Pir Zöhre Ana Forum

Tam Versiyon: Zöhre Ana'dan önce ve sonra
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Alıntı:Sevgili Canhaktan,
Evliyalar ve Muhammed -Ali yolu tabiki sorgulanmalıdır .
Sorgulayarak inancımızın değerlerini daha iyi anlayıp yaşayabiliriz.
Pir Sultan Abdal ve Hacı Bektaş-ı Veli 7 maşuktan ikisidir. Eğer biz yol kutsallarımızı eleştirmeye başlarsak duracağımız yer neresi olur sizce ?Sorgulamayalım demiyorum , eleştiremeyiz diyorum.
Eğer bir evliyanın neden gönderildiğini anlamaya çabalarsak ve evliyaların özellikle de maşukların yolumuz için ne anlam ifade ettiklerini bilirsek; bu sorgulama bizleri onların eleştirilemeyec eği sonucuna götürür.
Evliyalar , Hak'kın yeryüzündeki nefesleridir.
Allah'ı sorgulayabilriz tabiki, ama neyi ve ne kadarını sorgulamalıyız sorusu da beraberinde gelmez mi?
Yol içinde yol arama
Yol Muhammed Ali'nindir
Sır içinde sır vardır yolumuzda. Bunun neyini eleştireceğiz?
Zira bu sırra bizler eremeyeceğimize göre ....

Duracağimiz yeri bilmek için saten bu yola giriyoruz. Eleştirde duracağimiz yerde olmamalı. Eleştiri yıkıcı olabileceği gibi yapıcıda olabilir. Önemli olan eleştiriyi nasıl kullandığınızdır. Hakarete varmazsa, bence herşey eleştirilmelidirde.

Sevgili can siz inadığınız için eleştireceğiniz elbetde çok şey yoktur. Yoksa inanmazdınız.
Ama ''eleştilmez'' demek bambaşka bir şey. Bu kesinlile kabul edilecek bir şey değil diye düşünüyorum.

Bizler insanları ineklere taptığı için bırak eleştirmeyi, hakaret bile edebiliyoruz. Oda onların kutsalları. Ama kendimizi eleştirilmez kabul ediyoruz. Bu anlaşılır bir durum değil bence...

[QUOTEZöhre Ana'nın sözündeki "Evliya eleştirilmez" ifadesi kesinlikle bir dogma değildir.
TDK Sözlükte dogma şöyle tanımlanıyor: Belli bir konuda ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz, tartışılamaz gerçek olarak kabul edilmesi. 2. fel. Doğruluğu sınanmadan benimsenen, bir öğretinin veya ideolojinin temeli yapılan sav, nas, inak.
Yani bir düşüncenin dogma olabilmesi için nedeninin bilinmemesi, sorgulanamaması ve sınanamaması gerekiyor.
Eğer bir dogmadan bahsediyorsak orada kesinlikle bir kişinin, grubun ya da sistemin baskısından da söz etmemiz gerekir doğal olarak. Kanıtların olmaması, deneyin mümkün kılınamaması gerekecektir.
Bunların hiçbiri ne Zöhre Ana için ne de O'nun anlattıkları için geçerlidir.
Kadere iman bir dogma mıdır?
Ya da hiç kimsenin bilmediği ve görmediği ama kuran'da yazıyor diye mümin kesimin inandığı ahirete iman bir dogma mıdır?
Cennet cehennemin var olduğuna iman getirmek bir dogma mıdır?
Cevabımız evetse bir de şunu cevaplayalım:
Ehlibeyti katleden Ömer'dir!
Herhangi bir kanıtımız var mı? (Kısmen birazdan açıklarım)
Az çok İslam tarihi okumuş biri Ömerin kim olduğunu ne yaptığını bilir böyle bir önermeye kesinlikle karşı çıkar.
Ama bunu Zöhre Ana 30 yıldır söylüyor.
Ben buna inanıyorum. Ben bunu Zöhre Ana dediği için inanıyorum burası doğrudur. Ama bakın nasıl; Zöhre Ana ufkumuzu açıyor ve düşünmemizi sağlıyor:
1. Aleviler neden çocuklarına Ömer, Osman ismini koymazlar? Bilinen tarihte ne Ömer ne de Osman Ehlibeyte zararı dokunmamış kişiliklerdir. Husumetleri vardı belki ama 1500 senedir bir topluluğun kendi çocuklarına isimlerini koymayacak kadar kinlerini kazanacak ne yapmış olabilirler?
2. Ya da Muharrem orucu neden dönüyor? Neden biz hicri takvime uyuyoruz? Ramazanın sebebi ne?
3. Ve Zöhre Ana doktorların ölecek dediği annemi bize bağışlıyor,
4. Ummana giriyor bizler buna şahit oluyoruz,
Ve ben O'na inanıyorum.
Liste uzar.
Eleştirmeyi eğer kusur bulma olarak algılarsak biz Hak'ta kusur aramayız. "Yav Hak niye benim şu arkadaşımı yarattın?", "Ya Rab madem insanlar ölecek neden yaratıyorsun?"
Bunun sonu deliliktir. Bizim sürmeye çalıştığımız Alevilik - Muhammed Ali yolu bunun üzerine inşa olunmamıştır.
Biz ne Hak'ta ne de O'ndan gelen evliyalarda kusur aramayız. Kusur arayanlardan asla olmayız.
İşte bu yüzden bütün bu sorgulamalardan sonra varacağımız son nokta "Evliyalar eleştirilmez" ifadesidir.
[/QUOTE]

Sevgili can zahmet etip dogma kelimesinin sözlük anlamını yazmışsınız. Ellerinize sağlık.

TDK Sözlükte dogma şöyle tanımlanıyor: Belli bir konuda ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz, tartışılamaz gerçek olarak kabul edilmesi. 2. fel. Doğruluğu sınanmadan benimsenen, bir öğretinin veya ideolojinin temeli yapılan sav, nas, inak.

Şimdi sizler için pirinizin dediklere dogma mıdır değilmidir. Ya bırakın sorgulamayı, eleştirlmez kabul ediyorsunuz. Çünkü piriniz öyle söylüyor. Artı birşey daha söyleyeyim. Pirinizin söyledikleri sizin için aynı zamnada tabudur diyede düşünmüyor değilim. Pirinizin söylediğinde başka bir şey kabul etmiyor va pirinizin söylediğin değişmeyeceğini stabil olduğunuda düşünüyorsunuz bence...

Mükemmel desing diye bir şey yok. Mutasyon olması ve evrenin bir kaos içinde olması başıbaşına bir çelişki değilmidir. Bu durum ortatayken eleştirmek biraz hafif kalmıyormu.

Alıntı:Eleştirmeyi eğer kusur bulma olarak algılarsak biz Hak'ta kusur aramayız

Önemli olan eleştiri hakkınızın olmasıdır. Elbetde herkes kapasitesine göre eleştirebilir. Bu kişilerin bilgi birikimiyle ilgili bir durumdur. Ama önemli olan bu değildir. Yanlış anana yanlış oluyorsun denir. Fakat eleştirme hakkına sahip olmak bambaşka bir şeydir. Kötüyü kendimize kıstas olarak alamayız. Biz elbetde olumlu eleştirden bahs ediyoruz.

Ayrıca bir kusur varsa oda söylenmelidir. diye düşünüyorum..

Tekrar altını çizmek gerekir.

Eleştirimez düşünce veya kişi olmak, dogmatizmi ve tabulaştırmayı beraberinde getiril ki bu tehlikelidir.

Aşk ile...
Canhaktan yazdı:Duracağimiz yeri bilmek için saten bu yola giriyoruz. Eleştirde duracağimiz yerde olmamalı. Eleştiri yıkıcı olabileceği gibi yapıcıda olabilir. Önemli olan eleştiriyi nasıl kullandığınızdır. Hakarete varmazsa, bence herşey eleştirilmelidirde.

Sevgili can siz inadığınız için eleştireceğiniz elbetde çok şey yoktur. Yoksa inanmazdınız.
Ama ''eleştilmez'' demek bambaşka bir şey. Bu kesinlile kabul edilecek bir şey değil diye düşünüyorum.

Bizler insanları ineklere taptığı için bırak eleştirmeyi, hakaret bile edebiliyoruz. Oda onların kutsalları. Ama kendimizi eleştirilmez kabul ediyoruz. Bu anlaşılır bir durum değil bence...



Sevgili can zahmet etip dogma kelimesinin sözlük anlamını yazmışsınız. Ellerinize sağlık.

TDK Sözlükte dogma şöyle tanımlanıyor: Belli bir konuda ileri sürülen bir görüşün sorgulanamaz, tartışılamaz gerçek olarak kabul edilmesi. 2. fel. Doğruluğu sınanmadan benimsenen, bir öğretinin veya ideolojinin temeli yapılan sav, nas, inak.

Şimdi sizler için pirinizin dediklere dogma mıdır değilmidir. Ya bırakın sorgulamayı, eleştirlmez kabul ediyorsunuz. Çünkü piriniz öyle söylüyor. Artı birşey daha söyleyeyim. Pirinizin söyledikleri sizin için aynı zamnada tabudur diyede düşünmüyor değilim. Pirinizin söylediğinde başka bir şey kabul etmiyor va pirinizin söylediğin değişmeyeceğini stabil olduğunuda düşünüyorsunuz bence...

Mükemmel desing diye bir şey yok. Mutasyon olması ve evrenin bir kaos içinde olması başıbaşına bir çelişki değilmidir. Bu durum ortatayken eleştirmek biraz hafif kalmıyormu.



Önemli olan eleştiri hakkınızın olmasıdır. Elbetde herkes kapasitesine göre eleştirebilir. Bu kişilerin bilgi birikimiyle ilgili bir durumdur. Ama önemli olan bu değildir. Yanlış anana yanlış oluyorsun denir. Fakat eleştirme hakkına sahip olmak bambaşka bir şeydir. Kötüyü kendimize kıstas olarak alamayız. Biz elbetde olumlu eleştirden bahs ediyoruz.

Ayrıca bir kusur varsa oda söylenmelidir. diye düşünüyorum..

Tekrar altını çizmek gerekir.

Eleştirimez düşünce veya kişi olmak, dogmatizmi ve tabulaştırmayı beraberinde getiril ki bu tehlikelidir.

Aşk ile...

Sevgili canhaktan size eleştiri yapmayın denmiyor. Ki zaten yapıyorsunuz. İçimizde fanatiklerin var olduğu doğrudur, fakat o fanatikleri diğer fanatiklerden ayıran onların gerçeklerden beslenmeleridir.

Gerçek kelimesi burda dokunabildiğimiz gerçeklerdir. Keramet vb. yollarla insanların şahit olduğu gerçeklerdir. Bunu yaşamayınca, görmeyince iman getirmek çok zordur.

Bizim tezimiz Aleviliğin Muhammed Ali ile başladığıdır.

Siz bunu eleştirip hayır arkadaşlar Alevilk kadim bir inançtır dediğinizde zaten şu an tartıştığımız şeyi yapıyoruz.

Biz Aleviliğin neden Muhammed Ali ile başladığına dair size kanıtlar getiriyoruz. Ortaya kanıt girmişse dogma ve tabulardan söz edemeyiz.

Siz de size göre Aleviliğin neden Muhammed Ali ile başlamadığına dair bize kanıtlar getirebiliyorsunuz.

Eğer siz bunu yapabiliyorsanız bize karşı sizde eleştiri, sorgulama yok diyemezsiniz.

Ama şunu diyebilirsiniz: Başka inançları kesinlikle reddedecek, en ufak karşı sözde dahi sert bir şekilde tepki verecek ve uğrunda ölecek kadar İnancınıza bağlısınız.

Böyle bile olsa bu, burda farklı düşüncelerin tartışılmasına asla engel olmamıştır olmaayacaktır. Burda nusayri canlarımız da kendi inançlarına göre bizi eleştirmektedirler ya da sünni mezhepten olanlar da. Aleviler de. Biz ise bildiğimiz doğrularla cevap vermekteyiz.

Cevap verirken tek gerçeğin bizimkisi olduğu -size göre- "yanılgısı" ile hareket etmekte olmamızın tek sebebi:

Şu dünya yüzünde TEK GERÇEĞİN YANINDA OLMAMIZDAN kaynaklanmaktadır.

Sizin veya diğerlerinin aradıklarını BULMAMIZDAN kaynaklanmaktadır.

Aşk ile...
Alıntı:Biz Aleviliğin neden Muhammed Ali ile başladığına dair size kanıtlar getiriyoruz. Ortaya kanıt girmişse dogma ve tabulardan söz edemeyiz.

Hangi kanıtları getirdiniz sevgili can.
Ben gerçekden hangi kanıtları getirdiğinizi bilmiyorum.
Pirinizib söylediklerinden başka hangi kanıtları sundunuz.

Lütfen,siziden kanıt bekleyeceğim.

Aşk ile...
Canhaktan yazdı:Hangi kanıtları getirdiniz sevgili can.
Ben gerçekden hangi kanıtları getirdiğinizi bilmiyorum.
Pirinizib söylediklerinden başka hangi kanıtları sundunuz.

Lütfen,siziden kanıt bekleyeceğim.

Aşk ile...

Zöhre Ana'nın söylediklerini sonra kullanmak üzere bir kenara koyarlım o zaman. Aklıma gelen soruları yazayım ve birlikte cevap arayalım:

1. Ehlibeytten önce yaşamış ve Alevi Önderi, Piri sayılabilecek ulu kişiler var mıdır?

2. -Varsa eğer- Aleviliğin nesilden nesile sözle aktarıldığını biliyoruz, bu ulu önderler deyişlerinde ya da öğütlerinde nelerden bahsetmekteydi?

3. Alevilik yolunu kuran kimdir?

4. Aleviliğin kadim bir inanç olduğunu savunanlara göre bu yol çevresindeki inanç sistemlerinin yoğrulmasıyla oluşmuş bir sentezdir. Yani Alevilik bir sürü inanç sisteminden etkilenmiş bir inançtır. Peki Aleviliğin etkilediği inanç ya da inançlar var mıdır?

5. Alevilikte cem ve semah ibadetleri nasıl oluşmuştur? Kimlerden kalmıştır? Özellikle müsahiplik kurumunun temeli nedir?

6. Aleviliğin kadim bir inanç olduğuna dair elimizde yazılı kaynaklarımız var mıdır?
Canhaktan yazdı:Hangi kanıtları getirdiniz sevgili can.
Ben gerçekden hangi kanıtları getirdiğinizi bilmiyorum.
Pirinizib söylediklerinden başka hangi kanıtları sundunuz.

Lütfen,siziden kanıt bekleyeceğim.

Aşk ile...

Pirin sözlerinden baska kanita ihtiyaç varmi ?

Pir Zöhre Ana ilk dilden anlatıyor, Eksiksiz ve hatasız. Canlı kanıt istiyorsan. Zahmet olacak kalk mekana gel gözlerinle gör.


İnsan isen yola gel,
Bülbül isen güle gel,
İkilik yoktur bizde,
kafir isen dine gel...

PİR ZÖHRE ANA


Canhaktan yazdı:Hangi kanıtları getirdiniz sevgili can.
Ben gerçekden hangi kanıtları getirdiğinizi bilmiyorum.
Pirinizib söylediklerinden başka hangi kanıtları sundunuz.

Lütfen,siziden kanıt bekleyeceğim.

Aşk ile...



Kanıtmı istiyorsun zahmet olacak nerdeysen atla arabaya Hak mekanına git kendi gözlerinle gör canlı kanıtı.
Canhaktan yazdı:Hangi kanıtları getirdiniz sevgili can.
Ben gerçekden hangi kanıtları getirdiğinizi bilmiyorum.
Pirinizib söylediklerinden başka hangi kanıtları sundunuz.

Lütfen,siziden kanıt bekleyeceğim.

Aşk ile...

Sevgili can Şimdi senin aklında bi çok soru işaretleri oluşmuştur dogrudur. Çünkü zamanında bizde senin gibi düşünüyorduk bilmiyorduk görmeden hiç bişe anlaşılmıyor şimdi sen burda ögrenmek istiyosun burdaki canlar sana kanıtda gösterir belgelerle ama canlı kanıt istiyosan gerçekten bişeleri ögrenmek yada bilmek istiyosan gönülden geliceksin yaşicaksın ögreniceksin cok zor degil nerde olursan ol yeterki gitmek iste o yol sana cok yakın olur inşallah sanada nasip olur can
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8 9