Pir Zöhre Ana Forum

Tam Versiyon: Alevi Mezhebi? Alevilik Mezhep midir?
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Alevilik hakkında tartışılan konulardan biride Aleviliğin bir mezhep olup olmadığı noktasında yoğunlaşmaktadır. Kanıya göre Alevilik, tıpkı Hanefi, Maliki,Hambeli ve Şafii mezhepleri gibi bir mezheptir.

[Resim: alevilik-mezhep-midir-alevi-mezhebi.jpg]

Öncelikle kelimenin etimolojisine bakmalı. Mezhep kelimesi Arapça 'da "gitmek" anlamına gelen "zehebe" kelimesinden türetilmiştir. Mezhep kelimesi Arapça 'da "gidilen, tutulan yol" anlamına geliyor.

Konuya tarihsel açıdan yaklaşırsak Resulullah (s) zamanında konularda herhangi bir itilaf yoktu ve hiç kimse ibadete veya inanca dair içtihat yapma yetkisine sahip değildi. Çünkü, herkes karşılaştığı sorunları Resulullah (s) 'a götürüyor, sorun hakkında ki hükmü de öğrenmiş oluyordu. Islam Dünyası 'nda ilk anlaşmazlıklar, Peygamber (s) 'in şehadetinden Sonra, güya bazı müslümanların Gadir-i Humm biatim bozarak, Imam Ali (a) 'in velayetin; inkar etmeleriyle başladı. Resulullah (s) 'in şehadetinden sonra müslümanlar Sünni (Amme) ve Şii (Hasse) olmak üzere iki kısma ayrıldı.(lO10)

Şiiler, Kur'an-ı Kerim 'de Ehl-i Beyi hakkında nazil olan ayetlere ve Resulullah (s) 'in "Ben ilmin şehriyim, Ali ise onun kapısıdır.","Ehl-i Beyt 'im Nuh 'un gemisi gibidir.","Size iki ağır emanet bırakıyorum." gibi sayışım ' yüzlerle ifade edebileceğimiz hadislere dayanarak Resulullah (s) 'tan sonra ümmetin halifesinin imam Ali (a) ve O 'nün soyundan gelen diğer On Bir imam 'in halife olması gerektiğim' savunuyorlardı. Sünniliğin çekirdeğim' temsil eden• bir gurup ise Resulullah'(s) 'in kendisinden sonra ümmete bir halife tayin etmediğin! söylüyor, Ben-i Sakife 'de bir oldu bitti ile veya Ikinci Halife Ömer Bin Hattab 'm deyimi ile "bir ayak sürçmesi" ile, Ebu Bekir Bin Kuhafe 'yi halifelik makamına /getiriyorlardı. Hem de Resulullah (s) 'in cenazesini yerde bırakmak pahasına! Sonraki zamanlarda Muaviye Bin Ebu Süt'yan buna kesin adım vererek "Biz Ehl-i Sünnetiz" diyor.

Devam edem zamanlarda, Ehl-i Sünnetin içerisinde her sahabenin ve her tabiinin bir kendine has mezhepleri oldu. Hanefi Mezhebi gibi bazı mezhepler zamanın hakim otoritesine sırtım dayayarak daha fazla bağlı buldular ve daha geniş coğrafyalara yayıldılar. Daha sonra Ehl-i Sünnet kendi içerisindeki bu dağınıklığım toparlamak amacıyla mezhepleri sınırlandırdı. Hicri altı yüzlü yıllarda bağlılannın fazla olmasından hareket edilerek mezhepler sınırlandırıldı ve Maliki, Hanefi,Hambeli ve Safi mezhepleri "dört hakk mezhep" adı altında pazarlandı. Bu dört mezhebin dışında kalan diğer mezhepler ise zamanla terk edildi.

Her ne kadar, Ehl-i Sünnet kendi içerisindeki itilafları gidermek maksadıyla mezhepleri sınırlandırsa da bu itilaflar tam olarak kaldınlamadı. Bu dört mezhep arasındaki itilaflar bu gün dahi devam etmektedir. Hatta bize ulaşan rivayetlere göre, mezhepler sınırlandırmadan önce, Hanefiler ve Şafiiler birbirlerinin kanım helal biliyorlar ve birbirlerinin mahallelerine saldırarak talan ediyoriarmış.(ll11) Mezheplerin sınırlandırılmasından sonra, Sünnilik 'te içtihat kapışı kapatıldı. Ancak birkaç Sünni alim bu yasağı deldiler.(1212)

Şiilik ise, en son imam, imam Mehdi (a.t) 'in zamanına kadar Zeydilik ve ismaililik diye birkaç kola aynlarak geldi.

Şimdi, söz buraya gelmişken, Aleviliğe Caferi Mezhebi denilmesinin sebepleri üzerinde biraz konusalım, ilk önce şunu bilmemiz gerekiyor ki, Aleviliğe Caferi Mezhebi denilmesi -haşa - imam Cafer -i Sadık (a) 'in bir mezhep kurmuş olmasından dolayı değildir. Bunun temelinde yatan sebep, imam Sadık (a) 'in yaşadığı zaman diliminin, Emeviler 'in yıkılış dönemine rastlamasıdır. Emeviler Abbasoğullan ile uğraşmaktan Şia üzerinde bir baskı kuramamışlar ve imam Sadık (a) Ehl-i Beyt Mektebim bütün yönleri ile açıklamıştır, işte Aleviliğin Caferi Mezhebi olarak adlandırılmasındaki temel sebep budur. Caferi Mezhebi şeklindeki kullanım, genelde tarafların belli olması açısından diğer hiziplerce yaygınlaştırılmıştır. Bize göre, Alevilik bir mezhep değildir. Çünkü mezhep, kişilerin Kur'an-ı Kerim ve hadislere dayanarak bir yol çizmesidir. Yani bunlar Islam 'in bir yorumudur. Halbuki Alevilik Islam'ın bir yorumu değil. Islam'm ta kendisidir. Bununla birlikte biz Aleviler, Aleviliğin fıkhım yalnızca Imam Caferi Sadık (a) 'dan değil, bütün On Bir imam 'dan aldığına ve Ehl-i Beyt Imamları 'nin ise birbirinden farklı görüşler atmadığına inanıyoruz. Yine biz On iki imamların (a) Allah tarafından tayin edildiğine dolayısıyla ilimlerinin Allah tarafından verildiğine iman ediyoruz. Bundan dolayı, bütün Kur'an-'i ilimler ile Resulullah (s) 'in Sünnet' inin herkesten' daha iyi bildiklerim ve bütün konulara eksiksiz olarak vakıf olduklarına inanıyoruz. Buna delilimiz Resulullah (s) 'm Ehl-i Beyt imamlanmn (a) On ikisin; de isimleriyle teker teker müjdelemesi ve bunların Ehl-i Sünnet kaynaklarında dahi yer almasıdır(1313)

Buraya kadar yazdıklarımız bizi şu sönuçlara ulaştırıyor. Alevilik Islam 'in ta kendisidir ve Ehl-i Sünnet meselesi ile Islam'dan kopmaya başlamışlardır.Mezhepleri halifelik Devam eden zamanlar da ise bu kopuş hızlanmıştır. Çünkü Ehl-i Sünnet Mezhepleri Resullah (s.a.s) 'in bize bıraktığı iki ağır emanetten birisi olan Ehl-i minberlerden Ehl-i Beyt'e lanet okuma cüretinde Beyt'i terk etmiş, hatta bazıları dahi bulunabilmişlerdir. Allah 'm laneti Ehl-i Beyt'e lanet okuyanların üzerine olsun!

kaynak:Gerçek Alevilik Nedir? EhlibeytKutuphanesi.com
Alevi Mezhebi? Alevilik Mezhep midir? Alevilik mezhep midir yoksa inanış şekli midir? Alevi mezhep midir? Alevilik mezhep midir diyanetin görüşü nedir?



Alevilik Mezhep midir?


Alevilik bir yol olarak tarif edilse de bir mezhebi vardır. Alevilerin mezhebi İmam Cafer mezhebidir. Alevilerin mezhebi Peygamberimizin damadı İmam Cafer'den gelmektedir. Hz.Muhammed Mustafa'nın iki kızı vardır. Birisi Hz.Fatıma Ana, diğeri ise Hz.Zöhre Ana. Fatıma Ana'ya Hz.Ali, Zöhre Ana'ya İmam CAfer nişan edilir ve İmam Cafer'den Alevilik mezhebi yürür. Alevilik mezhep olarak çok ön plana gelmemiştir tarihsel olarak baktığımızda genel olarak Hak Muhammed Ali yolu olarak tarif edilmiş ve bugünlere gelmiştir. Resmi Emevi islam tarihi Hz.Muhammed ve Hz.Ali'yi çok eşli göstermiştir ve bunu saçma sapan nedenlere dayandırmıştır. Savaşta dul kalan kadınların başlarına birşey gelmesin diye falan filan... Tarih, Ehlibeyti ne yazık ki bitirmiştir. Peygamber nesli yoktur varsa yoksa 3 halife ve sahabeler. Ehlibeyt tarihi ne yazık ki düşmanları tarafından şekillendirilmiştir. Ama Ehlibeytin evliyaları her yaşadığı dönemde bu gerçekleri topluma bildirmiştir.

Alevilik mezhep midir yoksa inanış şekli midir?


Alevilik hem bir mezhep hem de bir inanış şeklidir. İnanç ve ibadet temelli bir yol olan Alevilik, Hz. Muhammed ve Hz.Ali ile can bulmuştur. Ehlibeytin atası bu iki yüce varlıktır. Aleviliğin kendine has ritüelleri vardır. Musahiplik, Cem, Semah ibadeti gibi.

Alevilik mezhep midir Diyanetin görüşü nedir?

Alevilik bir mezhep'tir dedik ancak Diyanet böyle düşünmemektedir. 4 Hak mezhep olarak bir kavram geliştirmişlerdir ve 4 Sünni mezhebi Hak, bizleri Batıl olarak göstermişlerdir. Ali'den yana olarak başlayan Alevilik bugün bile Alevi Sünni ayrımcılığı ile devam etmektedir. Egemen Sünni inanç ne yazık ki mezhepler konusunda tek doğru olarak Sünni inancı göstermektedir. Tabi ne yapılırsa yapılsın hak birdir ve O da Ehlibeyt yani Muhammed Ali yoludur. Bu yolun tek sahibi de Alevilerdir...

21'inci yüzyılda bile Aleviliğin mezhep olup olmadığı, Alevilerin ana bacı tanımadığı, Alevilerin kestikleri yenmez gibi korkunç iftiralar sığ beyinlerde dolanmaktadır. Oysa ki Alevilik, bu dünyanın görüp göreceği en kutsal yoldur. Çünkü bu yolun sahipleri aynı zamanda dünyayı var eden Şahı Merdan Ali'nin ve Peygamberimiz efendimiz Hz.Muhammed Mustafa'nın aship olduğu bir yoldur.
Alevilik Mezhep midir?
Günümüz Alevileri Aleviliği mezhep olarak görmeseler de bu durum hakikatte böyle değildir. Yani Aleviliğin temeli İmam Cafer mezhebine dayalıdır.

Arapça bir kelime olan Mezhep herkesin bildiği gibi tutula yol anlamına gelir. Peki Tutulan yol kimin yoludur? El-cevap: Muhammed Ali temelinde Hz.Muhammed Mustafa'nın damadı İmam Cafer'in yoludur. Yolu getiren Hz.Muhammed Mustafa ve Hz.Ali'dir. Devamını getiren yol imamı İmam Cafer'dir.

Alevilik mezhep midir diye sorduğumuzda yukarıda ifade ettiğim gibi genel itibariyle hayır cevabını alırız. Çünkü bazı nefesler Aleviliğin mezhep içine dahi sığdırılamayacağını gösterir !..

Sorma be birader mezhebimizi
Biz mezhep bilmeyiz yolumuz vardır
Çağırma meclis-i riyaya bizi
Biz şerbet içmeyiz dolumuz vardır
Bizim söyleyecek sözümüz vardır
KUL HİMMET

ALEVİLİK, Muhammed Ali yoludur. Ama resmi islam tarihinde anlatılan Hz.Muhammed ve Hz.Ali anlatıldığı gibi değildir. Mesela Hz.Muhammed ondan fazla "eşi" olan bir peygember değildir haşa, peygamberimizin tek nişanı vardır o da Adila Ana'mızdır. Hz.Ali, kafa kesen,islam adına can yakan bir Evliyaullah değildir haşa O, insanlığı sevgi,merhamet,hoşgörü,insanlığı ile yola getirmiş yüce bir varlıktır ki Hakkın yeryüzündeki tezahürüsür Şahı Merdan Ali...

Yüzyıllardır iftira,saldırı,baskı altında tutulan gerçek yol Muhammez Ali yoludur. İslamda yas yoktur diyenlerin sakladığı bir gerçek var. O da Muhammed Ali neslinin katliamlarından sonra onlar için matem tutulması, onların çektiği çileler bilinmesin,öğrenilmesin, hakikatlar ortaya çıkmasın gibi aşşağılık bir amaç yatmaktadır. Alevi adının Aleviliğin karalanma nedeni budur !!! Her zaman diyoruz biz Emevi Müslümanı değiliz ve tarihin hiç bir döneminde olmadık ve olmayacağız...

Ayrıca dini,müslümanlığı,islamı eşittir Sünnilik olarak gösterenlerin kocaman bir yalancı,sahtekar olduklarını biliyoruz !..

Bizim yolumuz var o yolun adı da Muhammed Ali yoludur. Sıfatlar, ünvanlar, dünya sizin olsun bize Muhammed Ali, 12 İmam ve Ehlibeyt yeter !..

Alevilik Muhammed Ali yoludur. Ehlibeyt şehit edildikten sonra ömer osman ebubekir tarafından mezhepler ortaya çıkarıldı. Dolayısı ile Muhammed Ali yolu o dönemde İmam Cafer tarafından sürüdürülmeye devam edildiği için Alevilik, Caferi mezhebi olarak bilindi. Yani Alevilik ve Caferi mezhebi ayrı şeyler değildir. Aynı ikisi de Muhammed Ali yoludur...

Bugün Caferilik mezhebi diyanet tarafından kabul gömemesi normaldır. Çünkü diyanet siyasi ve ideolojik islamı temsil eden bir kurum haline gelmiştir. Tarafsız hareket etmiş olsaydı kesin Caferilik mezhebini de kabul ederdi. Ancak önemli değil. Bizler yolumuzun ne olduğunu bildikten sonra kimin ne düşündüğü hiç önemli değildir...