Pir Zöhre Ana Forum

Tam Versiyon: Global Better Ads Standartları Nedir
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Global Daha İyi Reklam Standartları sizi etkileyecek mi? Global better ads standartları ne demek? Global better ads nedir?

Google Reklam Yöneticisi’ni kullanıyorsanız, Daha İyi Reklam Standartlarına uymanızı hatırlatan bu bildirimle karşılaşmış olabilirsiniz:

’Global Betters Ads Standards sizi etkileyecek mi? 9 Temmuz’dan başlayarak, Daha İyi Reklam Standartları için Chrome desteği tüm dünyada genişlemektedir. Bu, reklam deneyimleriniz standartlara uymuyorsa, reklamlarınızın Chrome tarayıcılarında filtrelenmesine neden olabilir. ’

Bu yüksek profilli mesajın aniden ortaya çıkması anlaşılır bir şekilde reklam yayıncıları için endişelenmeye neden oluyor, ancak endişelenecek bir şey var mı?


Daha İyi Reklam Standartları nedir ve Chrome neden onlara ihtiyaç duyar?

[COLOR=rgba(0, 0, 0, 0.87)] Reklam Engelleme, kullanıcıların yıkıcı ve müdahaleci reklamlarla ilgili memnuniyetsizliği nedeniyle yıllardır artmaktadır. Reklamcılığın interneti özgür kılan şey olduğu göz önüne alındığında, Reklam Engelleyicileri herkes için kötü bir haberdir ve birçok taraf ücretsiz, reklam destekli bir İnternet’in sürdürülebilir olmasını sağlamak için çözümler aramaktadır.

Daha İyi Reklamlar Standartları , kapsamlı kullanıcı çalışmalarına dayanarak Daha İyi Reklamlar Koalisyonu tarafından geliştirilmiştir . Daha İyi Reklam Standartları , kullanıcılar tarafından en az arzu edilen olarak kabul edilen on iki reklam türünü belirlediler . Örnek vermek gerekirse büyük yapışkan reklamlar, sesli ve otomatik oynatılan video reklamlar şeklinde örnek verilebilir.


Chrome, Şubat 2018’den bu yana on iki sorunlu formattan herhangi birini kullanan web sitelerindeki tüm reklamları engelliyor. Şu ana kadar bu filtreler yalnızca ABD ve Avrupa’daki kullanıcılara uygulandı, ancak Temmuz 2019’da bu engelleme dünya çapında uygulanacak.

Daha İyi Reklam Standartları yayıncılar için ne anlama geliyor?

İyi haber şu ki, Kuzey Amerika’da veya Avrupa’da yaşıyorsanız, Chrome, geçen yıl endüstri standartlarını sürekli olarak ihlal eden reklamları filtrelemeye başladı. Bu, Kuzey Amerika ve Avrupa’dan gelen yoğun bir trafiğe sahip yayıncıların bu son değişiklikten büyük ölçüde rahatsızlık duyması ihtimalinin düşük olduğu anlamına geliyor. Kuzey Amerika ve Avrupa dışındaki diğer tüm bölgeler için, Daha İyi Reklam Standartları 9 Temmuz 2019’dan itibaren yayılmaya başlayacaktır.

9 Temmuz 2019 tarihine kadar, yayıncıların Google Arama Konsolu’ndaki reklam deneyimi raporunu incelemelerini sağlamak için yeterli bir süredir. Bu politikaların hiçbirini ihlal etmeyin. Uyumlu yayıncılar hiçbir etki görmeyeceklerdir. Global better ads 9 temmuz 2019 dan itibaren tüm dünyada geçerli olacaktır. Bu tarihten sonra kurallara uymayan yayıncıların reklamları chrome tarafından engellenecektir.

Peki bu ne demektir?
Masa üstü görünümünüzde, koalisyonun yasakladığı dört tür reklam vardır: pop-up reklamlar , sesli video reklamlar , geri sayımlı ilk reklamlar ve büyük yapışkan reklamlar . mobil cihazlarda, sekiz tür yasaklı reklam vardır: pop-up reklamlar , prestijli reklamlar , yüzde 30’dan daha yüksek reklam yoğunluğu , yanıp sönen animasyonlu reklamlar , sesli video oynatma , geri sayımlı ilk reklamlar , tam ekran kaydırma reklamları ve büyük yapışkan reklamlar .

Kısacası artık kullanıcıya zorla reklam tıklatmaya çalışanların reklamları engellenecek.

İngilizceniz varsa şuradaki adresten standartlar hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

https://www.betterads.org/standards/

Kaynak: https://www.teknoloji365.com/global-bett...rdir/3201/
Global Better Ads Standartları Kapsamında İstenmeyen Reklamlar [FONT=Merriweather] Peki, Google Chrome hangi reklamlar için engelleme yapacak? Bunun cevabını anketler veriyor. Anketler üzerinden yapılan değerlendirme sonuçlarına göre 8 reklam türü mobil sayfalar için engellenecek.
[FONT=Merriweather] Bunun yanında 4 reklam türünün de masaüstü sayfaları için engellendiğini görmek mümkün olacak. Geri kalan reklam düzenleri için herhangi bir değişiklik söz konusu olmayacak. Hemen engellenecek olan reklamlar için detaylardan da söz edelim.
Mobil Sürümler İçin Engellenecek Olan Reklamlar
  • Sesli video reklamları
  • Kullanıcının ekranının belli bölümünün kapanmasına neden olan reklamlar.
  • Geri sayım yapan reklamlar
  • Yanıp sönen reklam türleri
  • İnternet sitesinin sayfasında %30’un üzerinde alan kaplayan reklamlar
  • İçeriğin herhangi bir yerinde ortaya çıkan ve ekranı kaplayan reklamlar.
  • Ekranı kapatmak için çarpı işaretine basmanız gereken reklamlar.
  • Büyük yapışkan reklamlar.