştırmadan uzak rahat yaşamayı seviyorlar ama bunları değiştirmek bizim elimizde değil mi? Alevi gençliğinin sonu iyi olacak inşallah el ele vereceğiz, suyun gözündeyiz doldurabildiğimiz kadar doldurup taşımaya gayret edeceğiz...
ATALAR ATASI GİDER
ANALAR ANASI DÖNER
ERMENİLER BİZİ KÖRLER
DÖK DERSİMİ ZÖHRE ANA


MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Posting Freak
Alevi gençliği nereye gidiyor?
Kibriyasınüseyin canın sorgulaması çok yerinde.
"Ne olacak bu memleketin hali" sorusuyla aynı duyarlılıkta bir soru.
Öncelikle şunu belirtmeliyim: Evet endişe etmekte haklıyız.
Toplumsal doku zayıflıyor, sadece Alevilerin değil Türk milletinin geleceği belirsiz bir uçuruma doğru gidiyor.
Önümüzde birbirinden ayrılmaz iki önemli hareket tarzı var diye düşünüyorum.
Birincisi Atatürk yolunda laik Türkiye Cumhuriyeti çatısı altında dil-din-ırk ayrımı yapmadan daima milli birlik ve beraberliği korumak.
İkincisi de Zöhre Ana etrafında birleşerek Muhammed- Ali yolunda inanç birliği yapmaktır.
Ne millet olarak ne de Alevi toplumu olarak başka bir çaremiz yok diye düşünüyorum.

"İlim Çin'de de olsa gidip alınız."- Hz. Ali.

"İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır."- Hacı Bektaşi Veli.

"Hayatta en hakiki mürşit ilimdir." -Atatürk.


Söz bir, söyleyen bir.
Posting Freak
Alevi gençliği nereye gidiyor?
[FONT="System"]Bende bir Alevi genci olarak çok zor bir durum içinde olduğumuzu fark ediyorum.Alevi-Sünni olarak ayrılan iki kesimde değil tüm Türkiye olarak her yönde.Bizler bu yola baş koymuş insanlar dil-din-ırk ayrımını yapmasak da etrafımız da bu ayrımı yapan kesimler var ve biz bu kesimler yüzünden zor durumlar yaşıyoruz.Alevi gençleri olarak..!Küçüklükten beri......!doğruyu yanlışı Pirimiz'den öğreniyorunuz.Yanlış yapmaktan kurtuluyoruz.Gençler olarak tek emelimiz bu yola baş koymak ve bu yoldan sapmamak PİRİMİZE VE MUSTAFA KEMAL'E yakışır evlatlar ,bu vatanın bekçileri, korumaları olarak onlara yakışanı yapmak olmalıdır.Yüce Allahımız PİRİMİZİ başımızdan eksik etmesin,onun yolundan ayırmasın......
Anamın adı Hüsniye Ana
Babam Şah Üseyin kafası kopa
Horasan ilinden Karyağdı Ana
Kimseler bilemez Sultanım burada


[Resim: zohreanaxq1.jpg]
Posting Freak
Alevi gençliği nereye gidiyor?
figen yazdı:Bizler şanslı Alevi gençleriyiz çünkü önümüzde yolumuzun tüm gerçeklerini bilen bir yol göstericimiz var. Evet sevgili KibriyasınÜseyin can belki haklısın gençlerimizin çoğu yanlış yolda fakat bizler doğruyu öğrenerek yanlışları bertaraf edip yok edebiliriz değil mi? Bize düşen Zöhre Ana'mızdan aldığımız doğruları uygulayıp Aleviliğin gerçek benliğine kavuşmasını sağlamak. Gençlerimiz kulaktan dolma bilgiler, yanlış bilgilerle donanıp araştırmadan uzak rahat yaşamayı seviyorlar ama bunları değiştirmek bizim elimizde değil mi? Alevi gençliğinin sonu iyi olacak inşallah el ele vereceğiz, suyun gözündeyiz doldurabildiğimiz kadar doldurup taşımaya gayret edeceğiz...


Sevgili figen can haklısınız bizim bir yol gösterenimiz var,çok şükür ki başımızda Zöhre Ana gibi bir gerçek var.Bizim yapabileceğimiz şey yayılan bu ışığı olabildiğince çok kişiye yansıtmak.Burdaki derdimizde bu zaten. Biliyorsunuzki sünnilik inancı dogmatiktir ve kimsenin değiştiremediği doğrular vardır.Belli bir kalıpta yaşıyorlar inançlarını.Doğru veya yanlış.! Peki bizim inancımız niye bu kadar deşiliyor? Neden bu kadar farklı Alevilik var? Şimdiye kadar süregelen Alevilik birilerinin elinde bu denli hızlı şekil değişiyorsa parçalara ayrılıyorsa,bizler Alevi gençlerini Zöhre Ana ışığı altında nasıl toplayabiliriz? Hemde çoğunun Zöhre Ana'yı kabul etmediğini bilirken ve Ali'siz Aleviliği savunurlarken...!

Benim kaygım şu: Alevilik çok hızlı bir şekilde boyut değiştiriyor ve bu değişim aldı başını gidiyor....Biz herşeye rağmen elimizden geleni yapacağızda peki ya bunun için zamanımız var mı?
[Resim: 114ld.jpg]



Ben göremem daha uzun boyunu
Ahret derler kısaltamam yolunu
Bugün Sahı Merdan sarsın oglunu
Yetis Ya Üseyin baban gidiyo

İçerik sağlayıcı paylaşım sitesi olarak hizmet veren Pir Zöhre Ana Forum sitemizde 5651 sayılı kanunun 8. maddesine ve T.C.K'nın 125. maddesine göre tüm üyelerimiz yaptıkları paylaşımlardan kendileri sorumludur. Sitemiz hakkında yapılacak tüm hukuksal şikayetleri İletişim bağlantısından bize ulaşıldıktan en geç 3 (üç) gün içerisinde ilgili kanunlar ve yönetmenlikler çerçevesinde tarafımızca incelenerek, gereken işlemler yapılacak ve site yöneticilerimiz tarafından bilgi verilecektir.